خسروآبادی در گفتگو با تابناک تهران مطرح کرد؛
تابناک تهران- رئیس اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه اقامتگاه های غیرمجاز برای توریست ها با هماهنگی پلیس امنیت شناسایی می شود، گفت: در حوزه مرمت آثار باستانی (سردر باغ ملی، ناصرخسرو، میدان مشق، خیابان کوشک و ..) شهرداری با هزینه 100 میلیاردتومانی در حال فعالیت است.
کد خبر: ۱۲۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 15 November 2015
رجبعلی خسروآبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران درباره تعامل شهرداری و میراث فرهنگی تهران اظهار داشت: در یک سال گذشته ثبات رای برای سالم سازی حوزه میراث و اعتمادسازی برای نهادهای بیرونی سازمان از جمله شهرداری تهران ایجاد کردیم و اکنون این نهاد به میراث فرهنگی اعتماد کاری بیشتری از گذشته دارد.

وی ادامه داد: این تعامل در تفاهم نامه های ما با شهرداری تهران نمونه های فراوانی دارد که برای مثال در حوزه مرمت آثار باستانی (سردر باغ ملی، ناصرخسرو، میدان مشق، خیابان کوشک و ..) شهرداری با هزینه 100 میلیاردتومانی در حال فعالیت است.

مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران افزود: شهرداری در این زمنه به وظایفش عمل می کند امیدواریم این تفاهم و همکاری ادامه یابد اخیرا در حوزه تطبیق حرائم با شهرداری همکاری می کنیم که محصول آن تعیین و تطبیق 300 اثر ثبت شده در تهران است، در این صورت دیگر نیاز به استعلام شهرداری از سازمان میراث نیست بلکه در حرائم پلاک و متراژ مشخص می شود.

خسروآبادی در پاسخ به این سوال که چرا انتقال بانوی 7 هزارساله به موزه ملی اینقدر دیر اتفاق افتاد و سهل انگاری از کجا بود؟ گفت: اسم این اتفاق را سهل انگاری نمی گذاریم، در این قضیه سه نهاد پژوهشگاه،  میراث فرهنگی استان  سازمان زیباسازی به نمایندگی از شهرداری درگیر بودند. درواقع تفاهم نامه هایی از دوران ریاست سابق سازمان زیباسازی بود که در بین پژوهشگاه و سازمان زیباسازی در این مورد عن قولت هایی پیش آمد تا اینکه با تغیر روسای این سازمان و جابه جایی ها عدم هماهنگی ایجاد شد.

 وی درپاسخ به این سوال که در سال های گذشته بسیاری از کارمندان میراث فرهنگی به دلیلی غیر متخصص بودن مورد مواخذه قرار گرفتند آیا میراث فرهنگی تهران هم چنین کارمندانی دارد؟ گفت: در میراث فرهنگی تهران هر مسئولی در جایگاه خود است و درواقع کارشناس در مقام خود پاسخگو است و وظیفه تصمیم گیری ندارد. 

خسروآبادی درباره میزان جذب گردشگر خارجی در تهران گفت: در جذب گردشگر و موضوع تهرانگردی با تعامل شهرداری عملکرد خوبی داشتیم و چه از لحاظ امنیتی و تجهیزاتی  خوب کار کردیم بالغ بر دو برابر بیش تر از سال گذشته توریست خارجی در تهران داشتیم. در موضوع اقامت برخی توریست ها هتل را انتخاب نکردند چراکه حوزه هایی غیررسمی در تهران شکل گرفته و قرار است این محل های غیرمجاز را با پلیس امنیت فهرست کنیم و پیشنهاد کردیم سرمایه گذاران ساختمان های نیمه کاره  خود را به صورت هتل و محل اقامت درآورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار