گذری بر ورزش استان(قسمت اول)
به گزارش تابناک گیلان،اهمیت ورزش توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می آید؛ چون ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است.
کد خبر: ۱۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 25 March 2015
بدون تردید ورزش، یکی از مسایل و موضوعات با اهمیت هر جامعه به شمار می آید و تعداد بی شماری از افراد، به انواع ورزش علاقه مند هستند و بخشی از وقت خود را بدان اختصاص می دهند. دین مبین اسلام هم به ورزش و ورزشکار به دیده احترام می نگرد؛ زیرا ورزش می تواند آدمی را در رسیدن به کمال انسانی یاری رساند و اسلام هم هر عملی را که به آدمی در رسیدن به کمال کمک می کند، ارج می نهد و آن را مطلوب می داند.

به گزارش تابناک گیلان،اهمیت ورزش توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می آید؛ چون ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است. آثار فردی ورزش ورزش، بر جنبه های گوناگون فرد اثرمی گذارد. حرکات ورزشی، از یکسو قدرت و توانایی جسمانی ورزشکار را افزایش می دهد و از سوی دیگر، باعث سلامت بدن انسان می شود؛ نعمتی که به تعبیر امام علی علیه السلام از زیادی مال بهتر است. ورزش همچنین به تعادل جسم و جان آدمی می انجامد. با ورزش، انسان از روحی با نشاط برخوردار می شود و روح با نشاط، بدن را سرشار از طراوت و شادابی می سازد و البته بدن سالم هم، روح و جان را در دست یابی به مدارج کمال یاری می رساند.

با توجه به سپری شدن سال93 می خواهیم گذری به آنچه در ورزش گیلان در سال گذشته اتفاق افتاد؛ بزنیم.

علاوه بر درخشش ورزشکاران گیلانی در مسابقات آسیایی 2014 کره جنوبی ، پارا آسیایی و همچنین مسابقات ساحلی ، ورزشکاران این استان در رقابت های مختلف بین المللی و قهرمانی کشور نیز درخشش داشتند که به مهمترین رویدادهای ورزشی هر ماه اشاره خواهیم کرد. 

* فروردین 

- تیم های فوتبال داماش گیلان و پرسپولیس تهران در هفته بیست و هشتم از رقابت ها فوتبال لیگ برتر کشور در رشت به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم فوتبال پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر تیم داماش را شکست داد . 

- با انجام هفته سی ام و پایانی رقابت های فوتبال لیگ برتر کشور ، تیم داماش گیلان مقابل مس کرمان به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت تا از رقابت های لیگ برتر سقوط کند. 

- تیم دو و میدانی نونهالان گیلان در رقابت های منطقه ای کشور که در قزوین برگزار شد با کسب 11 مدال و با مجموع 63 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد. 

* اردیبهشت 

- رقابت های کاراته قهرمانی دانشجویان پسر دانشگاه های آزاد منطقه یک کشور نیز با برتری تیم گیلان در رشت پایان یافت که گیلان با چهار مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز عنوان قهرمانی را کسب کرد. 

در این دوره از رقابت های یک روزه، برترین کاراته کاران دانشجوی استان های گیلان ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل و کردستان در دو قسمت مبارزه و کاتا در رشت با هم به رقابت پرداختند. 

در پایان این مسابقات ، تیم گیلان با کسب چهار مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنزعنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها را به خود اختصاص داد . 

- اولین دوره رقابت های تیراندازی 3D ( شبیه سازی شکار در جنگل) قهرمانی کشور با حضور 33 ورزشکار این رشته در دو بخش آقایان و بانوان در پارک جنگلی سراوان شهرستان رشت برگزار شد. 

در پایان این رقابت ها و در قسمت کامپوند، جبراییل عبادی از قزوین اول شد، در رقابت های قسمت ریکرو نیز حمیدرضا واقع طلب از استان گیلان عنوان نخست را کسب کرد و در قسمت کمان سنتی امیرعباس دورودیان از تهران به مقام قهرمانی رسید . 

- وزیر ورزش و جوانان در سفر به گیلان گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی در کشور، نیازمند یکصد هزار میلیارد اعتبار ریال است. 

دکتر محمود گودرزی در نشستی با روسای ادارات و هیات های ورزشی استان گیلان در رشت افزود: هم اکنون سه هزار و 320 پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد که برای به بهره برداری رسیدن آنها، حدود یکصد هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم. 

وی ادامه داد: این در حالیست که اعتبارات عمرانی وزارت ورزش در سال، حدود یک هزار و 500 میلیارد ریال می باشد. 

گودرزی اظهار کرد: همچنین در استان گیلان 22 طرح بزرگ نیمه تمام ورزشی وجود دارد که برای راه اندازی هریک، حدود 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 

وزیر ورزش و جوانان کشور بیان کرد: همچنین یکی دیگر از خواسته های ما ، رشد سرانه ورزش در استان گیلان است که امیدواریم طی دو سال آینده نیز سرانه ورزشی گیلان افزایش یابد. 

گودرزی در مورد تاسیس خانه کشتی در استان گیلان اظهار داشت: ایجاد خانه کشتی حدود یکصد میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد این در حالیست که کل اعتبارات عمرانی استان گیلان در بخش ورزش حدود 40 میلیارد ریال است اما با این وجود ، پیگیر احداث خانه کشتی در این استان هستم. 

- رقابت های تنیس قهرمانی منطقه یک کشور با حضور 36 ورزشکار برتر این رشته از استان های تهران ، البرز ، اصفهان ، قزوین ، همدان ، آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، سمنان ، گیلان و مازندران در رشت برگزار شد . 

در جریان این رقابت ها ، هادی فرزانه از استان مازندران عنوان قهرمانی را کسب کرد ، حامد پژند از استان قزوین در مکان دوم قرار گرفت ، همچنین ابراهیم خزایی از استان البرز و فرزاد رحیمی از تهران به طور مشترک عنوان سوم رقابت های تنیس قهرمانی منطقه یک کشور را به خود اختصاص دادند . 

*خرداد 

- اردوی آمادگی تیم ملی فوتوالی کشور برای حضور در رقابت های جام جهانی 2014 و المپیک ورزش های ساحلی تایلند با حضو 14 ورزشکار برتر این رشته از استان های مختلف کشور در رشت برپا شد که محمد تطهیری مقدم از استان گیلان به عنوان سرمربی تیم ملی فوتوالی ایران در این اردو حضور داشت . 

- استاژ فنی کاراته سبک واتانابه گوجوریو با حضور واتانابه رییس جهانی این سبک در رشت برگزار شد. 

واتانابه که از وی به عنوان بزرگترین استاد کاراته ژاپن نام برده می شود، دارای کمربند مشکی دان 10 است و این چهره جهانی کاراته برای دومین بار است که به ایران سفر می کند که سال گذشته در ایران به دین مبین اسلام گروید. 

- تیم فوتبال پیشکسوتان استقلال تهران با غلبه بر پرسپولیس تهرانم قهرمان مسابقات جام ولایت گیلان شد . 

در دیدار نهایی رقابت های فوتبال پیشکسوتان چهار جانبه جام ولایت گیلان که در رشت جریان داشت، تیم فوتبال استقلال تهران موفق شد با نتیجه دو بر صفر پرسپولیس تهران را شکست دهد و عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها را به خود اختصاص دهد که داود حقدوست و هاشم حیدری گلزنان تیم فوتبال پیشکسوتان استقلال تهران بودند. 

همچنین تیم های فوتبال پیشکسوتان سپیدرود رشت و شهرداری رشت در دیدار رده بندی رو در روی هم قرار گرفتند که در نهایت تیم سپیدرود با نتیجه یک بر صفر شهرداری رشت را شکست داد و عنوان سوم این رقابت ها را به خود اختصاص داد. 

- اولین دوره رقابت های فوتبال رومیز (فوتبالدستی) آزاد قهرمانی جایزه بزرگ ایران ، با برتری تیم تهران (الف) در رشت پایان یافت ، خالص سازان روی زنجان دوم شد و کیابولینگ گیلان عنوان سوم این رقابت ها را به خود اختصاص داد. 

در پایان رقابت های انفرادی نیز حسین امینی از تهران به مقام قهرمانی دست یافت، عماد عزیزی از کرمان دوم شد و عرفان اشرف آبادی از سیرجان در مکان سوم قرار گرفت . 

اولین دوره رقابت های فوتبال رومیز (فوتبالدستی) آزاد جایزه بزرگ ایران ، با حضور 90 ورزشکار در قالب 18 تیم از سراسر کشور به مدت دو روز در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی شهرستان رشت در دو بخش تیمی و انفرادی برگزار شد. 

همچنین کسب چندین مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران گیلانی در رقابت های قهرمانی کشور و برون مرزی و برگزاری لیگ های مختلف استان در رشته ورزشی گوناگون، برگزاری مسابقات اسنوکر و ژیمناستیک قهرمانی گیلان، انتخاب روسای هیات های بدنسازی ، همگانی ، سوارکاری و ناشنوایان استان گیلان از دیگر فعالیت های فصل بهار سال 93 ورزش گیلان بود.ک/4 

ادامه دارد...
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار