مدیرکل منابع طبیعی:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: سهم این استان از طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور به ۱۰ میلیون اصله نهال می رسد.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳ 07 March 2023

رضا بیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه های کنونی کشور در بخش منابع طبیعی بر محور کاشت یک میلیارد درخت می چرخد و از همین رو بناست سالانه به طور متوسط ۲۵۰ میلیون اصله نهال کاشته شود.

وی یادآورشد: سهم هر منطقه بر اساس توان اکولوژیکی سرزمینی تهیه و پیش بینی شده و مطالعات از قبل انجام گرفته و نوع گونه های مورد نظر برای کاشت بر اساس مشخصات اقلیمی هر منطقه تعیین شده است.

بیانی اظهارداشت: این مطالعات و انتخاب گونه ها موجب می شود که در نگهداری و توسعه جنگل ها بتوان عملکرد بهتری داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: بر همین اساس سهم این استان سالانه حدود یک هزار و ۵۰۰ هکتار است که طی چهار سال به ۶ هزار هکتار می رسد که در آن نزدیک به ۱۰ میلیون درخت کاشته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تهران ۲ ناحیه رویشی دارد که یکی در اراضی مسطح تر و نزدیک به ناحیه رویشی ایرانی و تورانی و دیگری در مناطق کوهستانی, ارتفاعات و دارای ۳۵۰ میلی متر بارندگی است.

بیانی ادامه داد: بر همین اساس پراکنش کاشت درختان در استان تهران متناسب با نوع منطقه و میزان بارندگی متفاوت است و این موجب مدیریت بهتر برنامه و استفاده بهینه از عرصه جغرافیایی این استان می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اضافه کرد: با صنایع, شهرک های صنعتی و پیمانکاران خاص مسئولیت نگهداری و حفاظت از این درختان و جنگل ها که به دست خود آنان کاشته می شود را باید بر عهده داشته باشند.

وی اعلام کرد: پایایی و مانایی هر جنگلی حداقل به ۱۰ سال مراقبت دارد تا به کارکرد جنگل برسد و کارکرد جنگل یعنی منطقه ای که در هر هکتار ۶۸ تن گرد و غبار را رسوم می دهد, ۲.۵ تن اکسیژن تولید و چهار تن مونوکسید کربن جذب می کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار