استاندار تهران گفت: شهرستان شدن پرند، دارای یک سیر و فرایندی می‌باشد که در دستور کار قرار گرفته اما همچنان به قطعیت لازم برای ابلاغ نرسیده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ 27 February 2023

به گزارش تابناک تهران، علیرضا فخاری در رابطه با مسئله تبدیل شدن شهر پرند به شهرستان اظهار کرد: شهرستان شدن پرند، دارای یک سیر و فرآیندی می‌باشد که در دستور کار قرار گرفته اما همچنان به قطعیت لازم برای ابلاغ نرسیده است.

وی ادامه داد: شکل‌گیری شهرستان‌ها استقرایی یعنی از پایین به بالا است، به آن معنا که اول باید دهستانی وجود داشته باشد تا بخشی ایجاد شود و آن بخش به شهرستان تبدیل شود.

استاندار تهران گفت: در پرند این قاعده از بالا به پایین اجرا می‌شود، یعنی یک شهری منفصل از تهران به نام پرند ایجاد شده که در حال حاضر به قدری به لحاظ جمعیتی وسعت یافته که قابلیت شهرستان شدن پیدا کرده است، منتها قواعد قبلی باید اصلاح شود و زیرساخت‌های لازم تامین گردد و مشخص شود که چه تعداد جمعیت را می‌تواند پوشش دهد که مجموع این مسائل به تصمیم شهرستان شدن پرند کمک می‌کند.

احمد وحیدی وزیر کشور در آبان ۱۴۰۱ نیز در گفت وگو با خبرنگار فارس در این خصوص گفت: بر اساس مطالبات مردمی، درخواست بخش و همچنین شهرستان شدن پرند مطرح شده که هر دو مورد در حال بررسی است و طبق ضوابط قانونی درباره این موضوع تصمیم گرفته می‌شود.

شهر جدید پرند واقع در شهرستان رباط کریم در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی استان تهران و در مجاورت فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) واقع شده است.

استقلال سیاسی و تأسیس فرمانداری در پرند، از خواسته‌ها و مطالبات مردمی بوده و در سامانه «فارس من» سوژه ای تحت عنوان «ضرورت شهرستان شدن شهر پرند در تقسیمات کشوری» هم ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار