فرمانده نیروی مقاومت بسیج شهرستان اردکان اعلام كرد: براساس اسناد تاريخي سالروز ورود پرخیر و برکت امام رضا(ع) به خرانق از توابع شهرستان اردكان مقارن با سي‌ام آبان‌ماه است لذا با توجه به اهتمام ويژه مردم ولايت‌مدار اردكان به اين امام اهمام، اين روز به نام روز شهرستان اردکان نامگذاری شد.
کد خبر: ۱۳۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 18 November 2015

به گزارش تابناک یزد،سرهنگ "علی دهقانی" در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته‌ی بسیج در این شهرستان، همچنين خاطرنشان كرد: همچنين نظر به تقارن اين روز با هفته بسیج   مقرر شد تا به همين مناسبت هر ساله در اين روز مراسم گرامیداشت شهدای بخش خرانق در مركز اين بخش که از اماكن معتبر جلوس امام رضا(ع) در سفر از مدينه به مرو است، برگزار شود.

وي با اشاره به شعار امسال و تاکید مقام معظم رهبری بر همدلی بین مردم و مسئولان، اظهار كرد: قطعاً روحیه بسیجی و همدلی بین مردم و مسئولان، یکی از رموز موفقیت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول دوران پس از انقلاب بوده است.

این مقام مسئول افزود:  تاثیر روحیه بسیجی و همراهی مردم در تشکیل بسیج حتي روي مردم کشورهای منطقه نیز تاثیرگذار بوده تا جایي که منجر به انسجام و اتحاد بسیج‌گونه مردم مناطق بحران زده خاورمیانه شده و تاکنون توانسته مانع از متلاشی شدن اين کشورها شود.

دهقانی با اشاره به شعار امسال بسیج با عنوان "بسیج، دست قدرت خدا"، تاكيد کرد: از آنجايي كه دشمنان حتي لحظه‌ای دست از دشمنی و برنامه ریزی علیه اسلام و مسلمین بر نخواهد داشت، باید با تقویت روحیه بسیجی بيش از گذشته خود را در راه استکبار‌ستیزی آماده سازيم.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج اردکان گام نهادن در مسیر اقتصاد مقاومتی و رسیدن به نتایج تاثیرگذار از سوی بسیج سازندگی را یکی از دستاوردهای این نهاد مردمی خواند و اظهار كرد: اهمیت اقتصاد مقاومتی بر هیچ‌کسي پوشیده نیست و همچنان که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده، یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی همین اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیج است.

"حسین اسماعیلی" فرماندار اردکان نیز در این جلسه با تبریک فرارسیدن هفته بسیج، ایمان و ایثار را از بزرگ‌ترین ویژگی‌های بسیجیان جان‌برکف دانست و با اشاره به نقش این نهاد در طول جنگ تحمیلی در کنار سایر نیروها، گفت: همکاری گسترده‌ی مردم در قالب بسیج عمومی، کشور را در جنگ تحمیلی بیمه کرد.

وي هشت سال مقاومت را حاصل تفکر بسیجی به رهبری امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: حضور پررنگ بسیج در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و غيره كارکردهای متفاوت آن را بیش از پیش آشکار و روشن‌بینی و آینده‌نگری امام(ره) را نشان داد.

اسماعيلي نيز با اشاره به شعار "همدلی و همزبانی مردم و مسئولان"، روحیه‌ی بسیجی را روحیه‌ی همکاری، همدلی، همزبانی و غیرت ملی دانست و گفت: اگر این روحیه در کشور حکم‌فرما شود، موفقیت‌های کشور در همه‌ی زمینه‌ها دوچندان خواهد شد.

گفتنی است؛ راهپیمایی و کوهنوردی خانوادگی بسیجیان، دیدار پاسداران و بسیجیان با امام جمعه، خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) و مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدا، بخشی از برنامه‌های شهرستان اردکان در هفته بسیج خواهد بود. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار