مدیرکل مدیریت بحران استان تهران:
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: آمادگی قبل از وقوع بحران کلیدی ترین اقدام برای عملیات های مقابله ای است.
کد خبر: ۱۰۹۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 27 February 2023

به گزارش تابناک تهران، حامد یزدی مهر، صبح دوشنبه در خصوص برگزاری اولین کنفرانس بین المللی و چهاردهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل که در دانشگاه جنگ برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش با شعار «هوشمندی و چابکی فرماندهی و کنترل در محیط‌های پیچیده» برگزار شد.

یزدی مهر با بیان اینکه عمدتاً بحران‌ها زمانی که به وقوع می‌پیوندند سیستم‌ها را از تعادل خارج می‌کنند اظهار داشت: کنفرانس ملی و بین المللی فرماندهی و کنترل، با ایده و ابتکار دافوس آجا و همکاری و مشارکت فعال شهرداری و ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۱ تهران تحت عنوان رزمایش روی نقشه با محوریت بازی جنگ برگزار شد که برای اولین بار در ایران طراحی و اجرا شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اینکه سه متغیر اساسی در وضعیت‌های بحرانی تأثیر گذار هستند گفت: زمان تصمیم گیری، شدت تهدیدات و درجه آگاهی سه ضلع مهم و متغیر در وضعیت‌های بحرانی هستند.

وی به موضوع آمادگی لازم در زمان قبل از بحران تاکید کرد و عنوان داشت: آمادگی قبل از وقوع بحران کلیدی ترین مرحله جهت عملیات‌های مقابله بوده و برای ورود به هر صحنه بحرانی، آمادگی حرف اول را می‌زند و در این راستا برگزاری سمینارها، همایش‌ها، رزمایش‌های و مانورهای دور میزی مدل‌های مختلفی هستند که مواجهه با بحران را سهل تر می‌کنند.

یزدی مهر با اشاره به تکنیک بازی جنگ در مواقع بحرانی بیان داشت: موضوع مهمی که در این کنفرانس همواره مورد تاکید بود بازی جنگ و بهره گیری از بازی‌ها، توانایی‌ها و مقدورات سازمانی به منظور چابکی ذهن و ارتقا توان تحلیل و تصمیم گیری در صحنه‌های بحران بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار