استاندار تهران:
استاندار تهران گفت: تاریخ فراموش می‌شود، باید تاریخ را بازخوانی کرد، اینکه کجا بودیم و اکنون به چه شان، منزلت و مقامی دست یافته‌ایم.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ 05 February 2023

به گزارش تابناک تهران، مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع) با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و کارکنان استانداری تهران برگزار شد.

فخاری در این جلسه ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) و ایام الله دهه فجر اظهار داشت: دهه فجر دهه نور و سعادت‌بخش بود که شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را نمایان کرد.

وی ادامه داد: هر آنچه به دنبال آن بودیم در شعار انقلاب به عنوان استقلال قابل شناسایی و کشف است، استقلال سبب عزت‌بخشی به جامعه و قوت بخشیدن به جایگاه رفیع انسانی شده و فرصت ایجاد کرده تا در فضای تثبیت شده برای آینده فکر کنیم.

استاندار تهران با اشاره به اثر استقلال بر زدودن اثرات تاریخی وابستگی عنوان کرد: وابستگی شدید به همه لحاظ در کشورداری، ترتیب و توالی ساختار‌های سازمانی، استقرار یک ارتش منظم کلاسیک، دانش و بینش صحیح برای زندگی در خور شأن داشتیم که با انقلاب اسلامی، استقلال به عنوان شعار اولیه محقق شد.

فخاری سپس گفت: امروزه در حوزه نظامی وابستگی به شرق و غرب نداریم، این در حالی است که ارتش رژیم شاه در اراده و اختیار دیگران بود و جمعیت بزرگی از مستشاران، ارتش را اداره می‌کردند و حق اظهار نظر و مداخله برای دفاع نداشتیم، در گذشته حتی برای انتخاب نمایندگان نیز استقلال نداشتیم و نمایندگان فرمایشی بودند.وی با بیان اینکه بازگو کردن تاریخ اصل اصالت بخشی به هویت تاریخی است، ادامه داد: تاریخ فراموش می‌شود، باید تاریخ را بازخوانی کرد، اینکه کجا بودیم و اکنون به چه شان، منزلت و مقامی دست یافته‌ایم.

استاندار تهران به اصل آزادی به عنوان شعار انقلاب اشاره کرد و گفت: آزادی در جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که حتی جریان‌های اپوزیسیون نیز اظهار نظر می‌کنند، چراکه مردم اراده کردند تا نظام جمهوری اسلامی را حاکم کنند و آزادی در عمل، اندیشه، تدبر و تفکر از ویژگی‌های انقلاب ما می‌باشد.

فخاری خاطرنشان کرد: نوع، شکل و ماهیت آزادی ما مبتنی بر داشته‌ها و عقبه‌های دینی و ارزشی تعریف خاصی دارد، شان انسان در جایگاه اومانیستی که انسان محور همه موضوعات است آزادی تلقی نمی‌شود، چراکه انسان دارای مسئولیت اجتماعی است و اقتضا می‌کند که خود را مکلف به بعضی از کار‌ها بدانند، در واقع جنس آزادی ما با آزادی غرب متفاوت است.
فخاری همچنین اظهارداشت: اینکه امروز آزادی کسب کردیم تا با اراده خودمان انتخاب، تایید و تکذیب کنیم، مرهون انقلاب اسلامی است، ما تابع ارزش‌های خود و دارای بینش ویژه هستیم و اگر قرار باشد جریان نفوذ آزادی‌های مشروع را از ما بگیرد، مقابله می‌کنیم.

وی با اشاره به اصل جمهوری اسلامی افزود: نظام جمهوری اسلامی در مسیر جمهوریت است و در ذات آن اسلامیت وجود دارد که از رهگذر آن باید به توسعه کشور بپردازیم، البته مسیر جمهوری اسلامی پر فراز و نشیب است و به محض پیروزی انقلاب اسلامی، جریان‌های مختلفی علیه نظام ما به راه افتاد، چراکه مخالف عزت، استقلال و امنیت نظام بودند، این در حالی است که انتخابات سال ۵۸ صورت پذیرفت.

استاندار تهران بیان کرد: روزی که شاه رذیلانه از کشور رفت و صد‌ها چمدان دارایی کشور را برد به دنبال استقلال ما نبود، تاریخ را فراموش نکنیم، ما برای تثبیت جایگاه، هویت‌بخشی ایرانی بودن و هویت بخشی نگاه عالمانه زیستی بسیار زجر کشیدیم و باید قدر استقلال را بدانیم.

فخاری تصریح کرد: دشمن می‌خواهد تصویر جدیدی بسازد و با استفاده از ظرفیت‌های زیاد تلاش می‌کند تصویر غیرواقعی توأم با هراس و دلهره از جمهوری اسلامی به دنیا نشان دهد، در این مسیر کسانی که از نظام دفاع می‌کنند را با هجمه زیاد سرکوب می‌کند و با توئیت زدن و مخابره هوشمند توئیت‌ها که کار سازمان‌های جاسوسی دنیا است، ما در مقابل این تصویرسازی‌ها نباید بی‌تفاوت باشیم.

وی با بیان اینکه در تثبیت جمهوری اسلامی به عنوان گام سوم باید هوشیار باشیم، گفت: جمهوری اسلامی به استقرار کامل برای نمونه‌سازی نرسیده، باید هدف نمونه‌سازی باشد و از نمونه سازی به سمت الگوسازی و سپس تمدن‌سازی برویم، البته مسیر طولانی است و باید تصویر درست از آینده ترسیم کنیم، امیدبخش باشیم و ظرفیت‌های ملی را نشان دهیم.

استاندار تهران تاکید کرد: منکر مشکلات و کمبود‌ها نیستیم، اما به شدت در مقابل زور و دشمن با هر شکل، نوع و روش ایستادگی می‌کنیم، چراکه اگر قرار باشد کشور استقلال و عزت داشته باشد باید جان داد، در غیر این‌صورت تاریخ اثبات کرده هرجا مورد اغوا قرار گرفتیم، تمکین و سکوت کردیم جز سرافکندگی چیزی نداشتیم.

فخاری خطاب به کارکنان گفت: با درایت و برنامه ریزی تلاش کنید تا کار را برای رضای خدا انجام دهید و خود را در تراز انقلاب اسلامی از درون تربیت کنید و توسعه دهید، تعهد را درون‌زا کنید تا آثار برون‌زای آن نیز قابل مشاهده باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار