شهردار تهران با بیان اینکه مولدسازی به معنای استفاده حداکثری از امکانات شهر است، گفت: در احداث ایستگاه مترو همیشه سعی بر روباز بود اما با زیر زمین بردن آن امکان استفاده از زمین را برای مردم فراهم می کنیم.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹ 25 February 2023

زاکانی: منظور از مولدسازی استفاده حداکثری از امکانات شهر است

به گزارش تابناک تهران، علیرضا زاکانی روز شنبه در آئین افتتاح دوربرگردان بزرگراه شهید آوینی گفت: شهرری قبله تهران است و یک حق بزرگی بر گردن ما دارد و یکی از وعده های که داده شده بود بهم زدن فاصله شمال و جنوب تهران و حرکت به سمت توازن بین آنها بود.

وی افزود: ما ۲ افتتاح پل دوربرگردان که ۵.۴ کیلومتر راه را نزدیک می کند و اتصال بزرگراه نجفی به امام علی(ع) که مهم بود که کل کار در سه ماه توسط خود شهرداری انجام شد و یک نوع فعالیت قابل تقدیر است.

به گفته زاکانی، در بزرگراه آوینی تصادفات زیادی داشتیم که افتتاح این دوربرگردان مهم است چراکه باعث کاهش تصادفات و آلودگی هوا می شود.

وی افزود: سه نفر در این بزرگراه جان خود را از دست دادند و این دردناک است.

شهردار تهران گفت: برای حل مشکلات شهر چارچوبی را در شورا و شهرداری دنبال می کنیم تا در قالب پاسخ معتبر به مشکلات جواب داده شود یعنی اگر مشکل آلودگی هوا و مثلا بی هویتی بصری است و...ما بتوانیم راه حلی ارائه کنیم که جوابگوی واقعی باشد.

وی گفت: یکی ایجاد رینگ های مواصلاتی و استفاده حداکثری از بزرگراه ها است و متاسفانه امروز ۷۲۰ کیلومتر راه بیشتر و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین بیشتر مصرف می شود و ایجاد این تقاطع ها و دوربرگردان ها مهم است.

زاکانی ادامه داد: ایجاد تسهیلات و وصل کردن انتهای صیاد شیرازی به آزادگان به طول ۹ کیلومتر هم در دستور کار است.

به گفته شهردار تهران، مولدسازی استفاده حداکثری از امکانات است مثلا پایانه های مترو که همیشه سعی بر روباز بودن آن بود اما مولد سازی یعنی مترو را به زیر زمین ببریم تا از زمین استفاده بیشتری شود.

وی افزود: مناسب سازی شهر و پیاده راه سازی هدف دیگر ما است چراکه هر چه معبر کشیده شود خودرو زیاد می شود.

شهردار تهران گفت: ۲۶۰ کیلومتر مناسب سازی معبر امسال داشتیم و سال بعد ۳۰۰ کیلومتر خواهیم داشت.

وی افزود: استفاده از فضای مجازی و هوشمندسازی شهر تهران هدف دیگر ما است که از طریق ارائه خدمات به صورت غیرحضوری تردد در شهر را کم‌ کنیم.

زاکانی ادامه داد: راه دیگر تقویت حمل و نقل عمومی است که شورای شهر هم به آن تاکید دارد و ناظر بر مولد سازی تونل مترو را با قطر ۹ متر می زدیم اما در دنیا ۱۵ متر می زنند تا رفت و برگشتی باشد.

وی گفت: براین اساس تونل های قبلی با ۹ متر بود اما در خطوط جدید با ۱۵.۸ متر می زنیم تا نوع آوری شود.

شهردار تهران این را هم گفت ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار حمل و نقل در بودجه سال بعد با تاکید شورای شهر اضافه شد که باید از آن استفاده‌کنیم.

وی گریزی هم به بارش برف زد و گفت: ۹ بارش برف در تهران داشتیم و برخی از انها از سال ۹۶ نظیر نداشت و در دو بارش آخر یک قرارگاهی از شهرداری راهور اورژانس و رسانه ها ... تشکیل شد تا کار جمعی شود و خوشبختانه رضایتمندی ایجاد شد و باید از آن قدردانی کنیم.

رئیس شورای شهر تهران :مدتی بود ساختن بزرگراه، پل و رمپ و لوپ و نظایر آن تعطیل شده بود

زاکانی: منظور از مولدسازی استفاده حداکثری از امکانات شهر است

مهدی چمران در این مراسم در سخنان کوتاهی گفت: مدتی بود ساختن بزرگراه، پل و رمپ و لوپ و نظایر آن تعطیل شده و ذائقه مردم که عادت کرده بودند به راه اندازی پروژه های بزرگ، تغییر یافته بود.

وی افزود: یکی از طرح های بزرگ بزرگراه شهید بروجردی است که نزدیک به ۱۰ سال بر روی آن کار می کنند اما به دلیل دارا بودن معارضان نتوانستیم تا پایان امسال طرح را بهتمام برسانیم .

چمران گفت: انتهای بزرگراه یادگار امام ( ره) هم مهم است و انتظار زمان بندی و حرکت جهادی برای این موضوع داریم.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: برای انقلابی بودن کار انقلابی کردن است و کار درست و براساس منطق باید پیش برود.

همچنین در پایان این مراسم از خانواده شهید وحید زمانی نیا از پاسداران همراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیر شد.

زاکانی: منظور از مولدسازی استفاده حداکثری از امکانات شهر است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار