مجری ساخت خط چهار مترو تهران از افتتاح ایستگاه مترو فرودگاه مهرآباد در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: خط چهار مترو تهران تا منطقه جنت آباد توسعه می یابد.
کد خبر: ۱۱۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 19 October 2015
سید مهدی امینی روز دوشنبه به تشریح پیشرفت فیزیکی ایستگاه مترو فرودگاه مهرآباد پرداخت و افزود: پروژه دو کیلومتری خط مترو فرودگاه مهرآباد از مسیر انشعابی خط چهار مترو در ایستگاه بیمه در حال حاضر با 90 درصد پیشرفت عملیات، آماده بهره برداری است. 

وی گفت:این خط مترو، طراحی و مبلمان متفاوتی را به جهت تردد مسافران فرودگاهی نسبت به دیگر خطوط مترو تهران داراست؛ همچنین مبلمان داخلی واگن ها مخصوص حمل توشه همراه مسافر ، سرفاصله حرکت قطارها و نیز قابلیت تردد قطارها به صورت هوشمند و بدون راننده از دیگر ویژگیهای منحصر به فرد این خط مترو است. 

امینی ادامه داد: تعداد چهار رام قطار ویژه خط مترو فرودگاه مهرآباد در شرکت واگن سازی تهران در مراحل تست نهایی است که به زودی برای بهره برداری تحویل شرکت مترو خواهد شد. 

مجری ساخت و توسعه خط چهار مترو تهران در ادامه به مختصات فنی و اجرایی ایستگاه های فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و گفت: ایستگاه بیمه با زیر بنایی بالغ بر 13 هزار مترمربع دارای دو ورودی شمالی و جنوبی، رمپ و آسانسور معلولان، پله فرار در مواقع ضروری، سیستم هوارسان و هواساز به تونل آماده بهره برداری است که این ایستگاه بین دو ایستگاه مترو آزادی و اکباتان در محدوده شهرک بیمه واقع است. 

وی ادامه داد: ایستگاه شماره یک فرودگاه مهرآباد بطول حدود 60 متر و به صورت جزیره ای و با زیربنایی بالغ بر یک هزار و 300 متر مربع ساخته شده است و مسافرانی که قصد عزیمت به فرودگاه مهرآباد را دارند با تغییر خط چهار مترو در ایستگاه بیمه به این ایستگاه هدایت می شوند.
امینی ادامه داد: این ایستگاه در محدوده ساختمانهای اداری فرودگاه بین المللی مهرآباد واقع است. 

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه مترو شماره دوم فرودگاه مهرآباد نیز با دو ورودی شرقی و غربی و با زیربنایی بالغ بر پنج هزار مترمربع در محدوده ترمینال های شماره های یک و دوم فرودگاه قرار دارد که دسترسی آسان مسافران و کارمندان را از ناوگان مترو به داخل سالن مسافری فرودگاه ممکن می سازد. 

مجری ساخت و توسعه خط چهارم مترو اضافه کرد: ایستگاه مترو شماره سه فرودگاه مهرآباد نیز با دو ورودی شرقی و غربی و با زیربنایی بالغ بر هفت هزار مترمربع در محدوده ترمینال های 4 و 6 قرار گرفته و امکان دسترسی مسافران و کارمندان را به سالن های مسافری فرودگاه میسر می سازد.
وی تاکید کرد: این ایستگاه مجهز به LPS و رکتیفایر برای تامین برق ریل و ایستگاه است که در آینده نیز از طریق این ایستگاه امکان اتصال شبکه مترو به خط هشت مترو، مترو فرودگاه بین المللی امام (ره) و نیز خط سه ایجاد خواهد شد.

** خط چهارم به جنت آباد می رسد
امینی در ادامه از توسعه خط چهارم مترو تهران در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: بنا داریم این خط را تا منطقه چهارباغ جنت آباد توسعه دهیم که عملیات تونل سازی این مسیر در حال انجام است.
وی با بیان اینکه تمامی ایستگاههای خط چهارم مترو تهران به پله برقی مجهز است خاطرنشان کرد: هیچ ایستگاهی در خط چهار تا تجهیز نکردن آسانسور افتتاح نمی شود و در حال حاضر تمامی ایستگاههای خط چهار مترو تهران به پله برقی مجهز هستند.

خط چهار مترو تهران بطول 21 کیلومتر با 17 ایستگاه یکی از پرتردد ترین خطوط مترو تهران است.
این خط مترو از ایستگاه شهید کلاهدوز واقع در انتهای خیابان پیروزی بزرگراه اسبدوانی آغاز و تا ایستگاه اکباتان (ارم سبز) واقع در بلوار فردوس انتهای خیابان شقایق جنوبی ادامه دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار