رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در برخورد با متخلفان حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز در این استان کوتاه نیامده و با برخورد قانونی با آنان ادامه دارد.اکنون پرونده چند تن از مدیران کل استان که در این بخش کوتاهی کرده اند در حال بررسی است و تا زمان نهایی نشدن رای، بر اساس قانون نمی توانیم اسامی آن ها را اعلام کنیم.
کد خبر: ۱۳۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 30 November 2015
 هادی هاشمیان اظهار داشت: دادگستری درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه های جنگلی و طبیعی ،برخورد قانونی با دست اندازان به عرصه های ملی و طبیعی را فقط به مالکان بناهای غیرمجاز معطوف نمی داند و بخش های دیگری نیز دخیل هستند.
وی ادامه داد: اکنون پرونده چند تن از مدیران کل استان که در این بخش کوتاهی کرده اند در حال بررسی است و تا زمان نهایی نشدن رای، بر اساس قانون نمی توانیم اسامی آن ها را اعلام کنیم.

* بناهای غیرمجاز یک شبه در منطقه زیارت به وجود نیامده است 
وی با بیان اینکه بناهای غیرمجاز در منطقه گردشگری زیارت و دیگر مناطق استان گلستان یک شبه ساخته نشده اند، افزود: باید مدیران دستگاه های متولی درباره اینکه چرا اقدام قانونی علیه متخلفان انجام نداده ،یا دیر انجام داده اند، پاسخگو باشند.
منطقه معتدل و گردشگری روستای زیارت گرگان واقع در دو دامنه کوهستانی و جنگلی طی سالهای اخیر با هجوم برخی افراد شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز و برپا کردن ساختمان های ویلایی و آپارتمانی بوده و امروز آوازه این اقدامات نه تنها درگلستان، بلکه در دیگر استان ها نیز پیچیده است.
روستای گردشگری زیارت با 478 واحد مسکونی دارای یکهزار و 964 نفر جمعیت است، این روستا در دهستان استرآباد جنوبی از توابع بخش مرکزی گرگان واقع بوده و برخورداری از آبشار زیبا، چشمه آبگرم، رودخانه، امامزاده و همچنین بافت قدیمی هم اینک گرفتار خودنمایی ویلاها و بناهایی ناهماهنگ با محیط روستا شده است. 
هاشمیان اضافه کرد: قضات با وجود فشار کاری، رسیدگی به پرونده های حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز را شتاب داده اند ولی برخی دستگاه های متولی اجرای حکم به بهانه نداشتن امکانات و مواردی از این دست، اجرای آرای قلع و قمع را به تاخیر می اندازند.
وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه قضایی هر جا که در حیطه وظیفه و اختیارات است قاطع و سریع وارد عمل شده است، افزود: ولی دادگستری یک تنه نمی تواند با این پدیده برخورد کند و باید بسیج عمومی بین دستگاه های متولی در این بخش شکل گیرد.
هاشمیان ادامه داد: قانون در خصوص همه اماکنی که به صورت غیرمجاز ساخته شود، برخورد یکسان می کند.
پیش از این نیز معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در جمع اعضای کمیته پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در گلستان گفته بود که به خاطر اقلیم مناسب این استان، گردشگری جزو ظرفیت های اصلی آن به شمار می رود و اگر به این مهم با تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز بی توجه شویم، سرمایه ها نابود خواهد شد. 
هوشنگ خندان دل افزوده بود که باید بیش از گذشته مراقبت از کاربری اراضی داشته باشیم و ساخت و ساز ها در محدوده و حریم اعلام شده صورت گیرد و بیشتر ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف روستای زیارت است. 
وی همچنین از دهیاران خواست نسبت به ساخت و ساز در روستاها حساسیت بیشتری نشان داده و متخلفان را به دستگاه های مرتبط معرفی کنند. 
استان گلستان با 7 نوع اقلیم جذاب در شمال کشور قرار دارد، زیبایی های طبیعی این استان در قالب جنگل ، دریا ، مزارع سرسبز ، کوه و دشت جلوه خاصی به گردشگری این منطقه بخشیده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار