پیشنهاد آخر هفته تابناک تهران؛
تابناک تهران- مجموعه فرهنگی برج آزادی از ابتدای ماه صفر میزبان چشم‌های عاشق شماست؛ کاروان نمایش "نسیان" جامانده‌های اربعین را به کربلا می‌رساند؛ هر که دارد هوس کرببلا بسم ا..
کد خبر: ۱۳۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 26 November 2015
به گزارش خبرنگار تابناک تهران، سازمان فرهنگی هنری بشارت بعد از اجرای «غبار» در ایام شهادت حضرت صدیقه کبری (سلام الله عليها)که سال گذشته در تالار وحدت برگزار و با جذب مخاطب رو‌به‌رو شد، تصمیم به آغاز پروژه دیگری گرفت که منجر به تولید «نسیان» شد و از خرداد 94 فعالیت خود را آغاز کرد.

«نسیان» روایت تاریخ در حکومت بنی امیه به قلم بابک صفی‌خانی است؛ به تهیه‌کنندگی عرفان خداپرست، کارگردانی محمدرضا مداحیان، و بازی جهانگیر الماسی، میرطاهر مظلومی، اردلان شجاع‌ کاوه، سیروس کهوری‌نژاد، عباس توفیقی، جواد زیتونی و ... در این نمایش صابر خراسانی هم به روایت قصه خواهد پرداخت.

نسیان شاید نسخه درمان فراموشی ارزش هایی باشد که در مسیر زندگی از یاد برده ایم؛ نمایش آیینی نسیان تلنگری به تفکر آدمی است تا سر دوراهی انتخاب سردرگم نشده و حق را برگزیند.

به گفته صابر خراسانی شاعر؛  در این نمایش همه ما یک مدیر کاروان هستیم که می‌خواهیم کاروان را به عتبات ببریم و از کسانی که امسال نتوانستند اربعین در کربلا باشند، ‌می‌خواهیم به دیدن «نسیان» بیایند.


متن نسیان...

عدم، زمان آغازین نمایش است. آنجا که شیطان به جنگ انسان می‌آید و عهد می‌بندد تا انسان را از پای درآورد. درآخر سرجون که جزء ترسایان است، عهد می‌بندد تا بر دشمن دیرین یعنی ایرانیان فائق آید و تصمیم دارد تا با به خلافت رسانیدن یزیدبن معاویه، ایرانیان را خوارتر از اسب‌های اعراب بگرداند. ماجرا تا به روز عاشورا پیش می‌رود و آن‌زمان که پیکرهای مطهر اصحاب بر زمین، بی‌سر افتاده‌اند، حال غدیریان به‌دنبال پیکرمطهر امام وارد صحرای کربلا شده و ...


 نمایش نسیان از تاریخ اول ماه صفر در مجموعه فرهنگی برج آزادی به روی صحنه رفته و علاقه‌مندان و مخاطبین تابناک تهران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه بلیت به سایت nesyaan.ir مراجعه کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار