قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: به مناسبت هفته بسیج، 22 نمایشگاه عکس با عنوان 'در امتداد عاشورا' در مناطق 22 گانه شهر تهران برپا می شود.
کد خبر: ۱۳۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱ 23 November 2015
روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علی محمد نائینی اطلاع رسانی و هویت بخشی به سیمای بصری شهر با محوریت بسیج در امتداد عاشورا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اجرای برنامه های آئینی، هنری، تجسمی و نمایشگاهی، ارائه محصولات فرهنگی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و شب شعر و خاطره را از مهمترین برنامه های مدیریت شهری در پاسداشت هفته بسیج عنوان کرد.

وی افزود: بهره مندی از فضاهای موجود در ایستگاه های اتوبوس، تاکسی و مترو، فضاسازی تبلیغی سطح شهر بااستفاده از ظرفیت های تبلیغاتی مانند پل، بیلیوردها با محوریت آموزه های امام راحل(ره) و رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص بسیج، فضاسازی تبلیغی سطح محلات 354 گانه با نصب بنر، برگزاری یادواره شهدای محلات از جمله برنامه های هفته بسیج است.

مشاور فرهنگی شهردار تهران، برگزاری یادواره شهدای محلات، تجلیل و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران، تجلیل از چهره های شاخص بسیجی و گلباران مزار شهدای انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه های هفته بسیج این نهاد برشمرد.

نائینی با اشاره به برنامه های آئینی، هنری و تجسمی و نمایشگاهی افزود: در هفته بسیج، 22 نمایشگاه عکس بسیج در 'امتداد عاشورا' در 22منطقه شهر تهران، 354 نمایشگاه عکس و پوستر در سرای محلات و چندین نمایشگاه عکس در ایستگاه های منتخب مترو شهر تهران برپا می شود.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب در موضوعات جنگ نرم، دفاع مقدس، مقاومت اسلامی و... در 22 منطقه، اکران فیلم های سینمایی ارزشی در22مرکز فرهنگی تابعه و برگزاری کارگاه هنری خلق آثار در رشته های نقاشی، خوشنویسی و کاریکاتور در ایستگاه های مترو را از دیگر برنامه های هفته بسیج معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهردایر تهران عنوان کرد.

مشاور فرهنگی شهردار تهران خاطرنشان کرد: در هفته بسیج مسابقات ورزشی در رشته های مختلف، مسابقات فرهنگی در قالب دل نوشته و مقاله نویسی ویژه کارکنان شهرداری تهران، مسابقه پیامکی ویژه شهروندان و مسابقه قرآنی ومعارف اسلامی باتوجه به تقارن هفته بسیج و ایام راهپیمایی اربعین حسینی (ع) برگزار می شود.

همچنین نائینی با اشاره به اهمیت هفته بسیج گفت:امام خمینی(ره) با معرفی بسیج به عنوان معجزه انقلاب، بهترین و کاملترین توصیف را از بسیج داشته اند.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه تمرکز بر روی تفکر و فرهنگ بسیجی اصل است،افزود: مهم ترین کار ما تبیین مصادیق فرهنگ و تفکر بسیجی در عرصه های مختلف و معرفی این فرهنگ و تفکر است که امروز بیش از همیشه به آن نیاز است.

مشاور فرهنگی شهردار تهران بیان کرد: ایمان عمیق، تلاش مخلصانه، هوشیاری در شناخت دشمن، گذشت و ایثار در برابر دوست، ایستادگی و مقاومت شجاعانه و خستگی ناپذیر، روشن بینی، محاسبات دقیق، کار دقیق و نتایج علمی، حساس بودن و انگیزه داشتن و تکیه به هدایت الهی و اعتماد به کمک الهی مهمترین مولفه های هویت بخش سبک زندگی و تفکر بسیجی است.

وی اظهار کرد: تعمیق آموزه های امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد بسیج، معرفی بسیج به عنوان نهاد موثر در پیشرفت ایران اسلامی و یادگار امام (ره)، معرفی الگوهای ناب سبک زندگی ایرانی اسلامی در سیره عملی بسیجیان و پاسداشت ایثارگری بسیجیان در برهه های گوناگون از جمله دفاع مقدس، سازندگی و جهاد علمی از مهمترین اهداف گرامیداشت هفته بسیج است.

نائینی با بیان اینکه استراتژی دشمن نفوذ اجتماعی و فرهنگی است، افزود: در راستای جنگ نرم، امروز دشمن فرهنگ و تفکر بسیجی را هدف گرفته است.

وی افزود: فرهنگ و تفکر بسیجی، ساختار حقیقی، قدرت درون زای نظام و سرمایه جمهوری اسلامی و عامل تمایز این نظام با دیگر نظام است که باید از آن حراست و در ترویج و تعمیق آن تلاش کرد.

از 29 آبان ماه تا ششم آذر ماه هفته بسیج نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار