کد خبر: ۱۶۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰ 16 January 2016


دهیار فرخ آباد زیبادشت شهرستان فردیس گفت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین مشکلات فعلی جامعه است که منشاء بسیاری از معضلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی شده است.

به گزارش ایرنا، علی محمدی روز شنبه در نخستین نشست کارگروه کاهش اعتیاد به مواد مخدر در روستای فرخ آباد زیبادشت، افزود: باید با آموزش و تبلیغات، آگاهی مردم و بخصوص جوانان را نسبت به مصرف مواد مخدر بالا ببریم تا مردم به آثار مخرب مواد مخدر چه از لحاظ روحی و جسمی شناخت پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: مبارزه با مواد مخدر نیازمند بسیج عمومی است و تمامی اقشار جامعه برای حل این معضل باید تلاش کنند.

وی با اشاره به آسیب ها و تهدیدهای بسیار مواد مخدر برای جامعه گفت: بسیاری از جرایم، مشکلات و معضلات جامعه ما به موادمخدر و معضل اعتیاد بر می گردد.

محمدی گفت: چه بسیار خانواده ها که گرفتار این معضل هستند و از آسیب های روحی و روانی که از این افراد به خانواده ها وارد می شود رنج می برند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان فردیس در این نشست با اشاره به وجود شورای اسلامی، دهیاری و پایگاه های مقاومت بسیج و سایر ارگان های فعال در روستا افزود: باید در مبارزه با این معضل به نحو مطلوب از این ظرفیت ها استفاده شود.

سرگرد سلیمانی با بیان اینکه متاسفانه سن مصرف مواد مخدر در سطح شهرستان کاهش یافته و راه های دسترسی به این مواد نیز آسان شده است گفت: باید دستگاه های فرهنگی و تشکل های مردم نهاد در امرمبارزه با مواد مخدر فعال تر شوند.

وی همچنین فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از آسیب های استفاده از مواد مخدر، شناسایی توزیع کنندگان اصلی و خرده فروشان، اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و تشکیل کارگروه های مواد مخدر را از جمله راهکارهای مهم در مبارزه با این پدیده دانست.

در این نشست رئیس کلانتری مشکین دشت، اعضای شورای اسلامی، اعضای شورای فرهنگی، سرپرست مرکز بهداشت، مدیران مدارس، مدیریت بنیاد خیریه پورکاشانی و فرماندهان پایگاه های بسیج فرخ آباد زیبادشت فردیس برگزار شد.

روستای فرخ آبادزیبادشت 12 هزار نفر جمعیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار