اولین اندیشکده‌ ملی جزا و جرم‌شناسی با هدف بررسی و ارائه رهیافت های ویژه در حل مسائل، آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی در ابعاد مختلف جزایی در استان تهران راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ 27 April 2023

به گزارش تابناک تهران، اولین اندیشکده‌ ملی جزا و جرم‌شناسی با نگاه علمی، پژوهشی و نخبگانی با هدف بررسی و ارائه رهیافت های ویژه در حل مسائل، آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی در ابعاد مختلف تقنینی، جزایی و جرم‌شناختی در استان تهران راه اندازی شد و آیین افتتاحیه آن صبح امروز در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام داوود احدی رئیس اندیشکده ملی جزا و جرم‌شناسی در حاشیه افتتاحیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری اظهار کرد: اندیشکده ملی جزا و جرم‌شناسی در حوزه‌های جزا، جرم‌شناسی و عدالت کیفری فعالیت می‌کند و در این مسیر از توانمندی‌های دانشمندان، اندیشمندان، نخبگان و استعدادهای برتر کشور استفاده می‌کند.

وی گفت: در بخش عدالت کیفری به دنبال اجرای مجازات‌های متناسب و بازدارنده هستیم و همچنین این مجازات‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که موجب اصلاح، ترمیم و آرامش عمومی جامعه باشد.

رئیس اندیشکده ملی جزا و جرم‌شناسی ادامه داد: این اندیشکده تلاش می‌کند اهداف عدالت کیفری به مرحله اجرا برسد و در صورتی که این هدف اجرایی نشود، مجازات‌ها از نظر این مجموعه منسوخ است و نیاز به بازنگری دارد.

حجت الاسلام احدی تصریح کرد: در بخش جرم‌شناسی قبل از وقوع جرم باید اقداماتی صورت گیرد تا افراد از آلودگی‌ها و جرائم مصون مانده و پس از وقوع جرم باید اقداماتی در راستای اصلاح و ترمیم رویکرد جرم انجام شد و اگر نتوانیم مجرمین را در چارچوب مجازات‌ها و زندان اصلاح کنیم، حتماً باید در زمینه مجازات‌ها بازنگری‌های مجدد صورت گیرد که این مهم در دستور کار پژوهشکده قرار می‌گیرد.

وی در پایان با تأکید بر تلاش این اندیشکده برای عملیاتی کردن اهداف و برنامه‌ها خاطرنشان کرد: اندیشکده ملی جزا و جرم‌شناسی با استفاده از ظرفیت‌های موجود که شامل اندیشمندان، نخبگان جامعه و رشته کارگروه‌های هدف است، به بررسی دقیق آسیب‌ها و چالش‌ها می‌پردازد و تلاش می‌کند ضمن تعامل با دستگاه‌های دولتی تمامی طرح‌ها و پژوهش‌ها را اجرایی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار