اگر از درد کلیه رنج می برید ، اگر سمت راست شکم شما درد می کند و احتمال پاره شدن آپاندیسیت شما وجود دارد و اگر پزشک برای شما دستور سونوگرافی داده لطفا تا فردا صبح صبر کنید، در جنوب شرق استان تهران شب ها مراکز سونوگرافی تعطیل است.
کد خبر: ۱۳۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 05 December 2015
شهرستان های جنوب شرق استان تهران شامل ورامین، قرچک ، پیشوا و پاکدشت از کمبود زیرساخت های بهداشت و درمان محرومند و جمعیت یک و نیم میلیون نفری این شهرستان ها تنها از سه بیمارستان شهید مفتح و شهدای 15 خرداد ورامین و زعیم پاکدشت خدمات درمانی و بهداشتی دریافت می کنند.

شهرستان های قرچک با 300 هزار نفر جمعیت و پیشوا با بیش از 70 هزار نفر جمعیت حتی از داشتن یک تخت بیمارستانی نیز محرومند و تلاش های چند سال اخیر مسئولان نیز نتوانسته بسیاری از کمبودهای این شهرستان ها را برطرف کند و احداث بیمارستان در این دو شهرستان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

بیمارستان 130 تختخوابی پاکدشت نیز با وجود تکمیل و تجهیز تا کنون به بهره برداری نرسیده و این امر بر مشکلات عدیده این مناطق افزوده است.

با وجود کمبود امکانات بهداشتی و درمانی ، مردم ساکن در این شهرستان ها که در همسایگی پایتخت قرار دارند، با اندک امکانات موجود نیز ساخته اند و با عزیمت به شهرهای مجاور و تهران از امکانات موجود در این مناطق استفاده می کنند ولی مشکل از آنجا آغاز می شود که بیمار به صورت اورژانسی به امکاناتی نظیر سونوگرافی نیاز داشته باشد و اینجاست که لحظه ها نیز می تواند جان بیمار را نجات داده و یا او را به کام مرگ بفرستد.

اگر بیماری شب هنگام به دلیل درد کلیه و یا احتمال ابتلا به آپاندیسیت و خطر پارگی آپاندیس به مراکز درمانی جنوب شرق استان تهران مراجعه کند ، هیچ کس پاسخگو نیست و تنها پاسخ این است که شمامی توانید به بیمارستان شهدای 15 خرداد مراجعه کنید تا مسکن قوی تزریق کنید و یا این که برای تشخیص بیماری به تهران مراجعه کنید.

رئیس مرکز سونوگرافی دکتر محمد ورامین در این رابطه گفت: هیچ یک از مراکز سونوگرافی شهرستان های جنوب شرق استان تهران به صورت شبانه روزی فعالیت نمی کنند و بیماران برای این امر باید به تهران مراجعه کنند.

بهزاد حسینی گفت: تنها یک مرکز به صورت شبانه روزی در استان تهران خدمات سونوگرافی ارائه می کند که بیماران می توانند با مراجعه به این مرکز در تهران ، خدمات تشخیصی را دریافت کنند.
رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ورامین نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: نبود مراکز شبانه روزی تشخیصی در شهرستان های جنوب شرق استان تهران باعث شده تا بیماران مجبور باشند برای تشخیص علت بیماری به تهران مراجعه کنند.

دکتر بابک بختیاری جم افزود: با وجود مکاتبات مکرر با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مبنی بر دایر نمودن مرکز سونوگرافی شبانه روزی در ورامین تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

وی اظهار کرد: البته بسیاری از سونولوژیست ها تمایلی به فعالیت شبانه ندارند و این امر بیشتر به نرخ دستمزد آنان مربوط می شود.

بختیاری گفت: یک متخصص سونوگرافی در ماه میلیون ها تومان درآمد دارد و برای چند صد هزار تومان شب و استراحتش را خراب نمی کند.

علی فتحی رئیس بیمارستان شهدای 15 خرداد ورامین نیز با تأئید محرومیت جمعیت یک و نیم میلیون نفری جنوب شرق استان تهران از خدمات شبانه روزی سونوگرافی گفت: بخش خصوصی لازم است تا در این امر پیش قدم شوند و کمبودهای این حوزه را برطرف کند.

وی افزود: در دسترس نبودن امکانات سونوگرافی باعث می شود که گاه فرد برای یک بیماری ساده ماننده آپاندیسیت جان خود را از دست دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار