حجت الاسلام قاضی عسکر:
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت : امروز ایران اسلامی دارای استقلال کامل است و هیچ کشوری در دنیا نمی تواند نسبت به استقلال کشور ما تعدی و سیاست هایش را به ما تحمیل کند.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶ 06 February 2023

به گزارش تابناک تهران، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در مراسم گرامیداشت عملیات والفجر۸ و روز حفاظت اطلاعات در جمع کارکنان حفاظت اطلاعات سازمان بسیج شهرداری تهران به ایراد سخنرانی پرداخته و اظهار داشت: شکرگزاری فقط محدود به شکر زبانی نبوده بلکه ارکانی دارد.

وی "شناخت مُنعم" را اولین رکن شکرگزاری عنوان کرده و افزود: انسان درگام اول باید نعمت دهنده را بشناسد تا متوجه شود که نعمت ها از چه ناحیه ای به او رسیده است؛ اگر ما از نعمت های گوناگون دنیوی و اُخروی متنعم هستیم، باید بدانیم همه این نعمت ها از سوی خداوند است.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث شناخت " نعمت" را رکن دیگر شکرگزاری بیان کرده و تصریح کرد: افراد بشر از نعمت های بسیاری مانند بینایی، سلامتی، آب، هوا و... برخوردار هستند و معمولا در صورت فقدان آن ها متوجه ارزش آن نعمت ها می شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نعمت تحقق انقلاب اسلامی، این انقلاب را معجزه الهی توصیف کرده و یادآور شد: در خیلی از کشورها مردم به خیابان ها می آیند و علیه حکومت ها تظاهرات می کنند اما به نتیجه ای نمی رسند لیکن انقلاب اسلامی ایران با رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) و مردم فداکار و به برکت خون شهدا در مسیر رضای الهی به پیروزی رسید.

وی افزود: در ایام بهمن ماه سال ۵۷ حقیقتا کمتر کسی تصور می کرد که حضرت امام(ره) بتوانند به سلامت به ایران بیایند و طی چند روز تا ۲۲ بهمن ماه رژیم ۲۵۰۰ ساله سلطنتی در ایران به پشتوانه مردم سرنگون شود.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر، نعمت تحقق انقلاب اسلامی را منشأ بسیاری از تحولات در کشور و در حوزه بین الملل عنوان کرده و ابراز داشت: امروز ایران اسلامی دارای استقلال کامل است و هیچ کشوری در دنیا نمی تواند نسبت به استقلال کشور ما تعدی و سیاست هایش را به ما تحمیل کند؛ و علیرغم تمامی مشکلات موجود، کشور ما در حوزه های اقتصادی، علمی، صنایع، نظامی و... با پیش از انقلاب تفاوت های فراوانی پیدا کرده است.

رشادت‌های شهدای بزرگوار همچون شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) تصریح کرد: دشمن در تلاش بود به واسطه داعش بر کشورهای خاورمیانه مسلط شود و بدین گونه اسرائیل را در منطقه تقویت کند اما با رشادت های شهدای بزرگوار همچون شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم دشمن در این منطقه به مقاصد شوم خود دست نیافت و این نتیجه قدرت انقلاب اسلامی در منطقه و تأثیرگذاری بر تحولات سیاسی جهان است.

وی شناخت برکات انقلاب اسلامی را امری ضروری برای همگان توصیف کرده و خاطر نشان ساخت: وظیفه همه کارگزاران نظام اسلامی در هر جایگاهی این است که با تمام وجود در مسیر رضای الهی قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشند و با رفع مشکلات مردم، مسیر توسعه و پیشرفت کشور را هموار سازند زیرا در غیر این صورت دشمنان اسلام و انقلاب همواره به دنبال ضربه به نظام اسلامی هستند که ناامنی های اخیر کشور و شهادت جانسوز عده ای از جوانان عزیز بسیجی در این اغتششات نمونه و نتیجه کوچکی از برخی غفلت ها بود.

وی در پایان اظهار داشت: حسن خلق و مدارا با مردم، گره گشایی از مردم با تمام توان، حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی و ترک جدال و مناقشات بیهوده سیاسی، همگی از مصادیق شکرگزاری نعمت انقلاب اسلامی است.

منبع/آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار