زاکانی:
شهردار تهران درباره ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار گفت: تا وقتی تایید سازه داده نشود هم در معبر و هم محیط پیرامونی ساختمان مذکور ممنوعیت تردد اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸ 26 February 2023

به گزارش تابناک تهران، علیرضا زاکانی درباره حادثه حریق خیابان بهار گفت: به این ساختمان قبلا اخطارهای لازم داده شده بود.
وی تاکید کرد: ساختمان ۱۵۳ جزو ساختمان های ناایمن نبوده است بلکه جزو ساختمان هایی بوده که نیاز به اقداماتی داشته تا سطح ایمنی خود را افزایش دهد. به عبارتی جزو ۱۲۹ ساختمان ناایمن و پرخطر شهر تهران نبوده است.
وی افزود: تخلفاتی را داشته که کمیسیون ماده ۱۰۰ به دلیل تخلفات تغییر کاربری مالک را محکوم کرده بود که البته این رای برای سال ۹۸ است.
شهردار تهران ادامه داد: امسال شهرداری تهران اعمال رای کرد و این ساختمان پلمپ شد و مجددا مالک اقدام به فک پلمپ کرد و ما مجددا بعد از تخلف مالک در فک پلمب به قوه قضائیه شکایت کردیم و در مسیر قضائی بود که این اتفاق افتاد.
وی بیان کرد: تخلف این ملک محرز است و این اتفاق نیز افتاد. با کمال تاسف یکی از بهترین آتش نشانان ما جان خود را از دست داد و شهید راه خدمت شد. امید داریم در این ایام که روز جانباز و میلاد حضرت ابوالفضل(ع) است روحش در جایگاه متعالی باشد.
زاکانی یادآور شد: امروز آتش نشانان با جانفشانی مجموعه آتش را مهار کردند و با تمهید خوب ساختمان و ساختمان های اطراف تخلیه شد؛ باید قدر این افراد را بدانیم و بتوانیم به آنها بهترین خدمت را ارایه دهیم.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال ریزش ساختمان تاکید کرد: به دوستان آتش نشان و سازمان مدیریت بحران اعلام کرده ام با سخت گیرانه ترین حالت ممکن بهترین روش را در نظر بگیرند و عمل کنند. به همین دلیل نوع مواجهه ای که در جریان عملیات اطفای حریق انجام شده است بهترین بود؛ موضوع ساختمان هم پایش شد تا اگر میلی متری جابه جایی وجود داشته باشد اعلام شود.
وی افزود: اساتید حوزه سازه مستقر شدند و پایش حین عملیات انجام و نقشه ها مرور شد. با این حال این را کافی نمی دانم و از طریق دستگاه قضایی و مراجع رسمی باید تاییدیه پایداری این ساختمان داده شود.
زاکانی در پایان تاکید کرد: تا وقتی تایید سازه داده نشود هم در معبر و هم محیط پیرامونی ممنوعیت تردد داده شده است.

منبع/شهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار