مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: 17 برند سیم و کابل غیراستاندارد در خیابان لاله زار پایتخت شناسایی و توقیف شد.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 14 October 2015
از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان تهران افزود: بازرسان این اداره کل با حضور در مرکز تهیه و توزیع وسایل برقی در خیابان لاله زار مقادیر زیادی سیم و کابل غیر استاندارد را شناسایی و توقیف کردند.
وی به اسامی برندهای توقیف شده اشاره کرد و گفت: گستر تهران، افشان خراسان، نوین ساوه، مشعشع، نوین خراسان، خراسان ایران، آوا الکتریک، هادی نور خراسان، جهان کابل تهران، آرش، خراسان ایران، ایمن خراسان، افق خراسان، تهران، افشار خراسان، رعد، سماقزوین 17برند سیم و کابل توقیف شده هستند.
بیات با اشاره به اینکه استفاده از این سیم و کابل ها می تواند خطرات و صدمات غیر قابل جبرانی را ایجاد کند افزود: طبق قانون تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالاهای غیراستاندارد در قبال این عمل غیر اخلاقی و غیرانسانی جزایی قانونی خواهند دید.
وی از مصرف کنندگان خواست تا در زمان خرید وسایل و لوازم برقی به نشان استاندارد توجه کنند و خاطرنشان کرد: متقاضیان خرید لوازم خانگی به منظور اطمینان از اصالت و درستی نشان استاندارد می توانند کد درج شده 10 رقمی نشان استاندارد را به شماره 10001517 پیامک و سپس انطباق نام کالا را با آنچه درج شده مطابقت و کنترل کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار