معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: ۸۵۹ طرح در دهه فجر امسال در استان تهران به افتتاح رسید که از این ۸۵۹ تا پروژه ۱۴۰ طرح در حوزه اقتصادی و ۷۱۹ طرح در حوزه عمرانی است.
کد خبر: ۱۰۹۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴ 07 February 2023

به گزارش تابناک تهران، محمدعلی مهری صبح امروز در آئین افتتاح 30 پروژه دهه مبارک فجر شهرستان پاکدشت اظهار داشت: 859 طرح در دهه فجر امسال در استان تهران به افتتاح رسید که از این 859 تا پروژه 140 طرح در حوزه اقتصادی و 719 طرح در حوزه عمرانی است و سرمایه‌گذاری که برای این طرح‌ها صورت گرفته بالغ‌بر 34 هزار میلیارد تومان بوده و با اشتغالی بالغ‌بر 13 هزار نفر در استان تهران انجام شده است.

وی افزود: در پاکدشت 30 طرح با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 900 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارتهران در ادامه گفت: شهرستان پاکدشت در حوزه گل و گیاه در استان و کشور سرآمد است و با توجه به مصوبات حضور رئیس‌جمهور، قید شده برای منطقه ویژه گردشگری اقدام شود، اقدامات نخستین صورت گرفته و جلسات متعددی تشکیل شد، مشاور برای اجرای طرح انتخاب و کار خود را آغاز کرد.

مهری تصریح کرد: اولویت استانداری در تثبیت اشتغال و رفع موانع تولید واحدهای تولیدی استان تهران است، در همین راستا در 10 ماهه گذشته بیش از صدور 87 جلسه ستاد کارگروه رفع موانع تولید در استانداری برگزار شد که هفتصد و 35 مصوبه داشته که تا به این لحظه بیش از 60 درصد مصوبات اجرایی شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هدفمند استانداری تهران برای حمایت بیشتر از تولیدکنندگان استان تهران و افزایش توان تولید ابراز کرد: هر هفته یکشنبه‌ها ساعت 2 بعدازظهر در خدمت تولیدکنندگان استان تهران هستیم، سه‌شنبه‌های تولید را هم از 3 ماه گذشته آغاز کردیم که تاکنون در 10 شهرستان حاضر شدیم اما پاکدشت هنوز این جلسه تشکیل نشده درصدد هستیم تا پایان سال تمام شهرستان‌های استان تهران حاضر شویم زیرا عموماً مشکلات تولیدکنندگان با این جلسات مرتفع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در ادامه اضافه کرد: در بودجه سال 1401 در خصوص تسهیلات ارزان قیمت تا سقف 4 میلیارد تومان با سود 4 درصد اقدام شده که سهمیه تهران 5 هزار و 300 میلیارد تومان است اما بانک‌ها همچنان حمایت لازم را ندارند و تاکنون 230 میلیارد تومان محقق شده است.

گفتنی است سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در بدو ورود با حضور بر مزار 5 شهید جوان گمنام 8 سال دفاع مقدس با آرمان‌های امام راحل و شهدای گران‌قدر تجدید میثاق کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار