کد خبر: ۱۴۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 16 December 2015
 یک زن و ۹ مرد قاتل صبح امروز در زندان رجایی شهر پای چوبه دار می‌روند.
نخستين زني كه محكوم به قصاص شده، 25مرداد‌ماه سال 83شوهرش را به قتل رساند. او در زمان جنايت 29سال سن داشت كه با اجبار با مرد 74ساله‌اي ازدواج كرد. او كه با جواني به نام سعيد ارتباط داشت با همدستي وي نقشه قتل شوهرش را كشيد. اين زن در بازجويي‌ها گفت: روز حادثه سعيد به خانه‌ام آمد و در يكي از اتاق‌ها پنهان شد.

پس از آن همراه همسرم ناهار خورديم كه او به اتاقش رفت و روي تخت خوابيد. من كه از قبل يك چوب زير تخت پنهان كرده بودم وقتي مطمئن شدم كه شوهرم خوابيده از زير تخت چوب را برداشتم و چند ضربه به سرش زدم. سپس با چاقو هم من و هم سعيد چند ضربه به او زديم.

پس از انجام تحقيقات مشخص شد كه قرباني بر اثر ضربه سخت به سرش جان باخته است. در چنين شرايطي قضات شعبه 71دادگاه كيفري زن جوان را به قصاص محكوم كردند و حكم در شعبه 11ديوان عالي كشور تأييد شد.دومين محكوم به مرگ مرد ميانسالي است كه 30آذر‌ماه سال 80به‌علت اختلاف مالي دوستش را با شليك گلوله به قتل رساند. وي روز حادثه سوار ماشين مقتول شد و به سمت جاده قم رفتند.

در بين راه با يكديگردرگير شدند كه در نهايت متهم دست به سلاح شد و به زندگي دوستش پايان داد. هرچند متهم پس از جنايت فراري شد اما كارآگاهان پس از گذشت يك‌سال از جنايت موفق به دستگيري او شدند. وي در شعبه 1156دادگاه جنايي سابق به قصاص محكوم شد كه قضات ديوان عالي كشور رأي را قطعي كردند.

سومين فردي كه قرار است امروز پاي چوبه دار برود داماد جواني است كه 14فروردين‌ماه سال 89، پدرزن و مادرزنش را به قتل رساند.وي پس از دستگيري چنين گفت: از مدت‌ها قبل با همسر و خانواده‌اش اختلاف داشتم. آنها وضع مالي خوبي داشتند اما من چند وقتي مي‌شد كه بيكار بودم و بر سر اين موضوع با همسرم درگيري داشتم.

شب حادثه پس از دعوا با همسرم به خانه پدرزنم رفتم. تصميم گرفتم آنها را به قتل برسانم تا ارثيه به همسرم برسد. آن شب با ضربه ميله آهني هردو را به قتل رساندم و پس از آن هرچه پول و طلا داخل گاوصندوق بود را سرقت كردم. اين مرد پس از اقرار به 2جنايت به قصاص محكوم شد كه قضات شعبه 29ديوان‌عالي كشور رأي را قطعي كردند.

چهارمين محكوم به قصاص 13مرداد‌ماه سال 90بر سر جاي پارك خودرو با فردي درگير شد و پس از آن با ضربات چاقو او را به قتل رساند. اين مرد 32ساله در شعبه 113دادگاه كيفري به قصاص محكوم شد كه قضات شعبه 24ديوان عالي كشور رأي را قطعي كردند.
پنجمين فردي كه قرار است امروز مجازات شود14اسفند سال 85پس از اينكه با خانواده‌اش اختلاف داشت پس از دعوا با آنها از آژانس يك خودرو كرايه كرد و به سمت بومهن رفت. وي در آنجا با ضربات چكش راننده را به قتل رساند و خودروي او را سرقت كرد. حكم قصاص وي را قضات شعبه 74دادگاه كيفري صادر كردند كه در ديوان عالي كشور تأييد شد.

ششمين محكوم به قصاص پسرجواني است كه دي‌ماه سال‌88 در درگيري جنايت آفريد. وي پس از دستگيري گفت: روز حادثه مقتول نزد من آمد و ‌گفت كه دوستانت، دختر موردعلاقه‌ام را كتك زده‌اند. آدرس خانه دوستانم را مي‌خواست اما من طفره رفتم همين باعث درگيري ما شد كه با ضربات چاقو او را به قتل رساندم.

هفتمين فردي كه امروز پاي چوبه دار مي‌رود مرد 34ساله‌اي است كه 9شهريور 82همراه دوستش براي سرقت به خانه سرايداري در اشتهارد كرج رفت. او و همدستش، پس از قتل زن و شوهر سرايدار اموال آنها را به سرقت بردند.پس از آن قضات شعبه 71دادگاه كيفري وي را به قصاص محكوم كردند كه در ديوان عالي كشور تأييد شد.

هشتمين فرد محكوم به قصاص 6دي‌ماه سال89 در جريان يك درگيري دست به جنايت زد. وي در بازجويي‌ها گفت: روز حادثه در يك جمع دوستانه بوديم كه يكي از دوستانم از خالكوبي من ايراد گرفت. بر سر اين موضوع با هم درگير شديم كه دوست وي ميانجيگري كرد و من او را به قتل رساندم.

نهمين فردي كه قرار است امروز پاي چوبه دار برود29بهمن سال 90در درگيري دست به قتل زد.او گفت كه مقتول پشت سر او حرف زده بود كه همين باعث درگيري مرگبار شد. حكم قصاص وي را قضات شعبه 113دادگاه كيفري صادر كردند و در شعبه 16ديوان عالي كشور قطعي شد.

آخرين فردي كه نامش در ليست محكومان است 14تيرماه سال 87در اتوبان اسب دواني به خيال اينكه 2جوان موتور سوار در تعقيب وي هستند آنها را زير گرفت و باعث مرگشان شد. او در شعبه 74دادگاه كيفري به قصاص محكوم شد كه قضات شعبه 11ديوان عالي كشور رأي را قطعي كردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار