شهردار سعید آبادِ جاجرود گفت: به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی ۲۰۰ اصله نهال مزین به نام شهدا در یک هکتار زمین در حاشیه رودخانه جاجرود کاشته شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴ 07 March 2023

یک هکتار از زمین‌های حاشیه رودخانه جاجرود درختکاری شد

به گزارش تابناک تهران، محسن بخشنده روز سه شنبه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به خبرنگاران گفت: شهرداری در راستای وظایفی که در بحث توسعه و ترویج فضای سبز دارد امروز اقدام به غرس ۲۰۰ اصله نهال غیر مثمر از نوع زبان گنجشک کرده است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز در شهر سعید آبادِ جاجرود اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در سال آینده کاشت یک هزار نهال در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: آیین کاشت نهال با حضور مسئولان شهرستانی، تشکل های محیط زیستی در شهر سعید آباد برگزار شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فضای سبز شهر سعید آباد کم است ، قصدداریم فضای سبز را در این شهر توسعه بدهیم وپس از بازنگری طرح هادی می توانیم اراضی مناسبی را به این فضا اختصاص بدهیم.

بخشنده از ساماندهی حاشیه رودخانه جاجرود خبر داد و گفت: نبود حائل رودخانه و جدول در گذشته باعث شده بود که نخاله های ساختمانی در حریم رودخانه تخلیه شود و مشکلات زیادی را ایجاد کند.

توزیع ۵ هزار اصله نهال

شهردار بومهن گفت: به مناسبت نیمه شعبان و هفته درختکاری و منابع طبیعی پنج هزار اصله نهال به شهروندان اهدا می شود.

مجتبی رضا زاده با بیان اینکه کاشت نهال نیاز مادی و معنوی ما برای امروز و آیندگان برای حفظ محیط زیست است، اظهار داشت: شهروندان از کاشت نهال ها کلیپ های کوتاه برای ما ارسال کنند تا در فرصت مناسب از اقدام ارزشمند آنها در کاشت نهال توسط شهرداری تقدیر شود.

وی با اشاره به محل های توزیع نهال رایگان، خاطرنشان کرد: شهروندان برای دریافت نهال به بوستانهای برکت، شقایق، جهاد و دانشجو مراجعه کنند.

شهردار بومهن ادامه داد: در شهر بستر مناسبی برای ایجاد فضای سبز داریم و با توجه به نزدیک شدن به نوروز ۱۰ هزار سبد گل توسط همکاران خدمات شهری و فضای سبز برای زیبا سازی شهر کاشته می شود تا شهروندان ومسافران راهی استانهای شمالی که از بومهن گذر می کنند حظ بصری داشته باشند.

رضا زاده افزود: با توجه به کمبود منابع آبی، نهال هایی که مصرف آب کمتری دارند انتخاب شدند ، نهالهایی مانند کاج نقره ای و زیتون که با آب کم رشد می کنند و بهره وری خوبی درسرسبزی فضا دارند.

وی از ایجاد اکو پارک در شهر بومهن خبرداد و اظهار داشت: زمینی به مساحت ۵۵ هکتار برای ساخت اکو پارک از وزارت راه و شهر سازی تحویل گرفتیم که برای سال ۱۴۰۲ این طرح اجرایی می شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار