دبیرکل حزب الله لبنان در نخستین واکنش به اعدام شیخ نمر الباقر النمر روحانی بارز عربستانی گفت: اعدام روحانی مانند شیخ نمر حادثه ای نیست که بتوان از آن عبور و عدول کرد.
کد خبر: ۱۵۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵ 03 January 2016
دبیرکل حزب الله لبنان در نخستین واکنش به اعدام شیخ نمر الباقر النمر روحانی بارز عربستانی گفت: اعدام روحانی مانند شیخ نمر حادثه ای نیست که بتوان از آن عبور و عدول کرد.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصرالله در سخنانی که عصر امروز( یکشنبه) به صورت زنده از شبکه العالم پخش شد، تصریح کرد: قوه قضاییه عربستان نتوانست اثبات کند که شیخ نمر سلاح حمل کرده یا گروهی مسلح ایجاد نموده و خواستار جنگ با نظام شده است.
وی با اشاره به اینکه ، نقد و اعتراض درعربستان ممنوع است، افزود: تمام راه و شیوه شیخ نمر، مانند علمایی که نظام بحرین آنان را به زندان انداخت، مسالمت آمیز بود.
دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: شیخ نمر بسیار شجاع بود و سلاح حمل نمی کرد بلکه مردی اصلاح طلب بود.
خون شیخ نمر دامنگیر آل سعود است
سید حسن نصرالله با بیان شیوه دیکتاتوری و سرکوب در عربستان سعودی خاطرنشان کرد: خون شیخ نمر حال و آینده آل سعود را تا روز قیامت در بر خواهد گرفت و خون آن شهید در دنیا و آخرت آل سعود را تعقیب می کند.
وی با اشاره به اینکه هر کسی که در عربستان اعتراض و انتقاد کند با شمشیر مواجه می شود، افزود: پادشاه عربستان می توانست حکم اعدام شیخ نمر را پس از تلاش های زیاد برخی از شخصیت های منطقه لغو کند.
"دبیرکل حزب الله لبنان : شیخ نمر بسیار شجاع بود و سلاح حمل نمی کرد بلکه مردی اصلاح طلب بود."
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: در شرایطی که منطقه با آن مواجه است، این اعدام بسیارغافلگیر کننده و شوک آور بود. اعدام شیخ نمر پیام نظام عربستان است که می گوید به علمای اسلامی و طوایف اهمیت نداده، همه چیز را به تمسخرمی گیرد و تحمل هیچگونه نقد و انتقادی ندارد.
وی افزود: پیام عربستان درباره اعدام شیخ نمر آن است که به تمام اشخاصی که خواستار گفت و گو با عربستان هستند بگوید نه تنها گفت و گویی در کار نیست بلکه باید منتظر خون و جنگ بیشتر باشید. پیام این اعدام همچنین این است که نظام عربستان مصر بر ادامه راه خونریزی و قتل است و جایی برای گفت و گو وجود ندارد.
اعدام شیخ نمر چهره تکفیری نظام عربستان را نشان داد
دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: این اعدام بیش از هر زمان دیگر چهره جنایتکار و تکفیری نظام عربستان را به جهان نشان داد.
وی با اشاره به تلاش و سرمایه گذاری عربستان برای تفرقه افکنی در جهان اسلام یادآورشد: هرجا اختلافی میان سنی و شیعه ایجاد شود نظام عربستان در ورای آن است.
سید حسن نصرالله افزود: آل سعود همان کسانی هستند که شیخ نمر را کشتند و نباید آن را به پای اهل سنت گذاشت و هر شخصی که مساله اعدام را طایفه ای کند به قاتلان شیخ خدمت کرده است.
اعدام شیخ نمر موضوع شیعه و سنی نیست
وی گفت: شیعیان باید توجه کنند و موضوع را به سنی شیعه تبدیل نکنند چون آل سعود بود که شیخ نمر را به قتل رساند.
وی با بیان اینکه سازمان های جاسوسی بین المللی و منطقه ای با قاتلان شهید نمرهمکاری دارند افزود: ریشه ها و اندیشه های تکفیری ویران کننده و پایه گذار جنایت های مختلف است و ملت های جهان را تهدید می کند و تمام اینها از نظام و خاندان حاکم بر عربستان سعودی نشات می گیرد.
عربستان ملتی مظلوم دارد که گروهی فاسد و دزد بر آنها حکومت می کنند و هرکس در آن کشور حرفی بزند به قتل می رسد
دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه نام شبه جزیره عربی به شکل جعلی عربستان سعودی نامیده و اسم سرزمین اسلام و رسول الله به نام یک خاندان نامگذاری شده است، تاکید کرد: عربستان ملتی مظلوم دارد که گروهی فاسد و دزد بر آنها حکومت می کنند وهرکس در آن کشور حرفی بزند به قتل می رسد.
وی گفت: اکنون وقت آن رسیده به جهان گفته شود نظام حاکم برعربستان در چارچوب نظام های استبدادی جنایتکار و تروریستی قراردارد. مهمترین پاسخ به اعدام شیخ نمرعمل به مسئولیت است و اینکه امت به حنجره شیخ نمر تبدیل شده و حق را فریاد زند آنگونه که وی فریاد زد. دل خوشی به گفت و گو با نظام عربستان با آن به پایان رسیده است.
عربستان پایه گذار سازمان های تروریستی است
وی با اشاره به اینکه، حق گویی در برابر آل سعود عظیم ترین انواع جهاد است، افزود: وقت آن رسیده که آل سعود از سازمان های مدافع حقوق بشر اخراج شده و در ردیف کشورهای تروریستی قرار بگیرد چه اینکه آل سعود پدر و مادر سازمان های تروریستی است.
وی با تاکید براینکه نشانه های پایان نظام تکفیری سعودی آشکار شده است، افزود: پاسخ به اعدام شیخ نمر پاسخی زینب گونه باید باشد و تمام مردم حق را بگویند همانگونه که زینب (س) در مجلس یزید گفت.
سید حسن نصرالله دربخش دیگری از سخنان خود درباره سیاست های عربستان درمنطقه و تجاوز به یمن افزود : هدف از جنگ علیه یمن انهدام و انتقام از زنان و مردانش است که به عربستان نه گفتند. عربستان راه حل سیاسی در یمن نمی خواهد بلکه می خواهد آن را منهدم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار