سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارقان سریالی و سابقه‌دار در ری خبر داد و گفت: سارقان منزل، خودرو و تلفن همراه در گشت‌زنی‌های نامحسوس کلانتری‌ها و مأموران آگاهی شناسایی و تاکنون ۵ میلیارد ریال اموال مسروقه و ۸ مالباخته شناسایی شدند.
کد خبر: ۱۰۹۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 18 March 2023

‌حسینعلی ابن‌علی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ری، با اشاره به شناسایی 4 متهم اظهار داشت: در پی سرقت از یک منزل مسکونی در شهرری دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان با تحقیقات به عمل آمده موفق شدند یک متهم را در این ارتباط شناسایی و پس از هماهنگی‌ قضائی دستگیر کنند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری بیان داشت: متهم در بازجوئی پلیس و در مواجهه با ادله موجود چاره‌ای جز اعتراف نداشت و به جرم سرقت اعتراف کرد و در بازرسی از مخفیگاه متهم اموال مسروقه به ارزش حدودی 5 میلیارد ریال کشف شد.

دستگیری سارق محتویات خودرو در ری

ابن‌علی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت‌های سریالی داخل خودرو در شهرری، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری 172 حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با گشت زنی‌های شبانه روزی، انجام تحقیقات میدانی از مناطق وقوع جرم و کنترل و رصد سارقان سابقه‌دار موفق به شناسایی 2 تن از متهمان سابقه‌دار شدند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: مأموران حین گشت زنی، افرادی با مشخصات مورد نظر که در حال پرسه زدن در اطراف خودروهای پارک شده بودند را مشاهده و طی یک اقدامی غافلگیرانه نامبردگان را دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به کلانتری منتقل و طی بازرسی از آنان تعدادی از انواع جک‌های خودرو، چند کلاف سیم مسروقه، ضبط و باند خودرو، 2 دستگاه موبایل مسروقه، 3 عدد سوئیچ خودروی پراید کشف و ضبط شد.

وی بیان داشت: متهمان در ابتدا منکر هرگونه جرمی شدند اما در بازجویی‌های تکمیلی مأموران به جرم خود مبنی بر 5 فقره سرقت داخل خودرو در مناطقی از ری اعتراف کردند.

اعتراف سارق موبایل قاپ به 10 فقره سرقت در شهرری

ابن‌علی بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت تلفن همراه با روش قاپ‌زنی در محدوده شهرستان ری، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار تیم عملیات پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی مشخصات متهم و ساعات حضور وی را شناسایی کردند افزود: روز گذشته در حال گشت زنی‌های نامحسوس در نقاط و ساعات حضور متهم در شهرری موتورسیکلت با همان مشخصات را در حال زاغ زنی شهروندان مشاهده و سریعاً وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز ضربتی متهم زمین‌گیر و دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ری ادامه داد: در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی در شهرری و 10 فقره سرقت مشابه معترف شد که تاکنون 8 مال باخته شناسایی شده است.

سرهنگ ابن‌علی با اشاره به ادامه تحقیقات پلیسی برای کشف جرائم احتمالی متهم در پایان خاطرنشان کرد: متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ری در پایان ضمن هشدار به شهروندان، خاطرنشان کرد: در جهت پیشگیری از سرقت به توصیه و هشدارهای پلیسی توجه داشته و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت و یا ترددهای افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سریعاً با شماره تلفن فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار