مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: بخشی از پروژه‌ نهضت ملی مسکن در این استان در صورتی که آورده متقاضیان به موقع تزریق و زیرساخت‌های خدماتی تامین شود، خرداد سال آینده افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 26 February 2023

به گزارش تابناک تهران، «خلیل محبت خواه» با بیان اینکه بیش از هفت‌هزار و ۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در تهران به مرحله اجرا رسیده است، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ واحد غالبا در مراحل پیشرفت بالای ۷۰ درصد قرار دارد که در صورتی که زیرساخت‌های خدماتی، تسهیلات و آورده متقاضیان به موقع تزریق شود، در خردادماه ۱۴۰۲ شاهد افتتاحیه‌هایی در این زمینه خواهیم بود.

وی اضافه‌کرد: تعداد ۲ هزار و ۳۴۲ واحد نهضت ملی مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در شهرستان‌های پاکدشت، اسلامشهر، رباط کریم و شهریار با پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد در حال اجرا بوده و به‌تازگی عملیات آماده‌سازی و اجرای پنج‌هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز در این شهرها آغاز شده است.

محبت خواه با بیان اینکه در شهرستان پاکدشت ۶۳۰ واحد نهضت ملی مسکن به میانگین پیشرفت ۷۰ درصد رسیده است، تصریح کرد: در اسلامشهر پروژه ۸۰۰ واحدی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی، پروژه ۴۰۸ واحدی رباط کریم تقریبا به همین میزان یعنی از ۷۰ درصد پیشرفت برخوردار بوده و در شهریار نیز ۵۰۴ واحد را اجرا کرده که به طور میانگین ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: عمده متقاضیان تاکنون تا ۲۰۰ میلیون تومان آورده واریز کرده‌اند که پیامک بعدی واریز ۴۰ میلیون تومان دیگر را برای آنان ارسال کرده‌ایم.

محبت‌خواه درباره چالش های اجرای طرح های مسکونی، گفت: درخواست افزایش تسهیلات از ۳۰۰ به ۴۵۰ میلیون را داریم که انتظار می رود شورای پول و اعتبار با آن موافقت کند، زیرا متقاضیان شهرهای تابعه استان تهران اغلب کسانی هستند که در شهر تهران کار می‌کنند یا ساکن آن هستند؛ بنابراین انتظار داریم به همان میزان تسهیلاتی که در پرند و پردیس پرداخت می‌شود به متقاضیان شهرهای دیگر استان نیز پرداخت شود.

وی خاطرنشان‌کرد: به‌تازگی دستگاه‌های مربوطه به تامین این زیرساخت ها ورود کرده‌اند و درخواست ما این است که سرعت بیشتری به این فرآیند بدهند. اگر تسهیلات، آورده و زیرساخت های خدماتی فراهم شود اغلب پروژه‌ها در سال آینده به مراحل نهایی می‌رسد.

*/وزارت راه و شهرسازی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار