آئین اختتامیه هفته فرهنگی شمیرانات‌، عصر چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز ورود با برکت امام خمینی (ره) به جماران، به میزبانی مجتبی ذاکریان فرماندار شهرستان و با حضور آیت الله دین‌پرور رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه و رئیس شورای فرهنگی عمومی شمیران، سعید ضیایی مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و الفت معاون وی، محمد صائبی سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران، جمعی از خانواده معظم شهدا، مفاخر، مشاهیر و مدیران شهرستان شمیرانات در حسینیه جماران برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵ 18 May 2023

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، ذاکریان طی این مراسم اظهار داشت: شمیرانات، شهرستانی با اصالت، با قدمت و ریشه‌دار در تاریخ است و هویت آن با تدین، علقه مذهبی، اثرگذاری‌های دیرینه در پیشرفت مملکت و مفاخری که هریک از ایشان برای سربلندی سرزمین عزیزمان صاحب آثار ارزشمند بوده‌اند، اجین شده است.

نماینده عالی دولت در شمیرانات افزود: این هویت یک سرمایه ارزشمند برای ما است؛ این هویت، همان‌طور که ما به آن افتخار می‌کنیم، امانتی‌ست که باید با صحت و سلامت به نسل‌های بعدی منتقل شود.

وی با بیان این‌که، متاسفانه در سال‌های اخیر، برخی از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی به این منطقه عارض شده که عموماً هم وارداتی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: بنده از اوایل حضور در این شهرستان، با دغدغه و دلسوزی بزرگان منطقه نسبت به این مسائل و امکان تغییر و خدشه‌دار شدن وجهه شمیرانات از ارزش‌هایی که از قدیم الایام به آن‌ها مشهور بوده است، مواجه بوده‌ام.

فرماندار شمیرانات ادامه داد: در همین راستا، اقدامات متعددی در دستور کار متولیان فرهنگی فرمانداری و دستگاه‌های دیگر شهرستان قرار گرفت. یکی از آن‌ها که امید است با همت مدیران، دعای خانواده معظم شهدا و پیگیری جریان‌های مردمی به ثمر نشسته و به بازیابی این هویت و تحویل صحیح این امانت به نسل‌های بعدی کمک کند، اتفاقی‌ست که امسال برای اولین بار رقم خورده است. (هفته فرهنگی شمیرانات)

ذاکریان ابراز داشت: پس از پیشنهادات متعدد، سالروز ورود با خیر و برکت امام راحل به جماران را برای گرامیداشت ارزش‌ها و سنت‌های شمیرانات انتخاب شد، تا به این بهانه روزهای منتهی به ۲۷ اردیبهشت به عنوان هفته فرهنگی شمیرانات و ایامی برای مرور داشته‌ها و افتخارات این شهرستان باشد‌.

وی ضمن قدردانی از معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری و دست‌اندرکاران گرامیداشت هفته فرهنگی شمیرانات، خطاب به حضار بیان داشت: بی‌شک برنامه‌هایی که در سال جاری شاهد بوده‌اید، در زمان کوتاه و بضاعت موجود انجام گرفته و عاری از کاستی نبوده است، لذا مجموعه طراح و برنامه‌ریز همواره از نقطه نظرات و پیشنهادات شما در راستای قناع این رویداد فرهنگی که امید است با برگزاری سالانه معرفی و در تقویم ملی ثبت گردد، استقبال خواهند کرد.

طی این مراسم که با نوای حاج مجید شمس به ذکر مصیبت ششمین اختر تابناک آسمان امامت، امام جعفر صادق علیه السلام متبرک شده بود، جمعی از یادگاران معزز شهدای والامقام، افتخارآفرینان و پیشکسوتان عرصه‌های مختلف شهرستان شمیرانات مورد تجلیل واقع شدند.

همچنین در پایان برنامه، سند آئین نخل‌گردانی در تکیه بزرگ محله حصاربوعلی شمیران که اسفند ماه سال ۱۴۰۱ در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شماره ۲۸۳۷ به ثبت رسیده است، به ناطقیان ( نماینده تکیه مذکور) اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار