فرماندار شهرقدس با بیان اینکه ۲ مدرسه خیرساز این شهرستان درحال ساخت است گفت: عملیات اجرایی سومین مدرسه خیرساز نیز نیمه شعبان امسال آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱ 06 March 2023

به گزارش تابناک تهران، وحید گلی کانی شامگاه یکشنبه در نشست مجمع خیران سلامت شهرقدس اظهار داشت: پس از ۱۰ سال مجموعه خیران مدرسه‌ساز راه اندازی شد که این تشکل در راستای افزایش سرانه آموزشی شهرستان به جهت تراکم جمعیتی و کمبود کلاس‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی افزود: یکی از اهداف مجمع خیران ریشه‌کنی فقر مطلق مبتنی بر پایدارسازی درآمد خانوارها است، تشکیل یک مجمع از خیران، نماد سرمایه اجتماعی و فرهنگی است و این فعالیت‌ها بیانگر جایگاه اجتماعی آنان در جامعه بوده که باید از این اعتماد حفاظت و پاسداری شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه مجمع خیران بایستی چند مبحث هدف‌گذاری شود که اولین مورد موضوع ریشه‌کنی فقر مطلق مبتنی بر پایدارسازی درآمدهای خانوارها با ایجاد اشتغال است، چراکه هدف اصلی راه‌اندازی کمیته امداد نیز احیا و توانمندسازی خانوارها است.

فرماندار شهرقدس اضافه کرد: ریشه کنی فقر مطلق در شهرستان نیازمند الزامات متعددی مانند تکمیل بانک اطلاعاتی شامل شناسایی ظرفیت خیران، مراکز نیکوکاری و نیازمندان است، با احصای این آمارها از موازی‌کاری در این حوزه جلوگیری می‌شود.

گلی‌کانی تاکید کرد: می‌بایست همواره طبق فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری در راستای شفاف‌سازی اعتباراتی که در این حوزه جذب می‌شود، فعالیت کرد، همچنین مجمع خیران باید یکصدا و با مدیریتی واحد فعالیت کند که این امر نیازمند برگزاری نشست های مشترک مجامع خیران است.

این مسئول یادآور شد: شهرستان قدس از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار است بنابراین باید نسبت به احیای آن فعالیت کنیم و امیدواریم با هم‌اندیشی، همپوشانی و هم‌افزایی دیگر در راستای رفع مشکلات مردم اقدامات لازم انجام شود.

شهرستان قدس در غرب پایتخت در همسایگی شهریار و در مسیر جاده قدیم کرج (کیلومتر ۱۸) واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار