کد خبر: ۱۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸ 12 March 2015
به گزارش فارس، سیدمرتضی سلیم‌آبادی صبح امروز در جمع شماری از دست‌اندرکاران شهرداری بومهن اظهار داشت: بحث شوراهای شهر سال‌ها مغفول شده بود و هیچ کس جرئت راه‌اندازی شوراها را نداشت؛ اما این اتفاق افتاد و شوراها در کشور شکل گرفتند و یکی از بالاترین اتفاقات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، راه‌اندازی شوراها بود.

وی تصریح کرد: ما در عمل ثابت کردیم جمهوریتی‌که ما در ایران دارد، فقط شعار نیست و به این اعتقاد داریم و معتقدیم که کار را باید به دست مردم بسپاریم و به این هدف با وجود تمام سخت‌گیری‌ها و سنگ‌اندازی‌های دشمنان رسیدیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران افزود: بعضی اوقات شاید این مخالفت‌ها درست بود که ما که سال‌ها زیر چتر استبداد بودیم، زود است بخواهیم خود بر سرنوشتمان اختیار داشته باشیم، اما این اتفاق افتاد و امروز شاهد تحقق جمهوریت در کشورمان هستیم.

وی افزود: اتفاق بسیار میمونی که در کشور رخ داد، امروز به‌سوی دیگری در حرکت است و زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد و آن‌هایی که در آن مقطع مخالفت خود را با راه‌اندازی شوراها اعلام کردند، امروز می‌گویند دیدید که خیلی هم این کار درست نیست و عملکرد بخشی از شوراهای ما در کشور این را دیکته می‌کند که با وجود انتظاراتی که داشتیم، امروز به سمت دیگری در حرکت هستیم و این یک هشدار بسیار جدی است.

سلیم‌آبادی ادامه داد: اخیراً بحثی مطرح شد که با جنجال نیز همراه بود؛ اینکه شهرداران را مردم انتخاب کنند و چرایی این تفکر برای این بود که همه ما باید به مردم پاسخگو باشیم و متأسفانه امروز شاهد هستیم که پاسخگویی خوبی وجود ندارد. وی تصریح کرد: برداشت این است که شوراها چون منتخب مردم هستند، همه ازجمله شهردار باید به آن‌ها پاسخگو باشند که این درست است؛ اما تمام پاسخگویی به شوراها نباید باشد و باید به همان میزان به مردم هم پاسخ داد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران افزود: کاری که در بحث شوراهای غرب در 80 سال پیش بنیان‌گذاری شد، ما هنوز در ابتدای راهش هستیم؛ غربی‌ها به‌مرور ضعف‌های خود را برطرف کردند و اکنون انتخاب شهردار با گزینش شورا بر عهده مردم است، اما کاری نکنیم که این اتفاق مبارک که مردم‌سالاری را در کشور رواج داده به سمتی برود که مردم از انتخابشان پشیمان شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار