استاندار تهران بر لزوم نگاه ویژه به جمعیت بارور یعنی سن ۱۵ تا ۴۹ سال تاکید کرد و گفت: در حوزه جمعیت باید مدل طراحی کنیم.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ 11 March 2023

به گزارش تابناک تهران، جلسه ستاد خانواده و جمعیت استان به ریاست علیرضا فخاری استاندار تهران، محمد اسماعیل اکبری مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت، زینب اختری مدیرکل زنان و خانواده وزارت کشور، زهره السادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، کیهان مدیرکل حوزه استاندر، زهره جعفری مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری و دیگر مسئولان برگزار شد.

فخاری در این جلسه با اشاره به لزوم رویکرد جدید در جلسات جمعیت اظهار کرد: امروز جمعیت مولفه قدرت است و دشمن با روش‌های جدید چگونگی تغییر این مسئله را در دستورکار قرار داده است. 

استاندار تهران با بیان اینکه در حوزه جمعیت، چگونگی تکثیر و پرورش جمعیت کتاب، مقاله و قانون کم نداریم و باید به آنها عمل کنیم گفت: باید برای جامعه هدف موالید یعنی سن ۱۵ تا ۴۹ سال به عنوان جمعیت بارور برنامه و نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

فخاری با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای مردان و زنان افزود: موضوعاتی از جمله شغل، منابع مالی، امید به زندگی، بهداشت و غیره برای فرزندآوری اهمیت زیادی دارد و باید از منظر جامعه‌شناختی نیز به موضوع نگاه کنیم و آسیب‌شناسی صورت گیرد.

وی با اشاره لزوم مسئله‌محور بودن جلسات خاطرنشان کرد: برای ازدیاد جمعیت باید مدل طراحی کنیم، دستورالعمل و آموزش‌های مدنظر به صورت پایلوت اجرایی و سپس با آسیب‌شناسی بتوانیم آن را تعمیم بدهیم.
استاندار تهران همچنین بر مهاجرت هدفمند و همچنین توجه به ابعاد مهاجرپذیری در زمینه جمعیت نکاتی را مطرح کرد.

گفتنی است در این جلسه ابعاد قانون جوانی جمعیت مورد بررسی و بر پیگیری راهکارهای عملیاتی جهت تحقق این قانون تاکید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار