زاکانی با بیان اینکه شهرداری تهران ۷۰ همت بدهی داشته‌است، گفت: سال قبل ۱۰ همت از این رقم را تسویه کردیم و ۲۶۰۰ میلیارد تومان از طلب پیمانکاران را پرداخت کردیم، همچنین هدفگذاری کرده‌ایم امسال نیمی از بدهی‌های شهر را بدهیم.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱ 27 April 2023

به گزارش تابناک تهران، اولین گردهمایی شهرداران نواحی تهران صبح امروز - چهارشنبه ۶اردیبهشت ۱۴۰۲- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران در ایوان شمس برگزار شد.

زاکانی در ابتدای این گردهمایی گفت: ۲۰ ماه از مسئولیت‌مان در شهرداری می گذرد. این بازه زمانی برای ما امکانی فراهم کرد که بتوانیم قضاوتی از عملکرد خود داشته باشیم. مهم است جمع حاضر بدانند در چه وضعیتی هستیم و چه انتظاراتی از کارکرد کلان شهرداری از ما وجود دارد.

وی افزود: در این ۲۰ ماه توفیقاتی داشتیم، به عنوان مثال همان روزهای اول توانستیم از تنش مالی که دو سال و نیم در شهرداری وجود داشت، خارج شویم؛ سال ۱۴۰۰ بودجه ما ۹۹ درصد محقق شد و سال ۱۴۰۱ با وجود همه چالش هایی که کشور و به تبع آن شهر تهران با آن روبرو بود با ۱۴۳ منبع بودجه ریزی نزدیک به ۷۲ هزار میلیارد تومان محقق شد.

شهردار پایتخت تاکید کرد: امسال اقتضائاتی وجود دارد در شهر که پیش بینی می‌شود با تکیه بر آن ۳۰۰ درصد بودجه را محقق کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ما افقی ده ساله داریم؛ به طوری که باید تا سال ۱۴۱۰ همه اجزای تهران متحول شود، افزود: «تهران کلان شهر الگوی جهان اسلام» یک شعار نیست بلکه یک چشم انداز است زیرا اکنون تهران وضعیت مناسبی برای الگو بودن ندارد.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال قبل تا خرداد ماه دو و نیم همت درآمد برای شهرداری توانستیم کسب کنیم. امسال بحمدالله در همین ماه نخست ۴.۵ همت درآمد داشته‌ایم با این وجود در مدیریت شهر تنها تکیه بر منابع بودجه نداریم و به دنبال مشارکت با مجموعه‌های مختلف هستیم به عنوان مثال امروز ۴۰۰ همت پروژه مشارکتی تعریف کرده‌ایم.
 
پرداخت ۲۶۰۰ میلیارد تومان از طلب پیمانکاران
 
وی افزود: شهرداری تهران ۷۰ همت بدهی داشته‌است. سال قبل ۱۰ همت از این رقم را تسویه کردیم و ۲۶۰۰ میلیارد تومان از طلب پیمانکاران را پرداخت کردیم، همچنین هدفگذاری کرده‌ایم امسال نیمی از بدهی های شهر را بدهیم.
 
شهردار تهران پیرامون تلاش‌های صورت گرفته در حوزه نوسازی تهران هم گفت: سال قبل ۶۸ درصد نوسازی در بافت فرسوده تهران داشتیم. همچنین روند صدور پروانه‌های ساخت نیز بعد از گذشت سالها با صدور ۱۰هزار و ۴۰۰ پروانه صعودی شد. این اتفاق در حالی صورت پذیرفت که ابتدای سال گذشته برخی از زیرساخت‌های ما برای صدور پروانه آسیب دید.
 
زاکانی تاکید کرد: در حل مشکلات شهر تهران نگاه تک وجهی نداریم و سعی داریم به تمامی مسائل مرتبط با تهران ورود کنیم. به عنوان مثال با استفاده از اهرم کمیسیون ماده ۵ برخی از پرونده‌های چند ده ساله شهر تهران را بستیم. در کمیسیون پرونده های کن، نفرآباد، اسلام آباد و … مورد بررسی قرار گرفت و فرآیند اصلاحی آن در مسیر ابلاغ است.
 
شهردار تهران افزود: تمامی پروژه‌های شهری اکنون فعال است و کارهای بزرگ‌تری نیز در راه هست. در همین رابطه، نیمه اردیبهشت پیش مقدمه طرح تونل شهید متوسلیان (با سه خروجی در مسیر اتوبان صیاد تا بزرگراه آزادگان )آماده می شود و در همین سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
 
 
احداث نخستین شهرک الگو در منطقه ۱۹
 
زاکانی پیرامون ساخت شهرک‌های الگو در تهران نیز گفت: با برگزاری مسابقه و جمع بندی نهایی نخستین شهرک الگو در منطقه ۱۹ با مساحت ۱۲.۹ هکتار ساخته می‌شود. جذابیت ساخت این شهرک باعث شدخ دستگاه‌های دیگر نیز پای کار بیایند. به عنوان مثال بناست وزارت راه نیز در منطقه ۲۱ در مساحت ۶۰ هکتار شهرک سازی کند و یا در منطقه ۴ بانک سپه در زمینی به وسعت ۲۵ هکتار این کار را انجام دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار