بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱ 15 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



جدیدترین سخنان انتخاباتی خمینی جوان

پایگاه خبری انتخاب: یادگار گرامی امام تأکید کرد: راهی جز سهیم شدن همه مردم و گروهها در سرنوشت جامعه و پیشرفت آن و تن دادن به لوازم این حضور، وجود ندارد.

آیت الله سید حسن خمینی در دیدار جمعی از جوانان اصلاح طلب و اعتدالی استان گیلان در حرم مطهر امام خمینی با اشاره به موضوع گسست نسلی در جامعه اظهار داشت: اگر نسل های جدید تصمیم بگیرند که اشتباهات نسل های قبل را تکرار کنند گسست میان نسل ها پدید می آید، در حالی که ما باید با عبرت گیری از اشتباهات گذشتگان مسیر صحیح را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران معاصر در اثر ورود ابزارهای ارتباطی جدید گسست نسلی به 5 تا 10 سال رسیده است، یادآور شد: چند دهه قبل ابزارهای رسانه ای فعلی وجود نداشت و اخبار صرفا به واسطه چند خبرگزاری مطرح مخابره می شد، اما امروز با توجه به ابزارهای گوناگون بشری و از جمله رسانه ها، ذائقه و بعضا راهکارهاى نسل های جدید نیز متفاوت از گذشته است که امر مبارکی است؛ اما آنچه به عنوان یک چالش این دوران مطرح می شود، گسست نسلی و درس نگرفتن از شکست ها و پیروزی های نسل های پیشین است که باید مراقب آن باشیم.

یادگار امام با تأکید بر همراهی و اعتماد میان نسل ها، تصریح کرد: بخش های مدیریتی میان سال و پا به سن گذاشته باید نسل جوان را باور کند و از سوی دیگر این نسل ها نیز به خرد و تجربه نسل قبل اعتماد کنند که در این صورت از گسست نسلی عبور خواهیم کرد.

وی لازمه ایجاد اعتماد میان نسلی را تمرین این امر در حلقه های کاری و اجتماعی کوچک ذکر کرد تا به تدریج در امور کلان تحقق یابد.

سید حسن خمینی در ادامه سخنان خود، با اشاره به سخنان برخی حضار در خصوص مشکلات کشور، راه حل این مشکلات را اعتماد به مردم دانست و تأکید کرد: حل مشکلات مردم فقط به دست خود آنان ممکن است.

وی با اشاره به تجربه کمونیسم شوروی که یک حزب فکر می کرد می تواند به جای تمام مردم بیندیشد و مردم مجری آن افکار باشند، تأکید کرد: اینکه یک گروه یا طایفه، ولو با نیّت خیر، تصور کند می تواند به تنهایی مشکلات را حل کند صحیح نیست و حتی اگر در یک بازه زمانی کوتاه این شیوه جواب دهد در بلند مدت پاسخگو نخواهد بود.

سید حسن خمینی با تأکید بر حضور همه بخش های جامعه در عرصه حل مشکلات کشور ادامه داد: راهی جز سهیم شدن همه مردم و گروهها در سرنوشت جامعه و پیشرفت آن و تن دادن به لوازم این حضور، وجود ندارد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حضور همه مردم در انتخابات آتی گفت: این بیان زیبای مقام معظم رهبری لوازمی دارد که از جمله آن ایجاد امکان آمدن همه به این عرصه است.

یادگار امام با بیان این مطلب که مردمسالارى دینى نیازمند تمرین است و اینگونه نیست که هرکس دم از دموکراسی می زند هنگام روی کارآمدن پابند به آن باشد، گفت: شرایط و چارچوب ها باید به گونه ای باشد که اگر کسی وارد کار شد نتواند از قواعد مردمسالارى تخطی کند.

سید حسن خمینی با تأکید بر وجود امید در جامعه، یادآور شد: اگر خدا را یاری کنیم او نیز ما را نصرت خواهد کرد و باور کنیم که این وعده ای کاذب نیست، چرا که در آیات قرآن نیز تأکید شده است «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم»؛ لذا در کارها نباید تعجیل کنیم، بلکه باید با تحمل شرایط امید به خدا را از دست ندهیم تا او کرامت خود را بر ما نازل کند.

یادگار امام همچنین در این دیدار به سابقه تاریخی خطه گیلان و مردم آن اشاره کرد و دورانی چون حکومت آل بویه، مشروطه، مبارزه با استبداد صغیر، نهضت جنگل و دفاع مقدس را از نقاط پرافتخار تاریخ آن ذکر کرد و گفت: مقاومت مرحوم میرزا کوچک خان جنگلی با سرنوشت مظلومانه و افتخار آمیزش یکی از نقاط ارزشمند تاریخ ایران است که میرزا را به یکی از نمادهای پر افتخار تاریخ ایران تبدیل کرده است.

در ابتدای این دیدار، جمعی از جوانان اصلاح طلب و اعتدال گرا و یکی از بانوان این استان به بیان دیدگاهها ونظرات خود در مورد شرایط کشور پرداختند.

تأکید بر اهمیت جایگاه بیت امام در کشور و ایستادگی آن در مقابل افراط گرایی، بیان مشکلات اقتصادی جامعه، ضرورت جوان گرایی در کشور، تأکید بر برگزاری پرشور انتخابات و... از جمله محورهای سخنان حضار بود.


بعیدی‌نژاد: منتظر خبرهای خوبی باشید

یک عضو تیم هسته‌ای کشورمان در پست اینستاگرامی خود نوشت که ان‌شاءالله در رابطه با برداشتن تحریم‌ها منتظر خبرهای خوبی هستیم.

به گزارش ایسنا، حمید بعیدی‌نژاد، عضو مذاکره کننده تیم هسته‌ای کشورمان در اینستاگرام خود در رابطه با آغاز اجرایی شدن برجام و برداشتن تحریم‌ها علیه ایران، گفت: ان‌شاءالله منتظر خبرهای خوبی باشید؛ لحظات زیبایی در تاریخ کشور عزیزمان در حال رقم خوردن است.

وی افزود: کاش می‌شد در جلسات ما بودید و عزت و کرامت ملت بزرگ‌مان را شاهد بودید.


عکسی از الناز شاکردوست در لندن

الناز شاکردوست پس از پایان تعطیلات سال نو میلادی به لندن بازگشته است.

عکسی از الناز شاکردوست در لندن

عکسی از الناز شاکردوست در لندن



زمان پخش سری جدید «خندوانه»

خبرگزاری میزان: رامبد جوان در کانال تلگرام خود در پیامی صوتی خبر از پخش "خندوانه" داد.

"رامبد جوان" بازیگر و کار گردان سینما و تلویزیون در کانال تلگرام خود در پیامی صوتی گفت: سلام رفقا عرض کنم خدمت دوستانی که پیگیر "خندوانه" هستند.

زمان پخش سری جدید «خندوانه»

من بارها توضیح دادم و باز هم خدمتتان عرض می کنم که "خندوانه" الان در حال پیش تولید است و کلی کار داریم که انجام بدهیم و اواخر یا اواسط اسفند ماه آماده پخش می شود.



پاسخ مردم و علما به تهدید مفتی آل سعود علیه سرلشکر رضایی +تصاویر

تابناک: سخنان مفتی آل سعود علیه سرلشکر محسن رضایی با واکنش‌های وسیعی در کشورمان مواجه شده است و علما و مردم نسبت به تهدید فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، واکنش نشان دادند.

به نقل از ایبنانیوز؛ آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در گردهمایی مردم و علما در محکومیت سخنان مفتی آل سعود علیه سرلشکر رضایی که در شهر نفتخیز مسجدسلیمان (زادگاه سرلشکر رضایی در استان خوزستان) برگزار شد، اظهار داشت: عشق و علاقه سادات جزائری به مردم بختیاری ریشه در تاریخ دارد و جنبه وراثتی پیدا کرده است؛ از چندین قرن پیش که اجدادمان در این منطقه زندگی می کردند تا به امروز ارتباط بسیار مستحکم و دو طرفه ای بین روحانیت و قوم بختیاری وجود داشته و دارد زیرا این قوم همواره ارادت و حمایت خاصی نسبت به روحانیت شیعه ابراز کرده اند.

پاسخ مردم و علما به تهدید مفتی آل سعود علیه سرلشکر رضایی

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان افزود: یکی از جهات علاقه ما به منطقه بختیاری، علاوه بر ارتباطات اجدادی که داریم، مربوط به دوستی و رفاقت خاص مان با سردار رشید اسلام حاج محسن رضایی است که به بیش از چهل سال پیش بر می گردد و تا به امروز ادامه دارد. در زمان شاه که ایشان مجاهد بودند و تحت تعقیب نیروهای ساواک بودند، یکی از مکان هایی که پایگاه و محل امنی برای ایشان بود منزل ما بود.

آیت الله جزایری ادامه داد: حضور فعال و چشمگیر سرلشکر رضایی و دوستانشان در گروه انقلابی منصورون در برابر جنایات رژیم شاه در خوزستان و هفت استان جنوب غربی کشور و تهران، گام موثری در پیشبرد اهداف حضرت امام خمینی (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: دکتر محسن رضایی در آن مقطع زمانی دشوار در خدمت اهداف نهضت امام خمینی (ره) بودند که چیزی جز شکنجه و زندان و تبعید برای انقلابیون مطح نبود و خیلی توکل می خواست که کسی در آن مقطع بتواند این فشارها را تحمل کند و همراه و یار امام (ره) باشد.

پاسخ مردم و علما به تهدید مفتی آل سعود علیه سرلشکر رضایی

آیت الله جزایری عنوان داشت: حاج محسن رضایی در راستای همان مبارزاتی که برای خدا بود و فشارهایی که در اتاق جنگ تحمل می کرد، امروز هم پرچم خدمات بزرگی را برافراشته است.

آیت الله جزایری با اشاره به اظهارات مفتی آل سعود در رابطه با سرلشکر محسن رضایی تاکید کرد: از همین مکان و در جمع قهرمانان غیور بختیاری به مفتی عربستان می گویم این اظهاراتی را که «آقامحسن» در تقابل با آن جنایتکاران گفته است، شعار سراسر ملت ایران است.

وی تاکید کرد: قطعاً و یقیناً همه ما در کنار «حاج محسن» هستیم و همه ما از مواضع قاطعی که سرلشگر رضایی در برابر وهابیت و صهیونیسم ابراز داشتند، حمایت داریم و نظیر این مواضع را ابراز می کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم، با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان، گوروئی فرماندار مسجدسلیمان و محمدرضا مکوندی مسئوول دفتر ارتباطات مردمی دکتر محسن رضایی در شهرستانهای مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل، کلنگ احداث حسینیه موسسه خیریه زنده یاد حاج احمد رضایی در محله بی بیان مسجدسلیمان بر زمین زده شد. همچنین پیام سردار محسن رضایی خطاب به مردم و علمای حاضر در این مراسم قرائت شد.


شکست یاران خاکپور پیش چشمان کی‌روش

تیم فوتبال امید ایران در روزی که از نظر مالکیت توپ برتر از قطر بود بازی را به حریفش واگذار کرد.

به گزارش فارس از قطر، تیم فوتبال امید ایران در دومین مسابقه‌اش در مرحله گروهی مقدماتی المپیک برزیل 2016 از ساعت 20 در ورزشگاه جاسم بن‌حمد دوحه و در حضور 11 هزار و 206 تماشاگر ( طبق اعلام مسئولان برگزاری) به مصاف قطر رفت که مسابقه با نتیجه 2 بر یک به سود قطر به پایان رسید.

    نيمه اول:

در 4 دقیقه اول مسابقه تیم ایران دو حمله روی دروازه قطر انجام داد.

در دقیقه 10 ارسال بازیکنان قطر را اخباری دروازه‌بان تیم امید برگشت داد.

در دقیقه 17 با اشتباه مدافع ایران تیم قطر صاحب یک ضربه کرنر شد که این ضربه را دروازه‌بان ایران مهار کرد.

گل قطر: در دقیقه 35 قطری‌ها احمد علا‌‌ءالدین را با یک پاس عمقی در موقعیت تک به تک قرار دادند و او هم با یک ضربه گل قطر را به ثمر رساند.

در دقیقه 39 بر اثر اشتباه مدافعان ایران بازیکن قطری در محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه او را اخباری دروازه‌بان ایران با یک دست دفع کرد.

    نیمه دوم:

ملی‌پوشان ایران نیمه دوم را هجومی آغاز کردند.

در دقیقه 50 نیز شوت مطهری از داخل محوطه جریمه قطر به تیرک دروازه برخورد کرد و بعد از برخورد به دروازه‌بان قطری به کرنر رفت اما داور مالزیایی حتی کرنر مسلم ایران را هم نادیده گرفت!

در دقیقه 53 و 54 قطر صاحب دو موقعیت گلزنی شد که یکبار تکل روزبه چشمی و باردیگر واکنش اخباری مانع از گلزنی تیم قطر شد.

گل دوم قطر: در دقیقه 56 ضربه کرنر قطری‌ها به راحتی در محوطه جریمه به حسن عبدالکریم کاپیتان قطر رسید و او هم با یک بغل پای ساده گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

تا این دقیقه تیم ایران 53 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت اما در عمل تیم برتر میدان قطر بود.

در دقیقه 67 ضربه کاشته ایران با ضربه سر کریمی و مطهری همراه شد که دروازه‌بان قطر توپ را به خوبی مهار کرد.

پنالتی ایران: در دقیقه 69 مدافع قطر روی امیرارسلان مطهری مرتکب خطای پنالتی شد و روزبه چشمی این ضربه را زد که مهند دروازه‌بان قطر توپ را به کرنر فرستاد.

تیم ایران تا دقیقه 70 سه کرنر پیاپی روی دروازه قطر زد که هیچ کدام حاصلی برای ملی پوشان ما نداشت. در این دقایق تیم ایران کاملا بر بازی مسلط بود.

در دقیقه 81 شوت میلاد کمندانی از داخل محوطه جریمه قطر با اختلاف اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 88 تیم ایران بازهم صاحب یک موقعیت گلزنی شد اما کنعانی‌زادگان مدافع پیش تاخته ایران نتوانست از این فرصت استفاده کند و توپ از کنار دروازه قطر به بیرون رفت.

گل اول ایران: در دقیقه 90 علی کریمی توانست با یک ضربه فنی گل اول ایران را بزند تا حسرت پنالتی از دست رفته را بیشتر بخوریم.

مهد ایزوان یعقوب داور مالزیایی به احمد یاسر و محمد منتاری از قطر کارت زرد نشان داد.

تیم ایران با این باخت سه امتیازی باقی ماند و در رده دوم ماند و تیم قطر با 6 امتیاز صدرنشین گروه شد. کارلوس‌ کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران نیز در ورزشگاه حضور داشت و این شکست را از نزدیک نظاره‌ کرد.

در روز آخر مسابقات تیم ایران به مصاف چین بدون امتیاز می‌رود و قطر باید مقابل سوریه بازی کند. ما برای صعود از گروه حتما باید چین را شکست بدهیم. با این باخت شرایط ایران برای صعود کمی دشوار و پیچیده شد.

تیم ایران در روزی که از نظر مالکیت توپ و ضربات کرنر برتر از قطر بود بازنده شد. قطر‌ی‌ها با هوشیاری سه امتیاز بازی را کسب کردند.

    ترکیب تیم امید ایران:

محمدرضا اخباری، روزبه چشمی، محمد دانشگر، حسین کنعانی،وحید حیدریه، علیرضا نقی زاده،علی کریمی، مهرداد محمدی (احسان پهلوان 76)، میلاد محمدی( از دقیقه 61 مهدی ترابی)،ماهان رحمانی( از دقیقه 61 میلاد کمندانی)، ارسلان مطهری


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار