موسوی لارگانی در گفتگو با تابناک تهران مطرح کرد؛
تابناک تهران- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بازدید چند روز گذشته اعضای این کمیسیون از گمرک تهران اشاره کرد و گفت: دستگاهی با نام اکس ری در گمرک شهید رجایی بندرعباس نصب شده که توانسته دو تن مواد اولیه مخدر صنعتی را از میان آهن های قراضه پیدا کند، که باید همه گمرکات کشور به این وسیله تجهیز شوند.
کد خبر: ۱۲۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 06 November 2015
سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با تابناک تهران با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از گمرک تهران در چند روز گذشته، اظهار داشت: به تازگی سامانه هایی (نرم افزار) در گمرک تهران تعریف شده که رفت و آمدها، تخلیه بار از مبدا تا مقصد را کنترل می کند.

وی افزود: این سامانه می تواند در شفاف سازی کار گمرکات نظام جمهوری اسلامی تاثیرگذار باشد، همچنین جلوی بسیاری از تخلفات و قاچاق کالا را بگیرد.

موسوی ادامه داد: این تشکیلات  تحت عنوان «پنجره واحد» مجموعه کالاهایی که از کشور مبدأ قرار است وارد کشور شود به صورت تمرکز قبل از وارد شدن، اطلاعات مربوط به کالا از سوی صاحب آن به گمرک ارائه می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: همان لحظه ای که تریلر وارد گمرک میشود شماره پلاک تریلر، نام و نام خانوادگی راننده، شماره ملی وارد سامانه شده و همچنین مشخص می شود که بار متعلق به چه کسی است و از چه مسیری حرکت می کند. مدت زمان حرکت برای رسیدن به مقصد، کمیت سرعت، رصد تخلفات تریلر در این سامانه ثبت می شوند. چرا که تریلر ها جی پی اس دار هستند.

موسوی لارگانی همچنین از لزوم تجهیز گمرک کشور به دستگاه های الکترونیک اکس ری گفت و اظهار داشت: این دستگاه های داخل کانتینرها را برای اطمینان از عدم وجود قاچاق مواد مخدر بررسی می کنند. پیش از این حدود 2 تن مواد اولیه تهیه مخدر صنعتی از میان آهن های قراضه که می توانست 10 تن مخدر صنعتی تولید کند به کمک همین دستگاه ها یافت شد.

وی افزود: از این دستگاه ها دو مورد در گمرک شهید رجایی بندعباس وجود دارد که نیاز به تعداد بیشتری هست. اگر مبلغی حدود 70 میلیارد تومان اعتبار وجود داشته باشد، می توان از این دستگاه ها خریداری و نصب کرد تا هم برای کشور درآمدزایی کند و هم جلوی تخلفات و قاچاق کالا را بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار