قصد داریم تا در این مقاله به اعلاشویی فرش و تفاوت بین شستشوی معمولی و اعلا شویی بپردازیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. .
کد خبر: ۱۰۹۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵ 07 February 2023

اعلا شویی چیست؟

هر بار که وارد خانه‌ای می‌شوید و قدم بر زمین می‌گذارید، نخستین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند، طرح، نقش و کیفیت فرش است. از آنجا که فرش ایرانی از روزهای دور در تاریخ، نقشی پررنگ در فرهنگ و هنر ایران داشته است، ما ایرانیان بیش از مردم هر کشوری به فرش‌ها و قالی‌ها اهمیت می‌دهیم و حتی از تماشای آن‌ها نیز لذت می‌بریم. این مسئله چنان پررنگ است که بسیاری از افراد، دیوارها را نیز به چند تابلو فرش مزین می‌کنند و فرهنگ ایرانی را در جای جای خانه جاری می‌کنند. همین مسائل سبب شده‌اند تا همه ما برای انتخاب فرش برای خانه‌هایمان زمان زیادی را صرف کنیم و در نگهداری آن‌ها نیز بکوشیم.

از جمله مواردی که نقش پررنگی در نگهداری از فرش‌ها دارد، شستشوی آن‌ها و درست انجام دادن این کار است. با توجه به اهمیت این موضوع، قصد داریم تا در این مقاله به اعلاشویی فرش و تفاوت بین شستشوی معمولی و اعلا شویی بپردازیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. .

اعلاشویی فرش چیست و چه فرقی با شستشوی معمولی دارد ؟

انواع مختلف شستشوی فرش در قالیشویی را بشناسید

با توجه به اینکه انواع گوناگونی از فرش‌ها در کشور ما تولید و به بازار عرضه می‌شوند، طبیعی است که خدمات گوناگونی نیز برای شستشوی آن‌ها وجود داشته باشد. از طرفی میزان شوینده و نوع شستشو برای هر فرش با مقدار متفاوت لکه و کثیفی، تفاوت خواهد داشت. به همین دلیل است که در هنگام تحویل فرش به قالیشویی، اغلب سوالی مبنی بر انتخاب نوع شستشو از شما پرسیده می‌شود. چنانچه اطلاعات کافی درباره انواع روش‌های شستشو نداشته باشید، ممکن است دقت لازم را در انتخاب روش مورد نظر نداشته نباشید و در نهایت نیز از نتیجه کار راضی نباشید. در این قسمت به انواع روش‌ها خواهیم پرداخت. به طور کلی دو روش اصلی برای شستن فرش وجود دارد.

شستشوی معمولی

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که شستشوی معمولی فرش را تمیز نمی‌کند و همیشه پول بیشتری برای بهره‌مندی از شستشوی بهتر می‌پردازند. باید بدانید که انواع مختلف شستشو در خدمات قالیشویی‌ها قرار گرفته‌اند تا شما با توجه به شرایط، بهترین گزینه را انتخاب کنید. شستشوی معمولی به یکبار شستن فرش با پودر فرش‌شویی گفته می‌شود. اگر فرش‌هایی با رنگ تیره دارید یا مرتباً فرش‌هایتان را می‌شویید، شستشوی معمولی برای فرش‌هایتان کفایت می‌کند. می‌توانید پس از هر چند بار شستشوی معمولی، یک بار از اعلا شویی استفاده کنید.

اعلا شویی

اعلا شویی فرش در واقع همان شستشوی درجه یک فرش است که معمولاً در همه قالیشویی‌ها ارائه نمی‌شود؛ چرا که نیازمند ابزار و مهارت خاصی است. در این روش که خود انواع مختلفی دارد، فرش‌ها دو مرتبه با شامپو و شوینده‌های مخصوص شسته می‌شوند. از اعلا شویی فرش برای شستن فرش‌هایی با رنگ روشن، فرش‌های دستبافت یا فرش‌هایی که خیلی کثیف شده باشند استفاده می‌شود. در ادامه با تفاوت بین شستشوی معمولی و اعلا شویی فرش بیشتر آشنا می‌شوید و روش‌های اعلا شویی را می‌شناسید.

همه چیز درباره اعلا شویی

همان طور که گفته شد، اعلا شویی فرش در حقیقت همان شستشوی درجه یک است که تمام لکه‌ها و کثیفی‌های فرش را از بین می‌برد. چنانچه فرش دستبافت دارید یا فرش‌هایی با رنگ روشن مورد پسند شما هستند، برای شستشوی آن‌ها باید از اعلاشویی قالی دستبافت و اعلا شویی فرش ماشینی استفاده کنید. همچنین اگر لکه‌هایی روی فرش شما وجود داشته باشد، با استفاده از اعلا شویی فرش می‌توانید آن‌ها را از بین ببرید و فرش را به حالت اولیه باز گردانید. برای آشنایی بیشتر با اعلا شویی فرش دستبافت و اعلا شویی فرش ماشینی بهتر است مروری بر فرایند شستشوی درجه یک فرش داشته باشیم.

مراحل اعلا شویی فرش

اعلا شویی فرش عمدتاً مدت زمان بیشتری را نیاز دارد و در مراحل طولانی‌تر و بیشتر انجام می‌شود. مجموعه این مراحل در کنار هم، فرش شما را به خوبی تمیز می‌کند و آن را مانند روز اول، دریافت خواهید کرد.

مراحل شستشوی اعلای فرش عبارت‌اند از:

  • پیش از هر چیز گرد و خاک فرش باید با استفاده از دستگاه‌های مخصوص گرفته شود. در این حالت خیس شدن فرش منجر به انتقال آلودگی و گسترش آن روی سطح فرش نخواهد شد. در این مرحله هم‌چنین فرش در صورت وجود پارگی، سوختگی یا موارد این چنینی با توجه به خواست مشتری تعمیر خواهد شد.
  • در مرحله بعد فرش با استفاده از باکیفیت‌ترین و بهترین شوینده‌های موجود در بازار شسته خواهد شد. در اعلا شویی تلاش می‌شود تا با استفاده از شوینده‌های مرغوب، هیچ گونه آسیبی به فرش‌ها وارد نشود.
  • پس از این، نوبت به لکه‌گیری فرش می‌رسد. تمام لکه‌های موجود روی فرش با استفاده از محلول‌های مخصوص و بخارشوی قدرتمند، پاک خواهند شد. انواع لکه‌ها بسته به نوع آن‌ها در قالیشویی شناسایی می‌شود و بهترین ترکیبات برای پاک کردن آن‌ها انتخاب می‌شود.
  • پس از لکه‌گیری، نوبت به برق انداختن فرش می‌شود. بسیاری از قالیشویی‌ها با استفاده از ترکیباتی مخصوص، فرش را به خوبی برق می‌اندازند.
  • مرحله آخر اتوکشی فرش است که با استفاده از اتو پرس‌های مخصوص انجام می‌شود تا در نهایت، فرشی یک دست به مشتری تحویل داده شود.

اعلاشویی فرش چیست و چه فرقی با شستشوی معمولی دارد ؟

تفاوت بین شستشوی معمولی و اعلا شویی چیست؟

تفاوت بین شستشوی معمولی و اعلا شویی در حقیقت در نتیجه کار است. اگر یک فرش دستبافت که از قضا رنگی روشن داشته و بسیار هم کثیف باشد را به روش شستشوی معمولی بشویید، بدیهی است که در نهایت فرش دستبافت شما کیفیت خود را از دست می‌دهد و به خوبی هم تمیز نمی‌شود. این نتیجه متفاوت به دلیل روند جداگانه‌ای است که هر یک از این روش‌ها طی می‌کنند. برای مثال:

  • در شستشوی معمولی، فرش تنها یک مرتبه و با استفاده از پودر شستشو شسته می‌شود. پس از آن فرش خشک شده و به مشتری تحویل داده می‌شود.
  • در اعلا شویی پروسه شستشو طولانی‌تر است و در مراحل مختلف انجام می‌شود.
  • شستشوی معمولی لکه‌ها را از بین نمی‌برد و فرش‌هایی با رنگ روشن را تمیز نمی‌کند.
  • اعلا شویی قالی دستبافت به حفظ کیفیت و افزایش طول عمر آن کمک می‌کند؛ در حالی که شستشوی معمولی به دلیل استفاده از شوینده معمولی می‌تواند باعث آسیب به فرش شود.
  • اگر فرش شما بیش از حد معمول کثیف شده باشد، یا رنگ روشن آن کثیفی‌ها را به خود گرفته باشد، اعلا شویی می‌تواند لکه‌ها را از فرش پاک کند. برای چنین فرشی استفاده از شستشوی معمولی توصیه نمی‌شود.

اعلا شویی فرش‌هایتان را به قالیشویی تهران جم بسپارید

همان طور که پیش‌تر درباره اهمیت نگهداری از فرش و توجه به شستشوی آن گفته شد، باید بدانید که انتخاب قالیشویی مناسب برای اعلاشویی فرش ماشینی یا دستبافت، مسئله بسیار مهمی است که باید آن را در نظر داشته باشید. اگر ساکن تهران هستید، چه چیزی بهتر از آنکه شستشوی فرش‌هایتان را به بهترین قالیشویی تهران بسپارید.

قالیشویی «تهران جم» با بیش از ۳۵ سال سابقه فعالیت در این حوزه، شعبه‌های متعددی در جای جای تهران دارد که همه آن‌ها به ارائه یکی از بهترین خدماتها با بالاترین کیفیت می‌پردازند. در هر نقطه از تهران که باشید، فقط کافی است با قالیشویی ستارخان تماس بگیرید و برای تحویل فرش به مجموعه تهران جم آماده باشید. فرش‌ها از منزل شما تحویل گرفته می‌شوند و پس از شستشو با جدیدترین دستگاه‌ها و مرغوب‌ترین شوینده‌ها، در کمترین زمان به شما برگردانده می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با خدمات تهران جم نظیر شستشوی مبل در خانه، ترمیم و رفوی فرش و انواع خدمات تخصصی، سری به وب‌سایت این مجموعه بزنید.

اعلاشویی فرش چیست و چه فرقی با شستشوی معمولی دارد ؟

قالیشویی تهران جم کجاست؟

در شهر تهران مراکز بسیار زیادی برای شستشوی فرش دستباف ماشینی و حتی مبل شویی وجود دارد که پس از بررسی های لازم و میزان رضایت همشهریان به این پی بردیم که یکی از بهترین قالیشویی تهران مرکز قالیشویی تهران جم می باشد. که این مرکز در تمامی نقاط تهران از جمله منطقه زعفرانیه تهران اقدام به ارائه خدمات خود از جمله اعلاشویی، شستشوی مبل، رفوگری، شستشوی فرش ماشینی و دستباف را نیز ارائه می دهد.

کلام آخر

در این مقاله با اعلا شویی فرش ماشینی و اعلا شویی قالی دستبافت آشنا شدید و تفاوت بین شستشوی معمولی و اعلاشویی را نیز شناختید‌. برای دریافت یکی از بهترین خدمات قالیشویی و اعلاشویی فرش در تهران بهتر است از خدمات قالیشویی تهران جم استفاده کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/                                                                                      

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار