صادقی در گفتگو با تابناک تهران مطرح کرد؛
تابناک تهران- رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: کمیسیون مشترک وزارت نیرو و شهرداری تهران با هدف حفاظت از رودخانه ها و مدیریت یکپارچه برای سیل تهران پس از وقفه ای سه ساله با دستور شهردار تهران و وزیر نیرو تشکیل شد و چند مصوبه را هم به تصویب رساند.
کد خبر: ۱۳۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 17 November 2015
به گزارش خبرنگار تابناک تهران؛ جلسه هماهنگی توافق نامه سه جانبه مشترک وزارت نیرو و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران پیرامون سیلاب (حد بستر و حریم رودخانه) با حضور احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران، اقبال شاکری رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران، خسرو ارتقایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران و نمایندگانی از وزارت نیرو برگزار شد.

تعریف کارگروه های تخصصی، تعیین اولویت ها و فعال سازی کمیته اجرایی بخشی از محورهای اصلی این جلسه بود.

در ادامه جلسه کارگروه آب منطقه ای گزارشی از فعالیت های انجام گرفته از سوی این کارگروه ارائه داد. نماینده این کارگروه با تقسیم اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت بر ضرورت شناسایی آسیب ها و انجام برنامه های ضربتی در کوتاه مدت تاکید کرد.

مهندس ارتقایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران گزارش خود را از فعالیت کارگروه های تخصصی کمیته اجرایی توافق نامه ارائه داد.

جزئیات جلسه کمیسیون مشترک وزارت نیرو و شهرداری تهران پس از 3 سال

وی بر لزوم جمع بندی گزارش ها در خصوص هشدار سیل، تطبیق دقیق بازه به بازه بستر و حریم رودخانه و مشخص نمودن تکلیف پهنه بندی سیل و صدور دستورالعمل تاکید کرد.

احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفتگو با تابناک تهران درباره جزئیات این نشست گفت: کمیسیون مشترک وزارت نیرو و شهرداری تهران با هدف حفاظت از رودخانه ها و مدیریت یکپارچه برای سیل تهران از سال 1386 تشکیل شد و فعالیت آن تا سال 91 ادامه داشت و ما با وقفه ای سه ساله در فعالیت این کمیسیون مواجه بودیم.

وی ادامه داد: امروز بعد از سه سال کمیسیون تشکیل جلسه داد با تاکیدی که شهردار تهران و وزیر نیرو برای ادامه فعالیت کمیسیون داشتند قرار شد سه کمیته هشدار و مدیریت سیلاب، کمیته مدیریت آب های سطحی و کمیته تعیین حرائم رودخانه ها ظرف مدت دو هفته برنامه های خود را برای نهایی شدن به کمیته چهارم (کمیته اجرایی) ارائه دهند تا برای ابلاغ به دستگاه های مرتبط ظرف یک ماه آینده آماده شود.

جزئیات جلسه کمیسیون مشترک وزارت نیرو و شهرداری تهران پس از 3 سال

صادقی افزود: یکی از مصوبات کمیسیون امروز تشکیل کمیته جدیدی تحت عنوان کمیته "آزادسازی بستر رودخانه ها و حرائم" تشکیل شود که قرار است برنامه های آن را کمیته اجرایی تهیه کند و برای ابلاغ به کمیسیون ارائه شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران با اشاره به طرح جامع سیلاب تهران گفت: قرار است کمیته های تخصصی طرح جامع مدیریت سیلاب شهر تهران را مورد ارزیابی قرار داده و نظرات کارشناسی خود را برای ابلاغ به کمیسیون اعلام کنند.

وی درباره روند اجرایی شدن این مصوبات و اینکه آیا طرح به صحن شورا می رسد؟ گفت: چون کمیسیون حفاظت از رودخانه ها سه جانبه است و رئیس شورای شهر تهران، وزیر نیرو و شهردار تهراندر راس آن هستند اختیاراتی به کمیسیون داده شده تا طرح ها را تصویب و ابلاغ کنند اما ممکن است به دلیل خلا قانونی و یا اصلاح بعضی موارد قانونی طرح را برای تصویب به صحن شورا برسانیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار