جشنواره ملی اقوام و عشایر که به مناسبت هفته فرهنگ شهرستان بهارستان از سیزدهم آغاز شده و تا ۲۹ اسفند ادامه دارد، با بوی نان‌های محلی و طنین موسیقی اقوام ایرانی رنگ و بویی خاص به این دیار جنوب غرب تهران داده‌است.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ 11 March 2023

به گزارش تابناک تهران، شهردار گلستان مرکز شهرستان بهارستان در حاشیه این جشنواره گفت: تقویت وحدت ملی و حفظ میراث فرهنگی کشور از مهمترین اهداف جشنواره اقوام ایرانی است.

سید محمد میرزمانی افزود: همزمان با روزهای پایانی سال در کنار این جشنواره، نمایشگاه صنایع دستی با هدف عرضه سوغات و هدایای استان‌های مختلف کشور و آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با محصولات و تولیدات دیگر شهرهای ایران دایر شده است.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنایع ‌دستی، سوغات و هدایا با حضور ۲۰۰ مشارکت کننده از شهرستان بهارستان برگزار شده است.

این مسئول، هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد بستر مناسب به منظور آشنایی هرچه بیشتر مردم با سوغات و هدایای مشارکت کننده عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین معرفی توانمندی‌های مناطق مختلف کشور در زمینه صنایع دستی و آشنایی بازدیدکنندگان با فرهنگ، آداب و سنن مناطق استان‌های مشارکت کننده از اهداف برگزاری این جشنواره است.

بهارستان میزبان جشنواره اقوام ایرانی

این جشنواره با حضور مسئولان شهرستان بهارستان در محله الهیه شهر گلستان آغاز شده و تا ۲۹ اسفند ادامه می یابد.

همچنین نمایشگاهی به همین منظور از ساعت ۹ صبح تا ۲۳ شب در خیابان طالقانی شهر گلستان جهت بازدید عموم دایر است.

هفته فرهنگی که تا ۲۹ اسفندماه ادامه خواهد داشت به همت فرمانداری شهرستان بهارستان و با مشارکت اداره میراث فرهنگی و گردشگری و اداره فرهنگ و ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر گلستان دایر شده است.

این نمایشگاه نمایندگانی از اقوام ایرانی از جمله ترک، کرد، لر، ترکمن، عرب، مازنی، گیلک، بلوچ گردهم آورده وسوغات و صنایع دستی، برگزاری بازی های بومی، محلی و عشایر و اجرای جشن و موسیقی های محلی از جمله برنامه های جشنواره ملی اقوام و عشایر است.

شهر گلستان در حوزه شهرستان بهارستان با جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفر در غرب استان تهران قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار