موسوی در گفتگو با تابناک تهران:
تابناک تهران- عضو کارگروه نقش مدیریت شهری بر بحران آب گفت: افزایش تعرفه آب نمی تواند تاثیر چندانی بر نحوه مصرف آب در میان شهروندان بگذارد، اگرچه موثر است و تا حدودی رفتار مردم را کنترل می کند اما پیش بینی ما از کاهش تعداد خودروها با افزایش قیمت بنزین درست از آب درنیامد و همچنان تعداد خودروها افزایش یافت.
کد خبر: ۱۳۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 17 November 2015
 سید سعید موسوی ندوشنی در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران از عدم تبلیغ نحوه مصرف آب شهروندان از سوی رسانه ملی و شهرداری تهران انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی مواقع تبلیغ هایی در مترو مشاهده می کنیم که به نظر درست نمی آید؛ آگهی تبلیغاتی تشویق مردم به  سوارشدن در مترو اشتباه است چرا که مردم ما استقبال خوبی از آن کرده اند؛ این درحالی است که روزانه مردم به دلیل ازدحام جمعیت در واگن های قطار شهری آزرده می شوند.

وی ادامه داد: برخی تابلوهای تبلیغاتی و بیلبوردهای هشدار به کم آبی در تهران دیده می شود اما آیا تنها نصب تابلوی شهری برای ترویج فرهنگ مصرف آب کافی است؟ جای ابزارهای هنری و تئاتر و یا کلیپ های مصرف درست آب در رسانه ما خالی است. مردم ما و کودکان گذشته امروز "بابا برقی" چند سال پیش را به خوبی به یاد دارند اما برای مصرف آب چه کردیم؟

عضو کارگروه نقش مدیریت شهری بر بحران آب افزود: افزایش تعرفه آب نمی تواند تاثیر چندانی بر نحوه مصرف آب در میان شهروندان بگذارد، اگرچه موثر است و تا حدودی رفتار مردم را کنترل می کند اما پیش بینی ما از کاهش تعداد خودروها با افزایش قیمت بنزین درست  از آب درنیامد و همچنان تعداد خودروها افزایش یافت.

موسوی با بیان اینکه مردم ما متاسفانه عمق فاجعه بحران آب را درک نکرده اند، اظهار داشت: متاسفانه هنوز هم گرد و خاک و برگ های حیاط منازل با فشار آب شهروندان شسته می شود و برخی برای توجیه عملکردشان ثروت خود را به رخ می کشند.

وی گفت: پدیده های اجتماعی را نمی شود تکاملی تحلیل کرد آنقدر پیچیده است که تنها عامل اقتصاد بر آن تاثیر گذار نیست مجموعه عوامل بر آن تاثیر می گذارند پس برای حل موضوع کم آبی تنها نمی توان به افزایش تعرفه آب تکیه کرد.

موسوی اضافه کرد: می توان بخشی از مراسم صبحگاه مدارس تهران و کشور را اختصاص به برنامه آموزش فرهنگ استفاده از آب داد و از این فرصت های چند دقیقه ای استفاده کرد.

عضو کارگروه نقش مدیریت شهری بر بحران آب در ادامه به طرح تفکیک زباله ها تر و خشک از سوی شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: به نظر می آید این پروژه شکست خورده است. صحنه بسیار زشتی در کوچه های پایتخت مشاهده می کنیم که عده ای از کودکان کار برای پیداکردن خرده پلاستیک و کاغذ تمام زباله ها را در کوچه و خیابان رها می کنند. انتظار ما از شهرداری برخورد به موقع و مدیریت درست طرح است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار