در گفتگو با تابناک تهران مطرح شد؛
تابناک تهران- مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: اغلب با صحنه‌ای مواجه شدیم که بار نخاله‌های ساختمانی نیم ساعت قبل خالی و باعث گرفتن جان بسیاری از هموطنانمان شده است؛ رانندگانی حرفه‌ای که جریمه 50 هزار تومانی انگیزه آن‌ها را کم نمی‌کند!.
کد خبر: ۱۲۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹ 09 November 2015
فریبرز واحدی در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران درباره جمع آوری نخاله‌های ساختمانی که در راه‌ها و جاده های برون شهری  و درون شهری از سوی برخی کامیون داران انجام می‌شود، اظهار داشت: در سال گذشته نامه ای را به وزیر کشور و استاندار تهران مبنی بر اینکه حجم زیادی از نخاله های ساختمانی و خاک و مصالح ناشی از ساختمان های قدیمی  در  جاده های کلان شهر تهران ریخته می شود فرستادم.

 وی ادامه داد: راه های حوزه شمیرانات هم محور تلو و محور اقدسیه به سمت لشگرک به سمت قوچک، در حوزه راه های شهرستان شهریار و قدس  و کهریزک و هم در محدوده جاده ری به ورامین، شاهد حجم وسیعی از نخاله های ساختمانی هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: در این نامه گفتم با اینکه اقداماتی  توسط شهرداری ها و راه و شهرسازی انجام می شود اما مرتبا با بحث تخلیه نخاله ساختمانی در محور راه ها مواجه هستیم. این کامیون دارها شبانه نخاله ها را در وسط سواره رو پیاده کرده و مشکلات ایمنی تردد ایجاد می کنند.

واحدی گفت: به دستور وزیر کشور قرار شد کارگروهی در استانداری تهران فعال شود که متشکل از معاون عمرانی استاندار، نیروی انتظامی، شهرداران شهریار، کهریزک، لواسانات و برخی شهرهای درگیر این معضل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار داشت:  به استناد ماده قانونی ایمنی راه ها (تخلیه نخاله و نصب تابلوهای غیر مجاز ممنوع است) از دستگاه قضایی حکم برخورد با رانندگان کامیون های متخلف را گرفته و آن ها را  به دادگاه ها معرفی می کنیم.اما میزان جریمه ها بازدارنده نیست و جریمه 50 هزار تومانی انگیزه تخلف آن ها را کم نمی کند.

وی افزود: ما سعی کردیم هم  از ظرفیت پلیس راه و راهور هم نیروی انتظامی برای برخورد استفاده کنیم اما هم بضاعت مالی ما کافی نیست و هم نیروی انتظامی نمی تواند در طول سال صرفا برای برخورد با متخلفان درگیر شود چرا که ماموریت های مختلفی دارد.

واحدی گفت: اکثر متخلفان رانندگان حرفه ای هستند که نخاله ها را در حاشیه راه های استان تخلیه می کنند که هم منظره شهر را زشت می کنند و هم هزینه ای بسیار سنگینی را برجای می گذارند. سال گذشته محوری فرعی در تلو را بهینه سازی کردیم و کم تر از یک ماه که حاشیه آن پاک سازی و ایمن سازی شده بود مملو از نخاله های ساختمانی شد.

وی اضافه کرد: مطمئن باشید هیچ کدام از شرکت های ساختمانی مجوز تخلیه نخاله در مسیر راه ها را ندارند، این تخلف صد درصدی و غیرقانونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: همه شهردارهای درگیر این مشکل مسئول رسیدگی هستند، باید مکان های مختلفی را در تمام نقاط تهران برای دپو نخاله ها درنظر بگیرند تا هم مشکل زیست محیطی نداشته باشد و هم بدانند محل مشخصی دارد.

وی  گفت: این رانندگان با جان مردم بازی می کنند بارها در صحنه ای رسیدیم که بار نیم ساعت قبل خالی  شده و باعث تصادفات متعدی شده است. کارگروه مسئول باید فعال تر از قبل شود. شهردارها نباید خود را از این مسئله شهری کنار بکشند. محیط زیست و نیروی انتظامی فعالیت های خود را بیشتر کنند. حضور مسئولانه نیروی انتظامی بسیار مناسب خواهد بود.

واحدی افزود: باید با دستگاه های اجرایی که ساده با این موضوع برخورد کرده و اهمال می کنند برخورد شود. نخاله های ساختمانی در اطراف شهر هاو راه ها پدیده ای است که مشکلات فراوانی را ایجاد کرده و باید برخورد مناسب با عاملان آن صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار