حجت الاسلام امینی در گفتگو با تابناک تهران مطرح کرد؛
تابناک تهران - معاون منابع انسانی قوه قضائیه با بیان اینکه 30 هزار نفر برای آزمون قضاوت امسال ثبت نام کرده‌اند، گفت: در برنامه ششم توسعه پیشنهاد جذب 4 هزار قاضی را ارائه کرده‌ایم، همچنین بیش از 100 قاضی هم امسال در تهران به کار گرفته شدند.
کد خبر: ۱۱۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲ 17 October 2015
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا امینی در گفتگو با تابناک تهران با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه پیشنهاد جذب 4 هزار قاضی را ارائه کرده‌ایم،  اظهار داشت: در سال 93 به موازات جذب قاضی کارمند هم در دستگاه های قضایی به کار گرفته شدند؛ 2 هزار نفر را به عنوان کارمند در دستگاه های قضایی جذب کرده ایم اما در بودجه سال 94 دولت چنین اعتباری برای ما در نظر نگرفته است.

وی درباره تعداد قضات جذب شده در تهران هم گفت: سال گذشته 100 قاضی در تهران وارد کار شده اند و امسال هم بیش از 100 نفر قاضی جذب کرده ایم.

 معاون منابع انسانی قوه قضائیه درباره کیفیت آزمون قضاوت و زمان آن هم اظهار داشت: نزدیک به 30 هزار نفر برای این آزمون ثبت نام کرده اند که در هشتم آبان ماه برگزار می‌شود،  کسانی که حد نصاب علمی لازم را کسب کنند به آزمون تشریحی در چهارم دی ماه سال جاری دعوت می شوند؛ نتایج این آزمون هم دوم اسفند ماه اعلام خواهد شد؛ پذیرفته شدگان از نیمه دوم فروردین سال 95 به مصاحبه دعوت می شوند.

امینی درباره جذب اختصاصی هم گفت: در طول سال چندین نوبت جذب اختصاصی انجام می گیرد و شرکت کنندگان در آزمون های علمی شرکت می کنند.

وی درباره تعداد قضات زن هم گفت: هم اکنون 700 قاضی زن در دستگاه قضا بخش دادیاری ها و مشاور خانواده فعالیت می کنند.

امینی گفت: حدود 1080 کارآموز قضایی در  بین جذب شدگان دستگاه قضایی هستند و حدود 600 نفر در لیست سال 95 قرار می گیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار