با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران:
آئین معارفه مهندس غفاری با حضور مهندس غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران،مهندس رحمتی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران، ذاکریان فرماندار شمیرانات، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ایمانی امام جمعه، علی‌اکبری بخشدار، نوروزی دادستان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ،دیگر مسئولان منطقه و خانواده معظم و معزز شهدا در سالن اجتماعات حوزه علمیه امام‌ حسن‌ مجتبی علیه السلام برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴ 27 May 2023
 
غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران:
 
مهندس غراوی در ابتدای سخنانش به حریم ۱۵۰ متر اشاره نمود و گفت: این طرح از ابتدا غیر منطقی بوده که در زمان آبریز از شمشک تا لواسان در راستای مسیر رودخانه با توجه به ایمن سازی و دیوارکشی نقاط مختلف برای کل این محدوده این حریم می بایستی گذاشته نمیشد و در تلاشیم این مورد را در راستای آسایش شهروندان بومی مرتفع سازیم.
 
وی ادامه داد: شهر لواسان یک شهر پویا با جمعیت محدود و شرایط اقلیمی خوب است که پس از تشکیل شوراها و تفویض امورات از طرف مردم به نمایندگانشان کلید خورد و خواستاریم شهردار جدید در سیستم اداری نظارت های مناسبی داشته باشد.
 
همچنین در خصوص بودجه افزود: در سال جاری ۳۸۶ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که می بایستی تا پایان سال محقق شود و نیز خواستار کمک به مسائل فرهنگی با نظر امام جمعه و جلوگیری از ساخت و ساز های غیرمجاز و انجام امورات در چارچوب قانون هستیم. 
شهردار لواسان معارفه شد
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در پایان گفت: امیدواریم به کمک شورای اسلامی شهر مهندس غفاری تا پایان دوره خدمتشان منشأ خیر و اثر باشد و از فرماندار نیز خواستار حمایت هستیم.
 
شهردار لواسان معارفه شد
 
مهندس غفاری شهردار لوسان:
 
سکاندار مدیریت شهری در ابتدا خاطر نشان کرد: به اعتقاد بنده مسئولیت موهبتی است که خداوند ما را لایق آن برشمرده و این لطف را داشته که مسئولیت را بپذیریم زیرا با این اتفاق فرصت خدمت به مردم نصیبمان خواهد شد‌.
 
 
پس از آن شهردار لواسان افزود: با توجه به اینکه شهر لواسان از نظر موقعیت جغرافیایی، اقلیمی و اجتماعی نه تنها در استان تهران بلکه در کل سطح کشور از جایگاه ویژه ای بر خوردار می باشد بنابراین در حوزه شهری می بایستی اتفاقات مثبتی رقم بخورد و مهم ترین بحثمان در حال حاضر پروژه پل خروجی شهر است که با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال اجرا می باشد و در تلاشیم در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد و نیز در بحث گردشگری بتوانیم بعنوان قطب گردشگری در کل کشور تبدیل شویم.
 
ایشان در ادامه به چند موضوع برای شهر پرداخت و اشاره کرد: ایجاد و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای درآمد پایدار و توسعه شهر، پیگیری بحث آرامستان و به نتیجه رسیدن و به دنبال آن رفع نارضایتی مردم از نبود آرامستان ،حوزه منظر و سیمای شهری و متفاوت تر شدن نسبت به شهرهای دیگر در این حوزه، در اختیار قرارگرفتن ۵۰۰ هکتار از منابع طبیعی شهر و پیاده نمودن طرح گردشگری در این فضا، ساماندهی الگوی نمای شهری و ساخت و سازها با رعایت نمای ایرانی اسلامی، نگاه ویژه به ورودی و مبادی اصلی شهر و انجام فعالیت های فرهنگی با هماهنگی امام جمعه این ها از جمله مواردی هستند که در اولویت و برنامه هایمان می باشند و می بایستی شهر لواسان از نظر کیفی ارتقا پیدا کند. 
 
شهردار لواسان معارفه شد
 
مهندس غفاری در انتها مطرح نمود: از اعضای شورای اسلامی شهر به پاس اعتماد و انتخاب بنده تشکر نموده و از این فرصتی که در اختیارم قرار دادند امیدوارم به نحو احسن استفاده نموده و در پایان خدمتگزار خوبی برای مردم باشم.
 
نائب رئیس شورای اسلامی شهر لواسان:
 
مهندس کرمی نیا در آغاز بیان نمود: لواسان از نظر موقعیت جغرافیایی و اصول فنی مهندسی شهر خاصی است منتها زیرساخت های بسیاری در زمینه های گردشگری، عمرانی، ورزشی و فرهنگی دارد. 
 
وی ادامه داد: انتظارمان از شهردار جدید که یک مدیر جوان و پر تلاش هستند این است که تکریم ارباب رجوع، نظام مندتر کردن مدیریت شهرداری، شفاف ساختن کارهای شهرداری و الکترونیکی نمودن امورات در راستای تسریع را مورد توجه قرار دهد و نیز در امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی همت مضاعفی را از ایشان خواستاریم چرا که این موضوعات از درخواست های واجب شهروندان می باشد.
 
نائب رئیس شورای اسلامی شهر لواسان افزود: با توجه به حریم موجود در شهر به درآمد پایدار نیاز داریم که در این راستا با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی می توان به این مهم دست یافت چرا که این شهر پتانسیل های خوبی دارد. 
 
مهندس کرمی نیا در آخر تصریح کرد: امیدواریم مهندس غفاری پس از پایان دوره خوشنام تر و چند یادگاری برای شهرمان داشته باشد و با تعامل سازنده با ادارات و شهروندان در راستای رسیدن به اهداف مجموعه مدیریت شهری موفق عمل نماید.
 
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ایمانی امام جمعه لواسان:
 
امام جمعه لواسان در این مراسم تشریح نمود: شهر لواسان با توجه به موقعیت جغرافیایی، امکان احداث فعالیت های صنعتی و کارخانه ای در آن دیده نشده است اما می توان از ظرفیت گردشگری که تاکنون موجب تهدید برای مردم این منطقه بوده بعنوان یک فرصت به آن نگاه شود و یکی از اولویت های کاری شهردار جدید که امروز سکانداری این شهر را به دست گرفته اند این است که برای این موضوع برنامه ریزی و چاره اندیشی کند.
 
سپس ادامه داد: ما موظفیم در حوزه‌ کاری خودمان مواظب رفتارمان باشیم و با درست رفتار کردن، قانونی عمل کردن و برنامه ریزی درست از مشکلات مردم گره گشایی نماییم.
 
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ایمانی با اشاره به حدیثی از امیر المومنین علیه السلام عنوان نمود: انسان عاقل کسی نیست که خیر را از شر تشخیص دهد، بلکه کسی است که بین دو شر آن شری را انتخاب نماید که آسیب کمتری در آن است و هر طرح و برنامه ای اشکالات خودش را دارد و ما نباید از این اشکالات بترسیم و به این بهانه از ادامه کار منصرف شویم.
 
ایشان در این مراسم از فرماندار در خصوص پیگیری گره هایی که پیش پای مردم این منطقه بود، همچون حریم ۱۵۰ متری، مسائل محیط زیستی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و مشکلاتی که باعث شده بود روستا از سکنه خالی شود تشکر و قدردانی نمود.
 
امام جمعه لواسان در پایان ضمن تشکر از خدمات و تلاش های نوربخش آلاکه که در طول این مدت سرپرستی شهرداری لواسان را بر عهده داشتند، برای مهندس غفاری شهردار جدید آرزوی موفقیت نمود.
 
فرماندار شهرستان شمیرانات:
 
دکتر ذاکریان در این مراسم خاطر نشان ساخت : از تمام عزیزانی که از گذشته تا امروز برای این منطقه زحمت کشیدند قدردانی نموده و همچنین برای جناب آقای آلاکه که طی ۲ ماهی که سکان مدیریت شهری را بر عهده داشتند و حقیقتاً نگاهشان در این حوزه تعامل با دستگاه ها و رضایت عمومی شهروندان بود آرزوی توفیق کرده و ضمن خیر مقدم به مهندس غفاری پایانی خوش برای ایشان و خیر و برکت برای مردم منطقه را خواستارم.
 
سرپرست پیشین شهرداری لواسان:
 
آلاکه طی این مراسم عنوان نمود: هر آنچه در این مدت کوتاه انجام شد جز وظیفه و خدمت خالصانه به شهروندان بوده و ضمن تقدیر و تشکر ویژه از رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر به پاس اعتماد و انتخاب بنده و نیز تمامی مسئولین که در این مدت بنده و شهر را یاری نمودند و تبریک ویژه خدمت مهندس غفاری امید است شهری آباد بسازیم.
 
 
انتهای رپرتاژ آگهی/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار