مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: تاکنون ۳۶۵ سند مالکیت موقوفات استان با بیش از هشت هزار هکتار مساحت اخذ شده که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
کد خبر: ۱۴۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹ 07 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف بابیان اینکه اصحاب رسانه توانستند گرایش مردم به وقف، موقوفات جدید، نوع نگاه مردم و اعتماد مردم را بیشتر کنند، اظهار داشت: باید برای شناخت و باور عمیق به مسئله وقف تأثیرگذارتر هستند که می‌توانند این امر را در جامعه بیشتر کنند.

وی با اعلام اینکه وقف یک سنت اسلامی، الهی، علوی، نبوی، قرانی و انقلابی است، تصریح کرد: اثرگذارترین عمل خیرخواهانه مسئله وقف است که یک بسته بسیار پویا و  کارآمد است.

مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به اینکه هنوز جایگاه وقف در جامعه تبیین نشده. است، افزود: باید برای نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه یک بسیج عمومی صورت گیرد.

تکمیل اطلاعات ۱۰۰ بقاع متبرکه

حجت‌الاسلام علیزده در خصوص ثبت اطلاعات بقاع متبرکه در استان، اذعان داشت: از هزار و ۲۲۲ بقعه در استان هزار و ۱۰۰ بقعه تأیید و تکمیل اطلاعات در سال جاری انجام‌شده است.

وی برنامه‌های انجام‌شده در هشت ماه سال جاری را اجرای هزار و ۸۰۰ برنامه با ۴۵۰ خیمه معرفت، راه‌اندازی ۱۴ مرکز مشاوره وقف جدید در بقاع متبرکه، برگزاری ۴۸ انجمن یاوران وقف در استان برای ترویج فرهنگ وقف، راه‌اندازی ۲۳۰ مرکز قرآنی و فرهنگی در بقاع متبرکه، اعزام ۱۱۰۰ مبلغ بومی و ۲۰۰ مبلغ از قم، برگزاری مسابقات قرانی و برگزاری محفل قرآنی اعلام کرد.

حجت‌الاسلام علیزاده برای معرفی موقوفات تابلوهای خاصی تعبیه‌شده که در سال جاری ۳۰ مورد موقوفات معرفی‌شده است و درخصوصاسناد اجاره سه هزار و ۴۹ رقبه سند اجاره آن تنظیم اما در خصوص تمدید اجاره هفت هزار و ۹۶ رقبه انجام شد.

حجت‌الاسلام علیزاده با اعلام اینکه ۱۲ طرح جامع بقاع متبرکه به تصویب سازمان در سال جاری رسیده است، اذعان داشت: در کل استان ۱۶۲ پروژه در حوزه بقاع متبرکه فعال است که تاکنون ۴۲ میلیارد تومان هزینه با مشارکت مردمی و برای تکمیل آن به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی مجموع هزینه‌های اجرای نیات واقفین در حوزه روضه‌خوانی، تغزیه داری، اطعام و عزاداری حدود ۳ میلیارد تومان اعلام کرده است.

ثبت ۱۱۰ وقف جدید

حجت‌الاسلام علیزاده از ۱۱۰ وقف جدید در سال جاری در مازندران خبر داد و افزود: با توجه به اینکه همه واقفین نمونه هستند در سال جاری یک وقف جدید در شهرستان جویبار صورت گرفت و مادر شهید توکلی ۶۰۰ متر مربع زمین خود را به ارزش مالی بیش از چهار میلیارد تومان وقف کرد که به‌عنوان واقف شاخص معرفی شدند.

وی در خصوص مشکل اوقاف و امور خیریه با منابع طبیعی، اظهار داشت: ۱۱۷ بقعه متبرکه استان حریم آن‌ها مشخص‌شده است.

حجت‌الاسلام علیزاده برنامه هفته وقف سال جاری را مراسم غبارروبی بقاع متبرکه، دیدار با خانواده شهدا، همایش یاوران وقف در کل استان، نواختن زنگ وقف در ۲۰ شهرستان، نشست‌های صنفی، همایش بزرگداشت واقفین خیراندیش در شهرستان آمل با سخنرانی آیت‌الله لاریجانی رئیس قوه قضائیه و تجمع ۵ هزارنفری در کل استان عنوان کرد.

وی با اشاره به مراسم اربعین حسینی، گفت: اربعین حسینی سال جاری بزرگترین اجتماع بشری در تاریخ بوده که یک نوع مانور شیعه، و عظمت شیعه و اهل‌بیت بوده است

مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار