فرماندار ویژه شهرستان ری و معاون استاندار تهران گفت: با مشارکت نهادهای کشوری و با محوریت این فرمانداری، مانور پرتوی در بخش فشافویه این شهرستان برگزار می‌شود و مردم نگران حوادث روزهای آتی در این منطقه نباشند.
کد خبر: ۱۰۹۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ 27 February 2023

به گزارش تابناک تهران، حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران حاضر شد و از برگزاری مانوری کشوری برای مواجهه با سانحه هوایی و نحوه برخورد دستگاه های امدادی و خدماتی با چنین حوادثی خبر داد.

زمانی افزود: وقوع برخی حوادث شاید احتمال بسیار پایینی داشته باشد اما میزان حفظ آمادگی باید ۱۰۰ درصد باشد.

وی یادآور شد: ایران یک کشور حادثه خیز است و از همین رو باید برای حوادث گوناگون انسانی و طبیعی نیز آمادگی لازم را داشته باشد از همین رو برگزاری مانوار سقوط هواپیما با محموله پرتوی و خطرناک در این شهرستان برگزار می شود.

زمانی اظهار داشت: ۱۱ کارگروه برای برگزاری این مانوار پیش بینی و هماهنگی های لازم در تمامی کارگروه ها انجام شده است با این وجود یک تمرین داخلی نیست و زیر نظر کارشناسان بین المللی انجام می شود تا ارزیابی مناسبی از میزان آمادگی به دست بیاید.

فرماندار ویژه شهرستان ری خاطرنشان کرد: بنا نیست مردم درگیر این مانوار شوند و مانور در بخش فشافویه و به دور از مناطق مسکونی انجام می گیرد اما مردم شاهد انتقال ادوات و ماشین آلات مربوط به این مانور خواهند بود که هیچ جای نگرانی برای آنان ندارد.

جزئیات نخستین مانور سقوط هواپیما و پرتوی کشور

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این نشست گفت: مانور سقوط هواپیمای حامل مواد خطرناک و پرتوی در این شهرستان برای نخستین بار در کشور برگزار می شود.

مهدی قهرمانی افزود: این مانور پیش رو چهارشنبه به صورت میدانی با هماهنگی فرمانداری ری و سازمان هواپیمایی و مدیریت پدافندی پرتوی کشور برگزار می شود.

وی یادآور شد: این مانور مطابق استانداردهای بین المللی هر ساله برگزار می شود و محوریت آن نیز فرمانداری ویژه شهرستان ری است و دستگاه های خدمات مختلف بر اساس سناریوی پیش بینی شده مشارکت و همکاری خواهند داشت.

قهرمانی اظهار داشت: مانور سقوط هواپیمای باری حامل مواد پرتوی فرضی و مصدومیت تعدادی از سرنشینان با عنوان مانور پرتوی برگزار می شود و در آماده سازی دستگاه های مختلف موثر است.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه شهرستان ری خاطرنشان کرد: ۱۱ کارگروه پیش بینی شده که هر کدام تعدادی عضو دارند و بر اساس سناریوی پیش بینی شده شرح وظایف آنان نیز مشخص شده است.

این مسئول ادامه داد: ساعت این مانور برای ارزیابی میزان آماده باش بودن دستگاه های خدماتی و امدادی مشخص نشده است اما پیش از ظهر چهارشنبه در نزدیکی بخش فشافویه برگزار می شود.

قهرمانی تاکید کرد: با توجه به ماهیت و حساسیت این مانور امکان ایجاد شایعاتی پیرامون آن وجود دارد از همین رو برای نحوه اطلاع رسانی و انعکاس اخبار آن تدابیر خاصی پیش بینی شده است.

تبلیغات محیطی پیرامون این مانور از امروز آغاز می شود

مهدیه حسنی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در این نشست گفت: ۱۱ کارگروه برای این مانور پیش بینی شده که یکی از آنها کارگروه مدیریت افکار عمومی و انعکاس اخبار پیرامون آن است.

وی افزود: با توجه به احتمال انعکاس شایعات و ایجاد تشویش در افکار عمومی، حضور و اطلاع رسانی به موقع رسانه ها پیرامون این مانور اهمیت بالایی دارد.

حسنی یادآور شد: ۲ گروه مستند ساز در کنار نمایندگان دیگر رسانه ها و خبرنگاران حضور دارند و برای اصحاب رسانه کارت شناسایی و جلیقه مخصوص پیش بینی و تدارک دیده شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا علاوه بر روز مانور، پیش از زمان برگزاری آن نیز اطلاع رسانی مناسبی در سطح شهرستان برای تنویر افکار عمومی انجام گیرد تا مردم کمترین میزان استرس را در صورت مشاهده ادوات و ماشین آلات تجربه کنند.

وی اظهار داشت: روز سه شنبه لاشه هوپیمای سوخته ای به سمت فشافویه و نقطه مورد نظر برای مانور منتقل شود و از همین رو در تلاشیم تا استرس مردم را به حداقل ممکن برسانیم و تبلیغات محیطی با نصب بیلبوردها و انعکاس اخبار در رسانه ها طی روزهای باقی مانده زمان رویداد انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار