فرمانده انتظامی رباط‌کریم گفت: ۱۷ مرد با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت به‌بهانه کاریابی در شرکت‌های معتبر دولتی، جوانان را اغفال و جذب کردند که دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ 06 May 2023

به گزارش تابناک تهران، سرهنگ علی زنگنه فرمانده انتظامی رباط‌کریم با اشاره به دستگیری باند شرکت هرمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان تحت عنوان عضویت در شرکت هرمی موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد 17 مرد با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت به‌بهانه کاریابی در شرکت‌های معتبر دولتی، جوانان را اغفال و جذب کرده‌اند.

فرمانده انتظامی رباط‌کریم در ابراز کرد: بنابر حساسیت موضوع تحقیقات به‌صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم و روش‌های علمی هویت 17 متهم را شناسایی کردند.

سرهنگ زنگنه خاطرنشان کرد: کارآگاهان در گام بعدی با بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌ متهمان را در یک آپارتمان مسکونی واقع در شهر پرند شناسایی کرده پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه موفق به دستگیری آن‌ها شدند.

وی عنوان داشت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی و با اعتراف در بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر کلاه‌برداری از شهروندان با شگرد تشکیل باند هرمی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی رباط‌کریم با تذکر اینکه فعالیت این‌گونه شرکت‌ها هیچ‌گونه وجه قانونی و شرعی ندارد، خاطرنشان کرد: خوش‌باوری و عدم اطلاع افراد از جوانب و پیامدهای عضویت در شرکت‌های هرمی، ایجاد امید کاذب پولدار شدن، سطحی‌نگری افراد جوان و بی‌تجربه به قضایا و وسوسه زود پولدار شدن از مهمترین علل افزایش فعالیت افراد در این شرکت‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار