دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار معتاد متجاهر خیابانی در استان تهران داریم که هیچ کس حتی خانواده حاضر به پذیرش آنان نیست و قانون می‌گوید تنها ۳ ماه می‌توان آنان را نگه داشت.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵ 14 May 2023

به گزارش تابناک تهران، مصطفی هادی زاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم اظهار کرد: در کشور ما از هر ۱۰۰ زندانی ۴۳ زندانی مجرم مواد مخدر هستند، همچنین آمار افرادی که با مصرف مواد جرمی را انجام داده‌اند و در واقع با این واسطه جرم را انجام داده‌اند، ۷۲ نفر است.

وی با بیان اشاره به بالا بودن شمار عناوین مجرمانه در کشور افزود: ۱۳۰۰ عنوان مجرمانه داریم و سهم زندانیان ما بالا است، از سوی دیگر اعتیاد آسیبی است که منجر به آسیب‌های فراوان غیرقابل جبران خواهد بود، می‌توان گفت تقریبا اعتیاد به موادمخدر و محرک راه بی‌بازگشت دارد و بسیار پر هزینه و دردسرساز است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در کشور دستورالعملی برای درمان اعتیاد دختران جوان و خانم‌ها وجود ندارد، توضیح داد: این در حالی است که آثار مخرب یک زن و دختر معتاد از هزار مرد معتاد بدتر است، متاسفانه حلقه اجباری اعتیاد در مردان سرقت و در زنان فساد اخلاقی است.

هادی زاده عنوان کرد: زن معتاد وقتی باردار می‌شود طفلش نیز معتاد می‌شود. اگر این طفل را تحت مراقبت قرار ندهند و دز مشخصی مواد به او تزریق نکنند، این طفل می‌میرد. یک خانم شاید حاضر است ۱۰ بار بلکه ۱۰۰ بار برای ترک همسر، برادر و ... خود فداکاری کند، اما حداقل من مردی را سراغ ندارم که یک بار برای درمان اعتیاد خانمش کار کرده باشد، در واقع کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است.

۲۵ هزار معتاد متجاهر خیابانی در استان تهران داریم که خانواده حاضر به پذیرش این‌ها نیست

وی با اشاره به معتادان متجاهر گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار معتاد متجاهر خیابانی در استان تهران داریم که هیچ کس حتی خانواده حاضر به پذیرش این‌ها نیست و قانون می‌گوید تنها ۳ ماه می‌توان این‌ها را نگه داشت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در ادامه متذکر شد: در کشور در بحث تولید لذت مفید ضعیف هستیم، اولین دلیل گرایش جوانان و نوجوانان به اعتیاد کسب لذت و دومین دلیل، کنجکاوی است، همه تلاش ما باید برای پیشگیری باشد، مواد مخدر نشانه دارد، اما مواد محرک نشانه ندارد و از این رو پیشگیری در این امر کار سختی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار