در گفتگو با تابناک تهران عنوان شد؛
تابناک تهران- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: امسال مراسم اربعین برای اداره اوقاف و امور خیریه تهران متفاوت است از آن جهت که دو نوع برنامه برای اربعین حسینی طراحی شده یک برنامه داخل استان تهران و برخی استان های مرزی ایلام و مرزهای مهران، چذابه، شلمچه و بخشی از برنامه ها داخل کشور عراق فاصله مابین نجف تا کربلا است.
کد خبر: ۱۳۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 18 November 2015
حجت الاسلام غلامرضا محمدزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران درباره تمهیدات اداره اوقاف و امور خیریه برای اربعین سال 94 اظهار داشت: امسال مراسم اربعین برای اداره اوقاف و امور خیریه تهران متفاوت است از آن جهت که دو نوع برنامه برای اربعین حسینی طراحی شده یک برنامه داخل استان تهران و برخی استان های مرزی ایلام، مهران، چذابه و شلمچه و بخشی از برنامه ها داخل کشور عراق فاصله ما بین نجف تا کربلا است.

وی ادامه داد: داخل استان مراسم ها در بقاع متبرکه که هر سال برگزار شده امسال هم هست و تا آخر صفر هم ادامه دارد. اعزام مبلغ، اطعام زائرین، خیمه های معرفت، پاسخگویی به مسائل شرعی، و ..از جمله این برنامه ها است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: در مرزهای منتهی به عراق از جمله مهران با توجه به خسارت هایی که سیل ایلام برجای گذاشت اداره اوقاف پشتیبانی مالی و فرهنگی کرده و به زائران حسینی خدمت خواهد کرد. توزیع مواد غذایی، پتو و ...از جمله این اقدامات است به ویژه پس از بازگشت زائران از کربلا کمبودهایی احساس می شود که اداره اوقاف استان بخشی از آن را تقبل کرده است. همه هزینه ها از محل نیات واقفین و خیرین تامین می شود.

حجت الاسلام محمدزاده گفت: در خارج از عراق بین نجف تا کربلا و داخل شهر کربلا اعزام مبلغ، همراهی روحانیون با زائران در طول سفر و خدمات موکب ها که از سوی طلاب و روحانیون انجام می شود خواهیم داشت. چند عکاس برای نیاز خانواده ها و گرفتن عکس یادگاری اعزام شده اند. در طول مسیر یادمان شهدای مدافع حرم و مسابقه برای کودکان و اهدای جوایز به آن ها، ..هم برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در بخش دیگر با همکاری استان خراسان رضوی برای همه اتوبوس هایی که برای اعزام  ابتدا به تهران می آیند روحانی کاروان اعزام می کنیم. در خود عراق نانوایی سیار با همه تجهیزات آن اعزام کرده ایم، چاپ قرآن و زیارت اربعین و ... هم از جمله اقدامات اوقاف است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار