سرپرست نهاد ریاست جمهوری:
تابناک: سرپرست نهاد ریاست جمهوری در پیامی به نخستین همایش آینده‌پژوهی در فناوری‌های نوین گفت: آینده‌پژوهی افق‌های نوینی از توسعه را پیش روی کشور قرار می‌دهد.
کد خبر: ۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲ 29 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پیامی به مناسبت برگزاری نخستین همایشآینده پژوهی و فناوری‌های نوین که در پژوهشگاه شاخص پژوه برگزار شد، اظهار کرد: حضور اندیشمندان، استادان و پژوهشگران ارجمند را در نخستین همایش آینده‌پژوهی در فناوری‌های نوین را گرامی می‌دارم و از همه تلاشگران عرصه علم و فناوری کشور که نبض توسعه و پیشرفت کشور از ذهن خلاق آن‌ها به تپش درمی‌آید، قدردانی می‌کنم.

محمد نهاوندیان در بخش دیگری از این پیام آورده است: مردم ایران در حماسه 92، تدبیر و امید را برگزیدند و رأی به تدبیر، پیروی از آموزه بلند پیامبر اسلام (ص) بود که فرمود: هیچ عقلی همانند تدبیر نیست و در کاربرد مفهوم تدبیر در فرهنگ اسلامی بر عنصر آینده‌نگری، عاقبت‌اندیشی و پیش‌بینی فرجام عمل تأکید شده است و به این تعبیر می‌توان گفت که ذات تدبیر، آینده‌پژوهی است.

وی در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه جهان امروز به‌سرعت در حال تجربه تغییرها و دگرگونی‌ها است تأکید کرد: این تغییرات چنان سریع و پرشتاب است که با برنامه‌ریزی‌های عادی نمی‌توان در گردونه علمی جهانی، باقی ماند و با آن همگام شد و در واقع، راز ماندگاری و توسعه در جهان فرارو، کشف و شناسایی پیش‌دستانه، رویدادها و معماری جهان دلخواهی است که زمینه‌ساز تحقق آرمان‌های یک ملت است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور نقش آینده‌پژوهی در توسعه همه‌جانبه و پایدار را برجسته و انکارناپذیر عنوان کرد و افزود: آینده‌پژوهی نیروی محرک توسعه همه‌جانبه جامعه در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگ، اجتماع، اقتصاد، سیاست و امنیت جامعه است و آینده‌پژوهی می‌تواند با گشودن درهای تازه، ما را در برابر افق‌های نوینی از توسعه و پیشرفت قرار دهد.

نهاوندیان ادامه داد: امید است این همایش که گنجینه‌ای از مهارت‌ها و تخصص‌های فکری و اندیشمندان است، بتواند بستری برای تبادل آراء میان اندیشمندان، تحلیل وضعیت امروز و فردای جامعه در حوزه‌های مختلف وجهت‌دهی ظرفیت‌های ملّی در مسیر تحقق آرمان‌های اصیل ایران اسلامی باشد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پایان این بیانیه آورده است: در پایان لازم می‌دانم از متصدیان این همایش به‌ویژه از پژوهشگاه شاخص پژوه تقدیر و تشکر کرده و همچنین فرصت را مغتنم شمرده، تشکر صمیمانه خود را از راه‌اندازی رصدخانه علم و فناوری که از سوی این پژوهشکده با محوریت پایش و پویش مستمر علم و پژوهش در کشور ایجادشده، اعلام کنم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار