رئیس کمیته حمل نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا اواخر سال 95 مقرراتی در جهت محدودیت هر چه بیشتر تردد موتورسیکلت های آلاینده و سایر خودروهای آلاینده وضع خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 09 December 2015
محسن سرخو با حضور در شرکت حمل و نقل پیک باد پا بر ضرورت جایگزینی موتورهای برقی با موتورسیکلت های موجود تاکید کرد. 

وی در این دیدار گفت: مواردی که در برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران در راستای کاهش آلودگی هوای تهران پیش بینی شده است، جایگزینی موتورسیکلت های برقی با موتورسیکلت های موجود بود که در گام اول قرار بود شرکت پیک بادپا و شرکت پست و همچنین شرکت هایی که خدمات خود را به مشتریان از طریق پیک ارائه می دهند مانند اغذیه فروشی ها و رستوران ها به موتور برقی تبدیل شوند.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مقرر شده است تا بانک شهر نیز تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان خرید موتورهای برقی اعطا کند، افزود: البته در یکی، دو سال اخیر نیز نمایشگاهی برای معرفی موتورهای برقی انجام شد که برای شرکت هایی که خدمات خود را به صورت پیک موتوری عرضه می کنند این نمایشگاه مفید و مورد توجه قرار گرفت.

سرخو تصریح کرد: از همان ابتدا در کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران چند مساله مهم برای کاهش آلودگی هوا در تهران مورد تاکید اعضا قرار گرفت که اگر طرح های نصب فیلترهای جذب دوده، ورود تاکسی های هیبریدی، اتوبوس های برقی و موتورهای برقی اجرایی شود قطعا در تهران هوای پاک تری خواهیم داشت. 

سرخو با تاکید بر اینکه باید ساز و کار جایگزینی موتورهای برقی و ایجاد پایانه شارژ رایگان در محدوده هایی از شهر هر چه سریعتر شروع شود ادامه داد: وقتی شارژ این موتورها رایگان باشد هزینه اولیه ای که راکب می پردازد به مرور زمان جبران خواهد شد.

وی با اعلام اینکه مقرر شده است ما به التفاوت سوختی که از این بابت صرفه جویی می شود توسط دولت به عنوان کمک بلاعوض در طرح جایگزینی موتور های برقی به مشتریان اعطا شود گفت: اگر ما به دنبال هوایی پاک هستیم و تهران را شهر دوستدار کودک می نامیم باید چنین راهکارهایی را به مرحله عمل و اجرا در آوریم.

رئیس کمیته حمل نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حفظ جان شهروندان اولویت اول ما در شورا است خاطر نشان کرد: ما این آمادگی را داریم تا محدوده هایی از شهر را تعیین کنیم تا تنها در آن موتورهای برقی تردد کنند. 

قابل ذکر است بر اساس برنامه 5 ساله دوم، شهرداری تهران موظف است تمهیداتی در نظر بگیرد تا سال 97 در شهر تهران شاهد موتورهای برقی و عدم تردد موتور سیکلت های موجود باشیم. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار