در گفتگو با تابناک تهران عنوان شد؛
تابناک تهران- وکیل متهم پرونده نفتی گفت: عدم صداقت موکلم غیر واقعی است. قبل از آغاز دادگاه، زنجانی داوطلبانه همه اموال داخل کشور خود را به وزارت نفت واگذار کرد.
کد خبر: ۱۲۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 30 October 2015
 به گزارش تابناک تهران؛ صبح روز شنبه ۱۱ مهرماه ۱۳۹۴ پس از گذشت ۶۳۰ روز رسیدگی به پرونده بابک زنجانی یا همان متهم پرونده نفتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در خیابان معلم تهران به قضاوت قاضی صلواتی آغاز و در چند جلسه ۲۳۷ صفحه کیفرخواست متهم توسط ۲ نماینده دادستان قرائت شد.

نکات قابل توجه در کیفرخواست بابک زنجانی

در میان متن کیفرخواست بابک زنجانی موارد قابل توجهی بود که می توان به چندین مورد جعل و کلاهبرداری اشاره کرد یعنی اینکه این متهم بیشتر در کیفرخواست یک کلاهبردار حرفه ای و جاعل معرفی شده و باید برای جعل و کلاهبرداری هایش پاسخگوی دادگاه باشد. البته موارد دیگر هم به شرح ذیل در این پرونده قابل تامل بود:

الف) خرید و فروش طلا، جرثقیل و معاملات بانکی بخشی از فعالیت های شرکت های بابک زنجانی

ب) حقوق ماهانه یک زن به نام (م-م) که نقش کلیدی در شرکت های زنجانی داشته حدود ۴ هزار یورو بوده است

ج) بسته بندی ۸ هزار کارت اعتباری ارزی که بی اعتبار بوده اما قصد استفاده از آن را داشته است

د) ارتباط بابک زنجانی با خواهرش از اوین برای جعل برخی اسناد و مدارک

ه) مصوبه‌ای به امضای ۳ وزیر وقت ابلاغ شد که بر اساس آن ۱۴ درصد از سود نفت از طریق بانک FIIB (متعلق به بابک زنجانی) به شرکت «ن» پرداخت شود

ز) آقای (ش) شریک بابک زنجانی ۳۶ میلیون دلار از پول فروش نفت را هیچ وقت به بابک پس نداد و این پول را برای خرید هواپیما و کشتی و خرید سهام به نام خودش هزینه کرد

ح) بابک زنجانی در این پرونده ۷.۶هزار میلیارد تومان پولشویی داشته است

ط) وکیل بابک زنجانی از قاضی خواست تا کارشناس رسمی دادگستری در امور بانکی بین المللی پرونده را مطالعه کند

جلسه چهارم ۹ آبان ماه

پس از برگزاری سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی و ۲ متهم دیگر پرونده در ۱۳ مهرماه ۱۳۹۴ اعلام شد که جلسه بعدی دادگاه ساعت ۸:۳۰ صبح روز نهم آبان ماه ۱۳۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با حضور متهمان و علنی برگزار می شود.

وکیل متهم: عدم صداقت زنجانی غیر واقعی است!

در آستانه چهارمین دادگاه بابک زنجانی؛ رسول کوهپایه زاده وکیل متهم در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران عدم صداقت موکل خود را غیر واقعی دانست و اظهار داشت: زنجانی در ابتدای بازداشت درحالیکه رای وی قطعی نشده بود تا ملزم به رد مال شود،(قبل از آغاز دادگاه) داوطلبانه با انتقال وکالت رسمی همه اموال داخل کشور خود را به وزارت نفت واگذار می کند.

مکاتبات محرمانه متهم با دادگاه و وکلای شرکت نفت

وی درباره صدور ضمانتنامه گفت: مکاتباتی از سوی من و موکلم (بابک زنجانی) با وکلای وزارت نفت و دادگاه در این زمینه انجام شد که محرمانه است. این درحالی است که رسانه ای شدن اعلام شماره حساب شرکت HK از سوی طرف مقابل جای تعجب و تامل دارد.(گفتگوی یکی از وکلای نفت با یکی از خبرگزاری ها)

کوهپایه زاده افزود: در گفتگویی که یکی از وکلای نفت انجام داده اینطور القا شده است که موکل شماره حسابی خواسته که تحریم است و عملا انتقال پول ممکن نیست؛ اما همین مصاحبه و تاکید بر مسدود بودن و غیر فعال بودن حساب شرکت hk از سوی وکیل شرکت نفت صحبت های موکل بنده  از ابتدا تا کنون را تایید می کند.

موکلم از ابتدا می گفت شرکت HK تحریم است دیگران باور نمی کردند

وی افزود: از آنجا که فروشنده محمولات نفتی شرکت مذکور بوده و lc های بانکی به ذی نفع این شرکت صادر شده است بنابراین همین شرکت باید شماره حساب بانکی فعال معرفی کند تا امکان صدور ضمانتنامه و انتقال وجه ممکن باشد. بنابرتایید وکیل وزارت نفت شرکت HK  به دلیل تحریم فاقد حساب بانکی فعال است. موضوعی که زنجانی از ابتدا می گفت اما آن ها باور نمی کردند.

وکیل متهم پرونده نفتی گفت: بابک زنجانی قبلا هم گفته بود اگر شرکت نفت توانست یک دلار جابه جا کند من 2 میلیارد دلار را منتقل می کنم.

وی بار دیگر تاکید کرد: وکلای شرکت نفت خود بر این امر واقف هستند که به دلیل تحریم ها شرکت مذکور نمی تواند حساب بانکی فعال داشته باشد پس چگونه انتظار واریز مبلغ از سوی موکم را دارند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار