کد خبر: ۱۱۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷ 17 October 2015
یک کلاهبردار حرفه‌ای که طعمه‌های خود را از سایت «دیوار» شکار می‌کرد، در دام ماموران پلیس پایتخت گرفتار شد. این زندانی قدیمی با شگرد تازه‌ای در سایت‌های فروش اینترنتی به کمین سوژه‌هایش می‌نشست.

«شهروند» نوشت: اول مردادماه بود که مردی با مراجعه به دادسرای ناحیه ١٢ تهران اعلام کرد که شخص ناشناسی به‌عنوان خریدار لوازم خودرو با او تماس گرفته و به شیوه ارائه حواله جعلی اقدام به کلاهبرداری از او کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل و کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه پانزدهم دادسرای ناحیه ١٢ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: مرد ناشناسی با تلفن ‌همراهم تماس گرفت و درخواست خرید مقداری لوازم خودرو از نوع تسمه پروانه به قیمت ١٤ ‌میلیون تومان کرد. به او گفتم که حاضر به انجام معامله در قالب چک نیستم و تنها به صورت نقدی خرید و فروش می‌کنم. او موافقت کرد و شماره حساب مرا گرفت. بعد از گذشت نزدیک به ٤٥ دقیقه، او بار دیگر با من تماس گرفت و ادعا کرد که پول را حواله کرده است. من هم لوازم خودرو را به وسیله یک خودروی وانت برایش فرستادم و به راننده وانت تاکید کردم که تنها در صورت دریافت حواله بانکی نسبت به تحویل بار اقدام کند که در زمان تحویل بار، راننده وانت با من تماس گرفت و عنوان کرد که حواله بانکی را دریافت کرده است. راننده وانت، لوازم خودرو را تحویل داد و حواله بانکی را برای من آورد. پس از مراجعه به بانک متوجه شدم که حواله جعلی است.

راننده وانت نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در زمان تحویل بار تسمه پروانه‌ها به شخصی ٣٠ ساله، به نحوه رفتار او مشکوک شدم. به همین خاطر در یک لحظه و در حالی‌که این شخص در حال مکالمه با گوشی تلفن‌همراهش بود، از او عکس گرفتم.

با به دست آمدن تصویر متهم پرونده، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی با بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی یکی از تبهکاران سابقه‌دار به نام «مسعود» ٣١ ساله شدند که پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری دستگیر شده بود. با شناسایی هویت متهم، کارآگاهان توانستند خود را به مخفیگاه متهم در منطقه آریاشهر برسانند و در یک عملیات پلیسی او را دستگیری کنند.

مسعود پس از دستگیری، مجبور به اعتراف شد و در خصوص شیوه و شگرد انجام کلاهبرداری‌های خود به کارآگاهان گفت: با مراجعه به سایت دیوار اقدام به شناسایی افرادی می‌کردم که قصد فروش اموال خود را داشتند و در ادامه تحت عنوان خریدار با آنها تماس می‌گرفتم. پس از توافق بر سر قیمت خرید، شماره حساب را می‌گرفتم و پس از جعل حواله بانکی و در زمان غیراداری دوباره تماس می‌گرفتم و با طرح این ادعا که پول را به حساب حواله کرده‌ام، درخواست می‌کردم تا اجناس خریداری شده را برایم از طریق پیک یا آژانس ارسال کنند. در زمان تحویل نیز حواله جعلی را به راننده پیک یا آژانس می‌دادم و اجناس را تحویل می‌گرفتم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار