کد خبر: ۱۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 27 March 2015
در شمال شرق پایتخت، در دل جنگل لویزان بهشتی دیدنی با مساحت 23 هکتار برای پرندگان ساخته شده است که قدم زدن در این بهشت در حالی که آواز کبک‌ها و جوجه غازها با تو همگام می‌شوند در روزهای بهاری بسیار دل‌انگیز خواهد بود.

به گزارش ایسنا، باغ پرندگان تهران در 2 فاز طراحی شده است. فاز اول که در سال 1392 به بهره‌برداری رسیده است به نام "دشتچر" نامگذاری شده است و شامل پرنده‌هایی است که در قفس نگهداری می‌شوند و یا توان پرواز ندارند. فاز دوم که مساحتی کمتر از فاز اول دارد در محدوده شمالی در حال احداث است و "آبچر" نام دارد. این فاز شامل پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند و احتمالا مشابه آنچه در باغ پرندگان اصفهان وجود دارد، توسط تور از خروج پرندگان جلوگیری خواهد شد.

فضای بکر طبیعت باغ پرندگان تهران که در ساختنش از طبیعی‌ترین ابزار نظیر سنگ و چوب و نی و پوشال استفاده شده نمای زیبا و خاطره انگیزی را بوجود آورده که رهگذران ترجیح می‌دهند هرازگاهی روی نیمکت‌های چوبی باغ بیاسایند و از تماشای یکی از مکان‌های دیدنی تهران لذت ببرند.

از شاخصه‌های باغ پرندگان تهران طراحی زیبا و منحصر به فرد محوطه باغ است. محوطه باغ پرندگان تهران را مسیرهای سنگفرش شده که توسط درختان و گل های زیبایی محصور شده است در بر گرفته است. مسیرهای پیچ در پیچ به همراه مناظری پوشیده شده از گل و سبزه، آلاچیق‌های زیبا، آبشارها و برکه‌های کوچک و بزرگی که در باغ روان است، پل‌های چوبی زیبا همه از ویژگی‌هایی است که باغ پرندگان تهران را به یکی از جاهای دیدنی تهران بدل کرده است.

با ورود به محوطه باغ اولین چیزی که جلب توجه می‌کند طوطی‌های سخنگو هستند که به شما خوشامد می‌گویند. پرندگانی نظیر کبوتر ،طوطی،کلاغ،خروس، فنج و . . . در این محوطه قرار گرفته‌اند.

در شمالی‌ترین قسمت باغ پرندگان تهران گونه‌هایی از عقاب‌ها که بر روی درختان تنومند اما بی‌شاخه نشسته‌اند خودنمایی می‌کنند. برخی گونه‌های لاشخور هم در این قفس که بزرگ‌ترین قفس باغ است به چشم می‌خورند.

در قسمت میانی باغ پرندگان تهران، پرندگانی نظیر قرقاول، طاووس، پلیکان، فلامینگو و . . . . قرار گرفته‌اند. این محدوده توسط آبشارها و برکه‌های بزرگی که از بالادست باغ آبگیری می‌شوند احاطه شده است و منظره بسیار زیبایی را ایجاد کرده است.

در محدوده جنوبی باغ هم پرندگان نام آشنایی همچون اردک، قوی سیاه و سپید، غاز و . . . . به چشم می‌خورند. یکی از زیباترین صحنه‌هایی که ممکن است اینجا ببینید شنا کردن قوهای زیبا در کنار یکدیگر است.

در قلمرو پرندگان حتی برای افراد مسن و معلولان به دلیل مشکلات جسمی که دارند، خودروهای کوچک برقی در نظر گرفته شده تا همه قسمت‌های باغ پرندگان تهران را طی کنند و در هر قسمتی که دوست داشته باشند از راننده بخواهند که پیاده‌شان کند و پس از بازدید منتظر بمانند تا خودروی برقی دوباره از راه برسد و آنها را سوار کرده و قسمت‌های دیگر مجموعه را ببینند. همچنین کالسکه‌هایی در باغ پرندگان تهران وجود دارد که خانواده‌ها بخصوص آنهایی که کودکان‌شان را همراه آورده‌اند بتوانند از کل باغ دیدن کنند و یکی از دیدنی‌های تهران را تماشا کنند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار