سومین جشنواره بومی و محلی اقوام ایرانی روز یکشنبه در کاروانسرای تاریخی کنارگرد حسن‌آباد شهرستان ری با حضور مسوولان شهرستانی و نمایندگان اقوام ایرانی آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۸ 06 March 2023

به گزارش تابناک تهران، به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت صاحب الزمان(عج) سومین جشنواره بومی محلی در کاروانسرای تاریخی کنارگرد بخش فشافویه با حضور حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری و مسوولان شهرستان و بخش حسن‌آباد فشافویه کار خود را آغاز کرد.

اجرای موسیقی ایرانی، عرضه و فروش صنایع دستی، غذاهای محلی و برپایی سیاه چادرها از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای نمایش، در قالب سومین جشنواره بومی و محلی حسن آباد است.

آغاز به کار جشنواره بومی و محلی اقوام ایرانی در حسن‌آباد شهرستان ری

فرماندار ویژه شهرستان ری در حاشیه مراسم آغاز به کار این جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره محلی اقوام ایرانی در حسن‌آباد، از زیباترین تابلوهای میراثی، صنایع دستی و مجموعه توانمندی و ظرفیت اقوام مختلف کشور را در شهرستان ری و بخش فشافویه نشان می‌دهد.

حمید زمانی با بیان اینکه شهرستان ری یکی از ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری کشور است، افزود: این شهرستان در قالب این جشنواره ،با نمایش توانمندی‌های فرهنگی، میراثی و صنایع دستی کل کشور به استقبال بهار می‌رود و توانمندی و ظرفیت‌‍های خود را به کشور معرفی می‌کند.

زمانی یادآورشد: این جشنواره فرصتی برای افزایش هم بستگی اقوام ایرانی و هم‌افزایی برای بهره‌گیری از داشته‌‍های فرهنگی و میراثی شهرستان به شمار می‌آید و باید از آن برای معرفی عرصه‌های گردشگری شهرری استفاده کرد.

آغاز به کار جشنواره بومی و محلی اقوام ایرانی در حسن‌آباد شهرستان ری

جشنواره تا چهار روز آینده جریان دارد

هادی حسینخانی بخشدار حسن‌آباد فشافویه نیز در همین زمینه در حاشیه جشنواره به خبرنگاران اظهارداشت: با تلاش شهرداری و شورای شهر حسن‌آباد، کاروانسرای کنارگرد افتتاح شد پس از سال‌ها که در تصرف غیر بود و با دستور دستگاه قضایی در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفت، امروز با آغاز به کار جشنواره بومی حسن آباد به میزبانی از اقوام ایرانی رفت.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با ۵۰ غرفه راه‌اندازی شده و صنایع دستی و تمام آداب و رسوم اقوام ایرانی به نمایش درآمده است و به مدت چهار روز میزبان علاقه‌مندان به این حوزه است.

شیرزاد یعقوبی شهردار حسن‌آباد نیز در همین زمینه به خبرنگاران گفت: با ایجاد ۵۰ غرفه و شناسایی ظرفیت‌های داخل شهر، این جشنواره آغاز به کار کرده است و میزبان اقوام مختلف از استان‌های متفاوت کشور هستیم.

وی این جشنواره را فرصتی برای خرید عید نوروز شهروندان حسن‌آباد در کنار شرکت در جشن اقوام ایرانی برشمرد و ادامه داد: جشن بزرگ نیمه شعبان، مسابقات و اهدای جوایز نیز از جمله برنامه‌های این جشنواره محسوب می‌شود.

کاروانسرای کِنارگِرد در بخش فشافویه حسن‌آبادِ شهرری کنار جاده واقع است. کاروانسرا دارای ساختاری متشکل از گل، گچ و آجر به صورت ۲ ایوانه ساخته شده و از نظر قدمت به عهد صفویان می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار