صادقی در گفتگو با تابناک تهران مطرح کرد؛
تابناک تهران- رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران گفت: یک شبکه خوشه ای از مرکز فرماندهی در تمام نقاط تهران و ایران در نظر بگیرید. شبکه ای که تمام مراکز فرماندهی آن به یک مرکز فرماندهی وسیع تری متصل هستند. اگر این مدل کلی را برای رصد مخاطرات طبیعی پایه گذاری کنیم به سرعت می توان همه حوادث را فرماندهی کرد.
کد خبر: ۱۲۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱ 02 November 2015
احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران درباره اهمیت وجود مرکز فرماندهی ورصد مخاطرات طبیعی در خارج از پایتخت اظهار داشت: اینکه بگویند مرکز فرماندهی و مدیریت بحران تنها باید خارج از کانون شهر باشد بحثی غیر کارشناسی است، ما نیاز داریم در سطح منطقه ای، ملی و حتی کوچک تر مرکز فرماندهی بحران داشته باشیم.

وی افزود: یک شبکه خوشه ای از مرکز فرماندهی در تمام نقاط تهران و ایران در نظر بگیرید. شبکه ای که تمام مراکز فرماندهی آن به یک مرکز فرماندهی وسیع تری متصل هستند. اگر این مدل کلی را برای رصد مخاطرات طبیعی پایه گذاری کنیم به سرعت می توان همه حوادث را فرماندهی کرد و عملیات مقابله را انجام داد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران به 22 مرکز فرماندهی در پایتخت اشاره کرد و گفت: ما اکنون 22 سوله مدیریت بحران به تعداد مناطق تهران داریم؛ ادعا نمی کنیم که هر لحظه از سوی این فرماندهی ها در قالب یک سامانه مناطق رصد می شوند اما برنامه بلندمدتی برای رصد آن‌ها در حال انجام است.

وی گفت: این سوله ها مراکز استقرار فرماندهی هستند که در کنار ان جلسات فصلی نمایندگان کارگروه‌ها هم برگزار می شود؛ ذیل مناطق تهران، نواحی شهرداری هم سوله مدیریت بحران دارند.

صادقی تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که مردم خود باید مدیر بحران باشند، برای همین است که در قالب گروه های دوام در تمام محلات تهران آموزش تئوری و عملیاتی مدیریت بحران را برگزار می کنیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران به لزوم تاسیس مرکز ملی مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه وزیر کشور هم بر تشکیل مرکز ملی فرماندهی بحران اعتقاد دارندو باید هر چه سریع تر نسبت به راه اندازی این مرکز اقدام شود تا تهران و دیگر استان های کشور به این مرکز فرماندهی وصل شوند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار